25. September 2017 08:06:43
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 23896652
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Opgiv ikke håbet...!
LisbethLindblad
Kære Alle

jeg ved I er mange der sidder derude og kæmper - med følelser og håbet om at blive gravid. Nogle venter måske på svar, andre forsøger stadig og nogle starter måske behandling snart. Jeg har været der selv.

For 2½ år siden fik jeg konstateret PCOS og da min daværende mand havde haft kræft kunne han ikke få børn naturligt. derfor måtte vi direkte til reagensglasmetoden.
jeg har aldrig været særlig plaget af symptomer på PCOS - jeg har altid været på p-piller, så jeg ved ikke hvor længe jeg reelt har haft PCOS. Alligevel udeblev min mens, da jeg stoppede på p-piller og jeg tabte mig 10 kilo inden behandlingen på Hvidovre.
For 2 år siden var jeg og min daværende mand så i reagensglas behandling, hvor vi blev gravide i 1. forsøg og fik en dejlig datter, Emilie, 9 måneder senere.

Nu sidder jeg her igen - der er gået to år og meget er sket. Jeg har fået en ny kæreste som jeg er lykkelig sammen med. Jeg smed p-pillerne for 1½ måned siden for at få styr på min PCOS og vi vendte mulighederne for at jeg måske blev gravid, hvilket jeg var ret sikker på ikke gik stærkt. Nu sidder jeg her - med en positiv graviditetstest (okay - 2 stk. faktisk) og er uendelig lykkelig.

Jeg ved godt at mange måske tænker at jeg er heldig og jeg er enig - jeg har været ufattelig heldig. Ud over min PCOS og mit nylige stop fra p-pillerne bor min kæreste tilmed i den anden ende af landet, hvilket betyder vi kun ses i weekenden - mirakel? Oh I think so!

Mit budskab er: Giv ikke op - selvom I har kæmpet massevis af år - det KAN lykkes.
Måske tænker I at det er snyd, selvom I er glade på mine vegne - I tænker måske: nu har hun snart to - heldige asen. men kære kvinder: Jeg mistede min elskede Emilie 10 uger gammel. Det er en lang og smertefuld historie som bunder i slem sygdom, hvor jeg var døden nær i graviditeten. Min mand jeg blev gift med forlod mig efter 5 måneders ægteskab fordi han ikke ville have hjælp til at bearbejde vores tab og sorg over Emilie. Jeg bebrejder ham ikke længere. Jeg har fundet lykken. Men vejen har været lang og jeg måtte lægge mit ønske om at blive mor på hylden - fyldt med indebrændt kærlighed jeg ikke kunne give af. Jeg havde aldrig ventet at kunne stå - uforberedt - med en positiv graviditetstest.

Hold ud piger - jeg håber I kan bruge noget af min historie til at finde styrke og håb.
Har haft dokumenteret PCOS i ca. 2½ år og er nu gravid for 2. gang - af naturlig vej.

Meier
Du har da været din del igennem, så synes helt bestemt du har fortjent din positive test Smile
Jeg er tusind-millioner% sikker på at jeg kommer til at stå med en positiv test, selv om vi har været i gang i over 4 år, der skal bare en positiv tankegang, en celle og et æg til Wink

Endnu en gang tillykke til dig, og beklager virkelig dit tab af Emilie Hug
Redigeret af Meier d. 26-10-2010 19:25
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

PCOmor
sikke en oplevelse du deler ud af Smile

Tillykke med graviditeten Smile du skal bare nyde den..

Jeg fik afvide da jeg var 19 jeg ikke kunne få børn, men blev gravid 5 mdr senere, med min livsbekræftende datter som har haft og staig har en hård medfart på livet da hun er kronisk syg.
Min søn skulle jeg i behandling med fordi jeg havde svær PCOS og jeg havde en BMI på 30 og blev gravid efter 2 forsøg, han er idag sund og rask.. jeg priser mig lykkelig for dem og senere gode tanker ud til andre der har svært ved det..

Vi skal til og forsøge med nummer 3 men det bliver vist endnu sværer...

Tak for din historie, jeg synes den er super inspirerende og bekræftende..

kæmpe kram herfra.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Kan ikke tåle sødestoffer PCO Brevkasse 3 04-03-2014 08:39
Hvordan bevarer man håbet? Prøver at blive gravid 2 19-02-2014 13:31
Ikke PCO mere??? PCO Brevkasse 3 21-01-2014 00:08
PCO også for dem som ikke ønsker børn Støttegrupper/mød andre PCO'er 3 06-12-2013 18:02
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke