17. Januar 2019 06:53:24
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere





Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27590374
6042 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hårvækst!
Weinreich
Hej..

Hvad kan man gøre ved den ''hårvækst'' man har forskellige steder på kroppen, nu hvor man har PCO.. Det er ret irriterende og havde..
Hjælp..
 
Madullen
Jeg synes at mine p-piller hjælper på mindre hårvækst Smile
 
PCOmor
Jeg døjer også meget med hårvækst div. steder..
synes ikke metformin eller livsstil omlægning har hjulpet..

De bliver plukket og barberet.. spare sammen til at få fjernet dem via laser..
overvejer at afblege dem.. ved ikke hvordan det kommer til at fungere men det er værd at prøve for mig..
 
Tytteas
Synes kostændring mildnede det lidt, men ikke nok til at det var motivation nok så er røget lidt tilbage Sad men nu kan jeg så godt se at den er helt gal med både hud og hår sååå lidt hjælp det da
 
seranade
Jeg får p.piller, metformin og er nu også startet på spiron...fik først en om dagen og nu to...synes det har hjulpet en del, men om vi kan blive hårfri tør jeg kun håbe...Confused
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused
 
Bambi86
Kære Weinrich
Jeg forstår virkelig hvordan du har det, da jeg også er en af de pco'er hvor uønsket hårvækst er et markant problem. Jeg har mørke hår og de fremstår derfor meget tydelige.

Jeg fik i starten Diane Mite p-piller og de hjalp rigtig meget på håret men gav andre bivirkninger så jeg blev sat på Yasmin i stedet (de har mindre hormoner). De hjalp meget lidt ifht. Diane mite. Men det blev da en smule bedre, jeg fik renere hud i ansigtet og det dæmpede sig lidt. Men jeg får stadig skægstubbe omkring hagen og overlæben Sad Og har lange hår ved brystet og omkring navlen.

Jeg skrev derfor tidligere en tråd om det herinde: http://pcoforum.d...#post_2985

og efter at have læst om en af brugerne der blev vokset jævnligt hos en professionel har jeg taget det råd til mig og får nu ca. hver 3-4.uge vokset mit hår i ansigtet hos en professionel kosmetolog/hudpleje sted. Det er selvf. en fast udgift nok resten af livet men jeg tager den som en gave til mig selv, det booster mit selvtillid og jeg føler mig altid lækker og glad bagefter.

Men du skal huske at dagene inden næste omgang er hårene vokset lidt og det skal du leve med da de skal være en smule lange for at blive vokset.

Man kan godt gøre det selv, men jeg synes det var noget være rod at stå og fumle derhjemme med varm voks. Plus det er ik altid nemt at stå få alt med når jeg gør det selv.

Hår på bryst fjerner jeg med pincet. Ben barberer jeg ganske alm som de fleste kvinder rundt omkring.

Synes ansigtet og mave/bryst er det absolut værsteSadCry

Jeg er begyndt på kostændring dvs. uden kulhydrater, men synes ikke at kunne mærke forskel endnu. Tror der går lang tid før man kan se kostens virkning på håret. Men det hjælper forhåbentlig på vægten Smile

Puha det blev langt. Jeg var kun 16 da jeg fik konstateret pcos, det var et helvede at begynde på gymnasiet med overskæg! Men heldigvis tog Diane Mite fart og reddede min gymtid selvom den gav mig andre bivirkninger. Så ja det er øv at der altid skal være plus/minus ved vores behandlinger.

Håber du finder en løsning at leve medSmile KnusHug
Redigeret af Bambi86 d. 29-10-2010 19:47
 
Babilullu
hvad var/er bivirkninger ved de piller i har taget
 
morrud
Jeg har fået "spiron" (piller) istedet for p-piller..
Det er vanddrivende piller, men som også hæmmer hårvækst..
Jeg fik bare meget hovedpine af dem, så er stoppet igen...
men tal med lægen om det..Smile
 
morrud
glemte at skrive at Spiron virker godt,, og det er forskelligt om man kan tåle det...
Hovedpinen var for mig ikke til at leve med...
 
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Mindskes hårvækst når man kommer i PCO behandling..? Hårvækst og hårtab 3 03-06-2013 06:19
Ekstra hårvækst - føler mig ulækker.. Er blevet gravid 7 17-12-2012 10:32
Uønsket hårvækst... Hårvækst og hårtab 15 14-10-2011 09:37
Spørgsmål vedørende øget hårvækst Hårvækst og hårtab 3 03-06-2011 13:44
Ingen hjælp til hårvækst Hårvækst og hårtab 8 20-02-2011 17:50
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke
PCO Forum på Facebook
Kort og godt - PCO kosten
Artikel om PCO
Din gæst har PCO

PCOS awareness ribbon