11. December 2017 10:19:10
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24760595
5946 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
1. "rigtige" IVF forsøg.
Baby_2013
Nu er min mens kommet efter en måned på p-piller, så nu skal jeg hen og scannes på torsdag og så starter vi op på vores første "rigtige" forsøg med IVF.

Vores sidste behandling var en IUI, der blev konverteret til IVF pga for mange æg. Fik også sat et befrugtet æg op, men desværre satte det sig ikke fast... Sad

Vi skal igang med en kort behandling, så nu håber jeg bare at der kommer mange gode æg.
Og please please, at det lykkedes denne gang! Hvis ikke, så må vi sætte behandlingen i bero i 7 mdr., da min kæreste skal udsendes 1/2 år... Cry

Så send lige en masse Fingerscrossed
K: 31 år normalvægtig PCO'er - M: 31 år (er i topform)
Forsøgt at blive gravid siden juni 2009.
PCOS konstateret i maj 2010.
2xIUI, 1xkonverteret IVF, 3xkorte IVF, 1xlang IVF og 3 fryseforsøg i Brædstup - alle negative. Afsluttet i maj 2012.
Juni/juli 2012 - 1xlang IVF på privatklinik i Fredericia -POSITIV! Termin 26.03.2013
Elliot kom til verden 03.04.2013 - 3650g og 52 cm - velskab og endnu mere lækker end vi nogensinde havde drømt! <3

Akselsen
Kan godt forstå dine tanker jeg tænker også på om mine æg ville vokse..Men krydser da alt for de gør det..
Jeg har også selv lige ringet mens ind idag og skal også scannes torsdag :0)

Krydser for i når det inden kæresten udsendes..
YesYesYes

Meier
Jeg sender lige en million Fingerscrossed til dig for at det lykkes denne gang!!! Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Baby_2013
Hvordan går det med dig Akselsen?

Jeg blev scannet i dag efter 4 dage på Puregon.
Det så ok ud. En fin slimhinde på 6 mm og ca. 6 ægblære på begge æggestokke på ca. 10 mm.
Så skal hen og scannes igen onsdag.
2xIUI, 1xkonverteret IVF, 3xkorte IVF, 1xlang IVF og 3 fryseforsøg i Brædstup - alle negative. Afsluttet i maj 2012.
Juni/juli 2012 - 1xlang IVF på privatklinik i Fredericia -POSITIV! Termin 26.03.2013
Elliot kom til verden 03.04.2013 - 3650g og 52 cm - velskab og endnu mere lækker end vi nogensinde havde drømt! <3

Akselsen
Sidder og venter på at skal afsted til scanning her kl 11.30..Men er desværre lidt sortser..er mega bange for at de ikke er vokset..
Har du kunnet mærke noget? jeg har mærket lidt...især i venstre side..Så lad os se..

Tillykke med at det ser fint ud. altis dejligt at hører :0)
YesYesYes

Baby_2013
Jeg synes faktisk , at jeg har kunnet mærke lidt, men ikke meget...
Så bare roligt - du skal også nok have nogle fine æg.
Hvad får du at hormon og hvor meget?

Skal nok Fingerscrossed og sende gode tanker kl. 11.30.

Cille30
Jeg Fingerscrossed finger for dig, at det lykkedes denne her gang.. Især når din kæreste snart skal udsendes i ½ år..

Held og Lykke Hug
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Akselsen
Cry
Baby_2011 skrev:
Jeg synes faktisk , at jeg har kunnet mærke lidt, men ikke meget...
Så bare roligt - du skal også nok have nogle fine æg.
Hvad får du at hormon og hvor meget?

Skal nok Fingerscrossed og sende gode tanker kl. 11.30.

Cry Det hjalp ikke..Æggene var slet ikke vokset. Så nu skal jeg gå fra 150 IE til 350 IE. så scannes igen på Mandag. Er også opstartet med Orgalutran (styrer/bremser min ægløsning)
Sikke en dag, skulle jo have mere Puregon og med størrer IE, men det lokale apotek havde ikke Organlutran, så vi smuttede til skive igen i en bil hvis dæk valgte at punktere igår..så det var 80 km i timen..det er ski langsomt.
YesYesYes

Baby_2013
Eeeej øv, at de slet ikke var vokset... Det er jeg ked af at høre. Håber virkeligt, at det bare lige er det ekstra hormon, der skal til få at få gang i en masse æggebasser.
Men synes sørme da, der er lang tid til, at de vil se dig igen?

Jeg er også igang med Orgalutran om morgenen.
Og jeg kender alt til det med at køre langt efter medicinen - vores lokale apotek har bare heller aldrig noget af det vi skal bruge på lager.
Men det har de heldigvis altid på apoteket i Brædstrup, så som regel kører jeg der forbi, når jeg alligvel er henne til scanninger mv.

Baby_2013
Cille25 skrev:
Jeg Fingerscrossed finger for dig, at det lykkedes denne her gang.. Især når din kæreste snart skal udsendes i ½ år..

Held og Lykke Hug

Tusind tak Yes

jess4780
hej nu har jeg et spørgsmål til jer der har fået taget æg ud. hvor mange smerter har i imens og efter og hvor længe efter har man smerter? skal man have meget smertestillende og er man totalt væk fordi man får alle de smertestillende eller hvordan?? skal til gynækolog den 11 januar ved jeg har pco skal bare have overtalt hende til at gå direkte til ivf da jeg tidligere har været igennem 3 gange insemineringer der ikke blev til noget. men vil gerne vide hvor længe det tager hvor store smerterne er sådan hvad i oplever osv... hvordan i har det bagefter hvor længe der går fra i har fået taget æg ud til de skal op igen ... og hvor meget hormonerne koster for en behandling bare også sådan hvad i ved af... mvh en meget forvirret ung kvinde..
mit største ønske er at få drømmebarnet med min dejlige mand Grin
startet på stines kost d. 4 januar 2010 og har indtil videre tabt 13 kg og mangler 17 kg. lang vej men selvtilliden er fortrinsvis i top Grin

Akselsen
Ja håber godt nok også at de vokser. blev tilbage i år 2000 imsineret uden held. og der voksede æggene heller ikke og jeg sagde det til dem. Men nej det var dengang og nu er nu..Så må vi jo bare se tiden an.
Ja syntes også det er lang tid at gå uden at blive scannet, men det er åbenbart normalt.
Men har hovedpine. så der ikke rart. håber det er gået væk ingen imorgen, da jeg skal på job om aften. da føler at der sidder en skruetvinge omkring min pande. ikke rart.
YesYesYes

Akselsen
Nogen som har kunnet mærke at deres ægge voksede?? nogen niv eller jag??

Tror ikke meget på at mine ville vokse..øv altså
YesYesYes

Baby_2013
Så er jeg blevet scannet igen.
Nu er de 12-13 mm, så jeg er blevet sat en lille smule op i dosis og skal scannes igen på fredag.

Akselsen - jeg synes jeg kan mærke lidt. Ikke noget ubehag - bare sådan en følelse af, at der er noget der fylder i min mave.

Akselsen
Baby_2011 skrev:
Så er jeg blevet scannet igen.
Nu er de 12-13 mm, så jeg er blevet sat en lille smule op i dosis og skal scannes igen på fredag.

Akselsen - jeg synes jeg kan mærke lidt. Ikke noget ubehag - bare sådan en følelse af, at der er noget der fylder i min mave.

Held og lykke med æggene og scanning på freda.skal først scannes mandag, syntes der er lang tid til..uha jeg syntes dette er hårdt. sær når de ikke vokser.
YesYesYes

Baby_2013
jess4780 skrev:
hej nu har jeg et spørgsmål til jer der har fået taget æg ud. hvor mange smerter har i imens og efter og hvor længe efter har man smerter? skal man have meget smertestillende og er man totalt væk fordi man får alle de smertestillende eller hvordan?? skal til gynækolog den 11 januar ved jeg har pco skal bare have overtalt hende til at gå direkte til ivf da jeg tidligere har været igennem 3 gange insemineringer der ikke blev til noget. men vil gerne vide hvor længe det tager hvor store smerterne er sådan hvad i oplever osv... hvordan i har det bagefter hvor længe der går fra i har fået taget æg ud til de skal op igen ... og hvor meget hormonerne koster for en behandling bare også sådan hvad i ved af... mvh en meget forvirret ung kvinde..

Hej jess4780.
Jeg har kun prøvet at få taget æg ud ved en konverteret ivf.
Det vil sige, at jeg fik for mange æg til inserminering, som er max 3.
Det var ikke så slemt. Fik smertestillende som gjorde, at jeg ikke havde ondt, imens de tog æggene ud - men jeg var klar nok til at følge med i hvad der skete. Og bagefter tog jeg panodil efter aftale med lægen, så jeg havde faktisk ikke ondt.
MEN jeg fik jo også kun tager 4 æg ud - og det kan vist godt gøre mere ondt jo flere æg, der tages ud.
Jeg fik taget æg ud en fredag og sat et op igen om søndagen.

Meier
Jeg har ikke rigtig kunne mærke at mine æg voksede, men jeg kunne mærke at jeg havde ægløsning. Jeg håber virkelig på det bedste for dig HugHug

Akselsen
Meier skrev:
Jeg har ikke rigtig kunne mærke at mine æg voksede, men jeg kunne mærke at jeg havde ægløsning. Jeg håber virkelig på det bedste for dig HugHug

Takker. Syntes jeg kan mærke lidt trækken dernede. Men det kan bare være mig :0) Men er absolut ikke positiv..
Så ser frem til mandag..
YesYesYes

Meier
Tænk positivt. Det kan faktisk gøre en forskel rent mentalt og dermed også fysisk Smile

Baby_2013
Så er ægblærerne så store, at jeg skal tage ægløsningssprøjte i aften kl. 23.30 og tirsdag skal jeg have taget æggene ud...
Så nu håber jeg, at der gemmer sig nogle flotte æg derinde, som kan blive befrugtet og dele sig perfekt! Fingerscrossed

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Deltagere til forsøg med lægemidlet Victoza Artikler, medier og undersøgelser 1 24-10-2014 20:43
"Vis bare arme" PCO Brevkasse 2 07-05-2014 22:36
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
"How to Eat to Get Pregnant" (VIDEO) Artikler, medier og undersøgelser 1 01-11-2013 14:46
Brændte mandler med tykt lag "brændt" Opskrifter 1 23-10-2013 21:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176