31. Oktober 2020 14:10:25
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30456396
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
længe siden...!!
tanjaholmjensen
Hey tøser...
Ja det er desværre ikke så tit jeg er her inde mere!!
Men jeg vil da lige takke for super mange gode timer på chatten...:-D

Og nu skal i bare høre... Jeg har lige tager en posetiv test her til morgen...Grin Men tror sgu ikke det er gået op for mig endnu...!! Skal op til bjarne på Fredag kl.13 og have det bekræftet... Så kan det være den siver ind...
Ps. Dem jeg er venner med på facebook, skal lige lade være med at skrive noget der inde..:-)

Det er jo for sindsygt...!!!! Woooohoooo
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Meier
SÅDAN!!!!!!!!!!! Hvor dejligt!!!!!! KÆMPE stort tillykke med det Smile Hug

Og skal nok lade være med at skrive på FB Smile
Redigeret af Meier d. 04-01-2011 18:04
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Nuggi
Ih hvor dejligt! STORT tillykkeFlag - så nåede du vel ikke engang at starte op hos Bjarne.

M_83
Ih altså - STORT tillykke Yes
Gravid efter første forsøg med hormoner + hjemmerul Grin

16/8: Hjerteblink ved scanning - vi venter tvillingerGrin
9/9: Veloverstået NF scanning med fin besked Smile
5/10: Første besøg ved jordmoder
28/10: Veloverstået MD scanning med fin besked Smile
10/11: Andet besøg ved jordmoder.

Happel
Tillykke, tilllykke - hvor det bare fedtYesFlag
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

he05
Stort tillykke - så kan du endelig komme til at ligne en, der har spist en bold Grin
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

tanjaholmjensen
Ihh tak tak for aller tillykkeren:-)
Jeg tror stadig ikke selv på det...!!!

Nuggi: Nej vi nåede at komme til den første samtale sammen, og jeg skulle haved været til gemmenstyldning i denne periode..!!!

He05: JA det bliver bare såååå fantastisk.

Nu skal det bare blive Fredag så jeg kan få det bekræftet, før tror jeg ikke jeg tror på det.
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

katdamm
kæmpe tillykke Grin

Meier
Det var da godt I havde været til første samtale, det kan være den satte gang i noget Smile
Endnu en gang stort tillykke. Det er SÅ dejligt for Jer Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Vicky
Ej, hvor dejligt for jer, tillykke tillykke...

Jeg har fået tid til gennemskylning i dag (dog ikke hos Bjarne), men måske virker det alligevel Yes
Blev du gravid helt á naturel så ???
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

MissHaerup
Stort tillykke Tanja. Yes Hvor er det godt for dig. Super super tillykke. Grin Glæder mig til at følge dig herinde.

Jeg har dog selv i mellemtiden også fået en positiv test (eller rettere 3 stk hehe). Jeg skal scannes på tirsdag, så jeg kender det godt med at der er for LAAAAANG tid til. Krydser fingre for dig på fredag.

Endnu engang MEGA KÆMPE STORT TILLYKKE! Hug
Har fået konstateret PCO d. 24-8-10

Havde testedag d. 21/12-10, hvor jeg kunne teste positiv. Yes

Nakkefoldscanning var positiv. Thumbsup
Misdannelsesscanning var positiv.
Moderkageplacering d. 4/7-11.
Ellers alt er som det skal være. Grin

Kejsersnit d. 9/8-11: fik en SKØN dreng, Julius.

Startvægt -d. 24-8-10: 92,4 kg Huh
Vægt d. 1-2-11: 77,6 kg. Yes
Så har smidt 14,8 kg og 53 cm på 5 måneder. Grin
Spiser dog ikke PCO venligt mere.... Ups!

JustMe
KrisB skrev:
Ihh Tanja så lykkedes det jo næsten som for os, ligesom vi jokede med Grin Det er da for pudsigt, måske det er ren magi at få en tid til gennemskylning hos Bjarne Wink

Stort tillykke Yes

De ringede faktisk også for at bekræfte min tid til gennemskylning hos Bjarne, lige omkring tidspunktet, hvor jeg blev naturligt gravid. Jeg havde godt nok ikke engang bestilt en tid til gennemskylning og havde i mellemtiden skiftet gynækolog, men det er da stadigvæk lidt pudsigt Grin
Redigeret af JustMe d. 07-01-2011 23:01
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

tanjaholmjensen
KrisB: Jo det er sgu næsten magi...:-) Men har sgu stadig ikke fattet det helt... Det er meget uvirkeligt syntes jeg. Men Er sgu hele 6 uger henne..:-)

Vicky: Ja helt naturligt:-) Men uden at spise pco-venligt (½år) var det aldrig gået. Jeg nåede lige at have reglmessig mens 1 gang så var det baby..

MissHaerup: Ej hvor fantastisk du også er gravid... Eller måtte det stadig gerne havde ventet lidt...!!! Hvor langt er du henne..??? ihh hvor spændene, så kan vi følge hinanden.Grin Kommer du med til hygge tam tam hos KrisB...?

Justme: ej nu bliver du til underligt... hehe

Cille30
Stort tillykke Grin Hvor er det da bare skønt...

Undskyld, men stiller lige spørgsmål herinde, der er nogen som skriver at de har fået en gennemskylning? Hvad er det for noget? og hvorfor har i fået dem??

Er bare lidt nysgerrig Confused Når jeg ikke aner hvad det er Grin
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

MissHaerup
Tanja: Ved du hvornår du er sat til?? Fedt at vi kan følges ad. Grin Jeg er 8 uger henne idag præcis. Smile Jeg kan desværre ikke komme hjem til KrisB til hygge tam tam. Ville utroligt gerne. Håber vi kan finde en anden dato hvor vi kan mødes igen. Det var super hyggeligt sidst. Nu har vi jo masser at snakke om. Grin STORT tillykke igen. Yes
Har fået konstateret PCO d. 24-8-10

Havde testedag d. 21/12-10, hvor jeg kunne teste positiv. Yes

Nakkefoldscanning var positiv. Thumbsup
Misdannelsesscanning var positiv.
Moderkageplacering d. 4/7-11.
Ellers alt er som det skal være. Grin

Kejsersnit d. 9/8-11: fik en SKØN dreng, Julius.

Startvægt -d. 24-8-10: 92,4 kg Huh
Vægt d. 1-2-11: 77,6 kg. Yes
Så har smidt 14,8 kg og 53 cm på 5 måneder. Grin
Spiser dog ikke PCO venligt mere.... Ups!

tanjaholmjensen
Cille25: Helt iorden at stille spørgsmål. En gennemskyldning er kort sagt, at man får skyllet æggelederne igemmen for at se om der overhoved er gemmengang for dine æg:-) gav det lidt mening?

Vicky: Jeg er sat til d.9/9 så er vist 6+2, og skal til scanning igen på onsdag, så håber jeg prikken er blivet til en spunkGrin. Ja total sejt vi kan følges ad..Hug Det havde jeg ikke lige regnet med da vi sad her hos mig sidst. Jeg kan så desværre heller ikke komme til Kris alligevel. Men har skrevet med Kris at vi jo bare kan mødes en dag, til en rigtig baby snak..Grin

Cille30
Ja det gjorde det, tak for det Grin Det forstår jeg hvad det er
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hold da op, metformin længe leve Metformin eller anden medicin 2 18-07-2012 17:59
Ømme bryster siden p pille stop d. 1/4-12 Prøver at blive gravid 4 16-06-2012 18:25
Jeg er da også blevet gravid mens siden har været lukket :) Er blevet gravid 4 03-04-2012 09:31
Jag i siden Prøver at blive gravid 3 30-06-2011 09:02
Det er længe siden!! Alt imellem himmel og jord 23 10-05-2011 14:16
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0