22. Januar 2020 16:42:08
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29041427
5883 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Zoneterapi eller akupunktur
Putte86
Hej piger.

Jeg har hørt lidt om, at akupunktur og/eller zoneterapi skulle hjælpe kvinder med PCO på forskellige områder. Er det noget som nogen herinde har erfaringer med? For jeg synes da det lyder rigtig interessant, og overvejer at prøve zoneterapi.

Ser frem til at høre fra jer Smile
K: Let grad PCO. M: Nedsat sædkvalitet.
Smed p-pillerne marts 2010.
Maj/juni: IUI-h: Negativ
Juni/juli: IVF/ICSI: bp 8/7: For lavt hcg - så det bliver ikke til noget Cry

Håber det snart er vores tur Fingerscrossed

he05
Jeg kan kun varmt anbefale zoneterapi med forudsætning af, at du ender i kyndige hænder.

Efter at have været i gang i et lille års tid med hormonbehandlinger og IUI/IVF uden held, havde jeg brug for at der skete noget nyt.
Jeg bestilte derfor tid til zoneterapi og gik der en gang om ugen samtidig med, at jeg også startede op på Metformin.

Jeg skal ikke kunne sige, om det er det ene eller andet eller ren og skær tilfældighed, at jeg et par måneder senere med den cocktail stod med en positiv g-test, men jeg er nu ret overbevist om, at zoneterapi har gjort en masse godt for mig.
Desuden var jeg langt nemmere at stimulere efter start med zoneterapi og jeg dannede ikke vandcyster efter et hormonforsøg (jeg nåede et IUI inden det forsøg, hvor jeg blev gravid) som jeg uden undtagelse havde gjort ALLE de andre gange.

Derudover så var det ligesom om, at jeg kunne sænke skuldrene og trække vejret ordentlig igen. Ja, det er den bedste måde som jeg kan forklare følelsen på.

Jeg er fortsat med at gå til zoneterapi som en luksus til mig selv Cool
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

piavisti
Jeg får akupunktur nu. jeg har fornemmelsen af at det hjælper, men ved det ikke endnu da jeg kun har været afsted 3 gange. Men ugen efter jeg startede fik jeg ægløsning, og det har jeg ellers ikke kunnet få af mig selv...

Jeg vil helt klart anbefale at prøve det, det kan ikke skade, og tror på det virker for nogle...
Oktober 2010: Hjemmerul - Neg.
December 2010: IUI - Neg.
Januar 2011: pause fra behandling. opstart af akupunktur
5/2 - Gravid Smile

lotchen
Jeg har også fået akupunktur. det virkede bestemt på mig. jeg havde kun menstruration hver 3 mdr, men efter en periode med nåle, fik jeg det hver mdr - så for mig virkede det Yes

Putte86
he05 skrev:
Jeg kan kun varmt anbefale zoneterapi med forudsætning af, at du ender i kyndige hænder.

Efter at have været i gang i et lille års tid med hormonbehandlinger og IUI/IVF uden held, havde jeg brug for at der skete noget nyt.
Jeg bestilte derfor tid til zoneterapi og gik der en gang om ugen samtidig med, at jeg også startede op på Metformin.

Jeg skal ikke kunne sige, om det er det ene eller andet eller ren og skær tilfældighed, at jeg et par måneder senere med den cocktail stod med en positiv g-test, men jeg er nu ret overbevist om, at zoneterapi har gjort en masse godt for mig.
Desuden var jeg langt nemmere at stimulere efter start med zoneterapi og jeg dannede ikke vandcyster efter et hormonforsøg (jeg nåede et IUI inden det forsøg, hvor jeg blev gravid) som jeg uden undtagelse havde gjort ALLE de andre gange.

Derudover så var det ligesom om, at jeg kunne sænke skuldrene og trække vejret ordentlig igen. Ja, det er den bedste måde som jeg kan forklare følelsen på.

Jeg er fortsat med at gå til zoneterapi som en luksus til mig selv Cool

Hvor er det bare fantastisk! Havde du ikke været på metformin før? Nej, det er ikke til at sige hvad det er, men det kunne da godt tyde på at zoneterapi har haft en rigtig positiv indflydelse Smile Det lyder jo som en helt fantastisk følelse!! Grin Og stort tillykke med din lille guldklump i maven!

Putte86
piavisti skrev:
Jeg får akupunktur nu. jeg har fornemmelsen af at det hjælper, men ved det ikke endnu da jeg kun har været afsted 3 gange. Men ugen efter jeg startede fik jeg ægløsning, og det har jeg ellers ikke kunnet få af mig selv...

Jeg vil helt klart anbefale at prøve det, det kan ikke skade, og tror på det virker for nogle...

Vildt, at akupunktur hjalp dig til at få ægløsning. Er det almindelig akupunktur eller det der elektroakupunktur? Det lyder jo i hvert fald lovende Smile

Putte86
lotchen skrev:
Jeg har også fået akupunktur. det virkede bestemt på mig. jeg havde kun menstruration hver 3 mdr, men efter en periode med nåle, fik jeg det hver mdr - så for mig virkede det Yes

Ej hvor fantastisk!! Var det almindelig akupunktur eller elektroakupunktur? Og - kan godt være det er et dumt spørgsmål - men fik du også regelmæssig ægløsning?

piavisti
Putte86 skrev:
piavisti skrev:

Vildt, at akupunktur hjalp dig til at få ægløsning. Er det almindelig akupunktur eller det der elektroakupunktur? Det lyder jo i hvert fald lovende Smile

Det er alm. akupunktur jeg har fået...
Oktober 2010: Hjemmerul - Neg.
December 2010: IUI - Neg.
Januar 2011: pause fra behandling. opstart af akupunktur
5/2 - Gravid Smile

he05
Putte86: Jeg mener, at jeg havde været på Metformin i knap 14 dage inden, at jeg startede med zoneterapi. Jeg havde ikke været på Metoformin før, så ja det er svært at sige, hvad det var, der virkede, men det vigtigste er, at det virkede Grin
Tak for lykønskningen og rigtig mange gange held og lykke med det Smile
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Plys
Hej Putte86 Smile

Jeg fik i forbindelse med min første hormonbehandling alm. akupunktur + elektro-akupunktur ialt 7 gange. Det var næsten som en slags terapi for mig bare at kunne ligge der i knap en time og slappe fuldstændig af under en varmelampe - selvom nålene ofte gjorde ret ondt at få sat i. Det var osse bare så rart, at der var én, som lyttede til mig og som forstod mine tanker og spekulationer omkring hele "Projekt Baby" og dét at leve i en hormonbehandlet krop på en måde som hverken min kæreste, veninder eller familie kunne, omend de selvfølgelig gerne ville.

Desværre hjalp akupunkturen hverken på mens eller ÆL hos mig - i hvert fald ikke i den første omgang. Jeg kunne mærke, at jeg havde det bedre i kroppen ved de regelmæssige behandlinger mht. min ellers altid dårlige fordøjelse og eftermiddagshovedpiner, men det virkede desværre ikke på dét, som jeg egentlig helst ville have.

Jeg kan kun anbefale dig at prøve både zoneterapi og akupunktur - for det KUNNE jo ske, at du var en af de piger, der reagerer rigtig godt på de alternative behandlinger, og så ville det jo være en skam ikke at give det chancen! Smile

Rigtig meget held og lykke - og du må da gerne holde os opdaterede, når/hvis du skal til behandling..? Wink

Hug
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

pco23
Jeg fik akupunktur en gang om ugen i 10 uger, men det hjalp hverken på det ene eller det andet. Så for mit vedkommende var det penge ud af vinduet (omend en ganske behagelig oplevelse).

Putte86
he05: Det vigtigste er helt bestemt, at det virkede Grin Mange tak Smile

Plys: Tak for svar Smile Det lyder godt nok behageligt bare at ligge og slappe af Smile Ærgerligt at det ikke virkede på det du håbede, men fedt at det så gjorde noget andet godt for dig... Så var det ikke helt spildt Smile Jeg har faktisk lige bestilt tid i dag til akupunktur. Og det er et sted, hvor der også er zoneterapi, så kan være det bliver en kombination Wink Så jeg krydser for at jeg er en af de piger det virker på. Jeg skal helt sikker nok give opdatering Smile Uha jeg er spændt!

Pco23: Kan sgu godt forstå du synes det er penge ud af vinduet, når det ikke hjalp på noget som helst. Jeg er rigtig spændt på om jeg tager imod det Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
GRATIS AKUPUNKTUR BEHANDLINGER I SILKEBORG Alternativ behandling 2 02-09-2014 10:00
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
33% fordeling eller ej Diætister /Kostvejledere 4 01-04-2014 12:00
Tabel, udregner eller andet til PCO-kost? Overvægtig med PCO 5 20-02-2014 23:16
hvis man glemmer en pille eller to? Metformin eller anden medicin 3 14-11-2013 22:04
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke