26. Juni 2019 08:56:10
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28343201
5997 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvilke diætist kan I anbefalde opdatering Hanne Juul FANTASTISK
FruHansen
Hej med Jer

Nu har jeg været til lægen igår fik recept på vitosa.

Fik besked på at jeg skal tage kontakt til en hvilke som helst diætist og få lagt en kostplan som jeg skal følge i samarbejde med vitosa.

Jeg har kigget og søgt på nettet men ved ikke hvilken en af dem jeg skal vælge håber I kan komme med Jeres erfaringer for vil så gerne at jeg taber mig og få styr på PCO og få mig en baby.

Jeg har brug for en diætist som kan udover kostplanen tjekke op på mig og som er motiverende

takSmile
Redigeret af FruHansen d. 09-02-2011 12:45
swlf.lilyslim.com/00Jmp1.png
davf.daisypath.com/Pqd1p1.png

FruHansen
Bor i København.

Ved ikke om jeg kan henvises til andre diætister end dem der er tilknyttet hospitaler

Hvor kan jeg få min henvisning sendt til for lægen vil gerne lave en?

Dorte H
Lægen henviser ikke længeretil diætist, du skal selv tage kontakt.

Jeg har gået ved Immanuel (dog i Odense) og har været rigtig glad for det, så de får min anbefaling Wink
Fik konstateret PCO d 14 marts 2007
Begyndte behandling i marts 2010
3 hjemmerul - negative, 1 IUI - negativ, 1 hovsa IVF, et befrugtet æg lagt op d 28 september, BP d 13 okt - POSETIV
Fik min Lasse-licious i armene d 16 juni 2011

isa
Jeg går hos Immanuel i Hellerup og er RIGTIG glad for det. Har tabt mig 15 kg på 4 måneder (har nu stået stille i et stk tid pga. travlhed med studiet og julen). Mangler en del endnu, men føler mig sikker på at min vejleder derude kan hjælpe mig i mål.
Man kan både gå derude og vælge den "virtuelle" udgave over frk.skrump, hvor man skyper eller ringer med en vejleder. Den udgave har min kone valgt, og hun er også rigtig tilfreds med det.

Så stor anbefaling til Immanuel/frk.skrump herfra!

jahn
hej
jeg går også på kostklinikken Immanuel i Odense og den får mine stærkeste anbefalinger.Grin

Fordelen ved selv at finde en diætist er, at man kan få en, der har forstand på pco. For 3 år siden henviste min læge mig til en dygtig diætist, som han havde gode erfaringer med. Hun havde bare ikke en døjt forstand på pco og anbefalede mig bare at følge sundhedsstyrelsens kostråd. Så istedet for at tabe mig, tog jeg på!!!

Så det er en jungle, men det kræver man også selv sætter sig ind i tingene

kh
Jahn
Mor til en dreng fra 2005, som blev undfanget helt naturligt. Konstateret PCO i 2008, har siden tabt 20 kilo.
Fødte en dejlig pige d. 25/10-11 efter 3. ivf-forsøg

hult
BKL skrev:
Dorte H: Jeg blev henvist til diætist for 14 dage siden, så det er åbenbart forskelligt, hvordan man gør det!

BKL: Er det en diætist på et hospital du er henvist til? Det kan man nemlig godt blive hvis man har en sygdom som fx. sukkersyge, jeg er også tilbudt at kunne komme til diætist på Hvidovre, men har indtil videre takket ned, for de plejer at vejlede netop efter de gængse kostråd og ikke som vi skal spise med PCO.

http://www.hultshome.dk
hult
Okay BKL, godt at du er klar over at muligheden for at de ikke lige ved nok om PCO er der, håber dog at du kan være en af de heldige Smile

FruHansen
Nu er tiden bestilt hos diætisten :-)

Efter at have kontaktet de to diætister som I omtaler her har jeg bestilt tid hos Hanne (Sovi) Smile

Det der tiltaler mig hos Hanne er at hun er den som tager telefonen og det er hende som laver kostplanenSmile
Hun var meget meget behagelig at tale med i telefonen:-)

FruHansen
Nej jeg skal selv betale

Hovgaard
@FruHansen: Er sikker på du bliver rigtig glad for at gå hos Hanne. Jeg har selv gået der i 1½ år og er rigtig glad for det :-) Hun hjælper med at lave mål, motiverer en - men vigtigst af alt er hun realistisk. Hun var helt sikkert min redning, da jeg fik konstateret pco.

FruHansen
Tak:-)

Det er netop det jeg har brug for en der er realistisk Smile

Hvornår begyndte du at tabe dig ved at følge Hannes kostplan og hvormeget har du tabt?
Hvad med trætheden er det noget man mærker ændringer på og hvor hurtigt?

Smile

hult
Hos Kostklinikken Immanuel står der på deres side at er man medlem af Sygeforsikring Danmark kan man få rabat, at man skal bede om en blanket i deres reception - ved ikke hvordan det er hos Sovi, men hun har da et logo for Sygeforsikring Danmark på sin side.

FruHansen
Desværre kan jeg ikke være medlem hos Sygesikring Danmark.

Det er ok for mig at betale selv, for som min mand siger det slik og impulsive køb på tanken betaler besøgene hos Hanne Smile

Hult har læst herinde et sted om at du har nævnt Victoza kan du komme med dine erfaringer med Victoza Smile

FruHansen
Igår var det mn første dag hos Hanne Juul diætistenSmile

Hun kan kun anbefaldes Smile
Super sød lyttende og som nævnt en realistisk personSmile
Jeg har modtaget min kostplan og den er blevet læst igennem og første tanke var hold da op hvordan skal jeg få spist alt det dejlige madSmile
Jeg er blevet vejet målt og fik målt min fedtprocent så glæder mig til at starte med kostplanen den er til at gå til og de madvare kan købes billigtSmile Det bedste er at jeg kender madvarer i butikkerne så skal ikke køre rundt 10 forskælige steder for at købe tingeneSmile
Hun er super fantastiskSmile

FruHansen
Tak KrisBSmile
Ja det var dig der skrev her i tråden at Hanne er realistiskSmile

Jeg har ikke fået noget i min kostplan med kager eller andet slik, for vægten skal have et ordentlig spark nedSmile
Det har jeg det fint medSmile
Jeg skal indenfor kort tid til Hanne igen og se hvordan det hele går.
Svend Lindenberg kommer jeg også tit ind til så han holder styr på medicinenSmile

Dorte H
BKL skrev:
Dorte H: Jeg blev henvist til diætist for 14 dage siden, så det er åbenbart forskelligt, hvordan man gør det!

Sorry, har først set det nu, men beskeden jeg fik ved min læge var at man kun henviser til diætist ved sukkersyge og/eller meget højt BMI, og jeg har altid ligget lige under den magiske grænse på 25, så hun ser ikke mig som overvægtig selvom jeg havde over 80 cm i livvidde og havde pco (min læge aner intet om kostens betydning ved pco, hun anbefalede at jeg fulgte de 8 generelle kostråd Confused)
3 hjemmerul - negative, 1 IUI - negativ, 1 hovsa IVF, et befrugtet æg lagt op d 28 september, BP d 13 okt - POSETIV

Dorte H
Kris B* Jeg er aldrig blevet henvist til gynækolog, jeg blev henvist direkte til fertilitetsklinikken på OUH, og dér aner de i hvertfald heller ikke noget om kostens betydning når man har pco. .

Dorte H
hehe da jeg startede behandling derude sagde jeg til hende der scannede mig, at jeg havde købt bogen 'spis dig gravid' og til det sagde hun - Jo, men den hjælper jo nok ikke den er jo ikke skrevet til pco piger

Øh, ok så! Confused

Jeg har gået ved Immanuel og har også fået tilskuddet til danmark, så ingen problemer der. .

FruHansen
så er mens kommet Yes

Har spist efter Hannes kostplan siden Tirsdag i denne ugeYes

Kan også tilføje at jeg allerede har tabt mig, ved at der bliver tabt væske i starten men er såååå glad

Mulse-mor
Lyder godt. Tillykke med det. Måske jeg også skulle prøve en diætist. Jeg synes det er meget svært at finde rundt i det hele og vide hvor meget jeg må spise osv. Godt at læse lidt om andres erfarringer Yes
Blev efter to års kamp endelig mor til den dejligste lille pige d. 17/4-2013 Hug

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvilke pølse mærker PCO Brevkasse 9 12-01-2015 00:47
Søges: diætist / kostvejleder til vegetar med PCO Diætister /Kostvejledere 2 30-04-2014 13:56
Diætist, Janne Christensen Diætister /Kostvejledere 1 01-11-2013 12:29
Diætist Kost og motion 4 23-10-2013 19:48
Dårlig oplevelse med diætist Diætister /Kostvejledere 8 30-06-2013 08:04
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1