22. Juli 2019 15:05:50
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28434735
5983 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
måling af blodsukker...
Karina
er der nogen der måler deres blodsukker i forbindelse med insulinresistens og har gode erfaringer med det ???

Jeg tænker på om jeg skulle forsøge mig med det...Frown
men ved slet ikke om det er nødvendigt... og hvad det kunne hjælpe ?

Kirsten84
Det kunne være interessant at se, hvordan dit blodsukker bevæger sig i løbet af dagen. Lån en blodsukkermåler hos lægen (det tror jeg faktisk man kan) og aftal med din læge, der behandler din PCO, hvordan du skal gøre. Du vil kunne se, om du har store udsving i blodsukker - og det er ikke godt. Så kan du prøve at spise mindre og oftere, og så se om det bliver bedre. Det kunne være noget med at måle blodsukker før og efter nogle måltider - men prøv at foreslå det hos lægen. Synes det er en god ide.
Kh Kirsten

Hanne123
Jeg hat prøvet at måle mit blodsukker hen over dagen, ad flere omgange. Jeg kan ikke se et udsving, men vil da gerne høre om nogen af jer andre kan se et mønster.

Hilsen fra Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
Loyal83
Jeg måler også mit blodsukker og det er helt utroligt lavt altid, dog med lidt udsving lige efter mad... Hvilket jo giver ekstrem ubehag, og er flere gang besvimet af følgerne. Jeg spiser minium 6 gange om dagen og overholde alle de anbefalede regler. Hvad kan jeg gøre så jeg får et noget højere og mere stabilt blodsukker efter et måltid??

Hilsen herfra

Lisette
Jeg har lånt min diabetes-fars blodsukkermåler, og prøvede at tage mit blodsukker flere gange over 2 dage - den ene gang lå mit blodsukker på 7,6, men resten af gangene var den mellem 5,2 og 5,7... Var nemlig lidt bange for, mit blodsukker måske blev for lavt, når jeg ikke får spist noget de 2-3 timer... Jeg ved ikke, hvad tallet skal ligge på for pco'ere, men det er vel fint, det er stabilt? Nu spiser jeg også rigtig sundt i øjeblikket Pfft
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Fnullerinde
Mit BS ligger osse deropkring ved 5.2- 5.7 Så måske det er normalt der hos PCOere?!! Cool

forglemmigej
Iflg. min zoneterapeut, som selv er diabetiker, ligger et optimalt blodsukker omkring 6,6. Jeg er selv blevet målt til 5,1 ca. 4 timer efter et morgenmåltid, hvor jeg var ved at føle mig lidt utilpas.
Hos lægen fik jeg at vide, at den laveste "normale" grænse for fastende BS er 4 - så langt har jeg godt nok aldrig lyst til at prøve at komme ned, det må være ret ubehageligt!
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PCO og grøntsager – Sådan påvirker de dit blodsukker - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 17-04-2014 21:27
Temperatur måling??? Prøver at blive gravid 3 24-04-2013 22:29
Måling af C-peptid PCO Brevkasse 3 17-04-2013 08:57
Gravid og lavt blodsukker Er blevet gravid 1 11-04-2013 09:35
Det stabile blodsukker - Ny artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 07-02-2013 21:08
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke