21. November 2017 18:09:23
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24473073
5905 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Mig igen ;) Hjælp til sult!
Putte86
Lige gyldig hvad søren jeg spiser, føler jeg sult ikke længe efter jeg har spist. Det er mega frustrerende og ubehageligt!! Jeg har nu spist pco-venligt mad siden starten af januar, og det er først nu jeg er begyndt at få det sådan. Troede først det var fordi jeg spiste noget jeg måske ikke kan tåle, men det er lige gyldig hvad dælen jeg spiser. ØV! Nogen dage (så sent som i dag) er jeg sulten stort set hele dagen, selvom jeg jævnligt spiser. Er det ikke underligt?? Huh

Er der andre der har prøvet det, eller nogen der har nogle råd eller ideer til hvad jeg måske kan gøre??? Fingerscrossed
K: Let grad PCO. M: Nedsat sædkvalitet.
Smed p-pillerne marts 2010.
Maj/juni: IUI-h: Negativ
Juni/juli: IVF/ICSI: bp 8/7: For lavt hcg - så det bliver ikke til noget Cry

Håber det snart er vores tur Fingerscrossed

Anita
drikker et glas cola (ZERO) når det kikser helt for mig !! det hjælper !! Før jeg blev gravid, løb jeg en tur når jeg fik mad på hjernen !!afledning hjælper på mig !!Wink
Har du prøvet at mærke efter om det fysisk eller psykisk sult ?? der er jo stor forskel !!

misssmile
Først og fremmest skal du sørge for at få noget mad der mætter. Hvad spiser du fx. til morgenmad? Det er jo ofte her vi lægger grundstenen for resten af dagen. Jeg har oplevet tit, at hvis jeg ikke får noget solidt til morgen, så er jeg mere sulten resten af dagen og kan spise hele tidenSad
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Tytteas
Synes også det er svært... nogle dage kan jeg spise nok så mættende mad, men bare have en konstant følelse af sult, andre gange kan jeg "bare" ikke stoppe med at spise, måske kedsomhed? Og så er der også de enkelte dage hvornår jeg ikk har lyst til mad... eller bare får mega væmmelse ved mad når jeg har spist, gerne ovenpå de dage/timer hvor man bare konstant er sulten og man propper i og i, for så at få total madlede Blush og synes næsten det er hip som hap hvad jeg spiser... men tja, te og cola max/zero er gode hjælpere! Smag og afledning uden kalorier og fyldstof til maven Smile

misssmile
Kronisk sult er ikke sjovt - jeg oplever det i øjeblikket nu hvor jeg er gravid. Før i tiden kunne jeg max spise en halv pizza, men i går åd jeg en HEL PIZZA selv uden problemer og følte mig ikke engang overmæt bagefter.. Shock Jeg bliver nødt til at sætte restrektioner op for mig selv og sige, hvor meget jeg må spise, for ellers går det helt galtSad
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Putte86
Først vil jeg gerne sige mange tak for jeres svar piger!!!

Anita og Tytteas: Mange synes det er vildt underligt, men jeg kan ikke lide cola... hverken det ene eller det andet. Er det brusen i tænker giver en form for mæthedsfølelse? For så kan jeg jo drikke danskvand Smile Anita: det er en rigtig sultfornemmelse. Altså fysisk. Jeg kan bare mærke min mave er sulten! Sad

misssmile: Til morgenmad får jeg for det meste æg. Enten omelet med f.eks. skinke og ost, spejlæg med rugbrød, skinke og ost eller en skål yoghurt med nødder og frugt, og hvis det går hurtigt tager jeg en klap-sammen-rugbrød med en masse leverpostej. Har du ideer til noget, der evt. er bedre?

BKL: Jeg går da stærkt udfra, at jeg får fedt og protein nok. Det er i hvert fald det jeg går efter i min kost. Jeg tror da jeg er insulinresistent... jeg får i hvert fald allerede metformin. Jeg har godt oplevet, at det hjælper for en stund, at drikke noget varmt. Men bagefter bliver jeg bare om muligt endnu mere sulten end jeg var før Sad Jeg prøver at spise 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider om dagen, men lige lidt hjælper det, føler jeg bare lige for tiden. Men har lige købt nu lækker te i dag (uden koffein Smile), så kan være jeg bare skal drikke en masse af det?! Det lyder ellers rigtig spændende det forskning. Er jeg spændt på at høre mere om. Hug

KrisB: Jeg er studerende, men er godt nok hjemme lige nu, for at skrive opgave. Jeg synes bare det startede inden opgavestart, men jeg kan selvfølgelig huske forkert. Kender nemlig godt det med at aflede tankerne kan hjælpe. Jeg prøver også Smile Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men er det proteinerne, der sørger for mætheden alene eller hvordan? Hug

Happel
Et mellemmåltid, der fungerede meget godt for mig var to fiberkiks med smøreost(Minimum, Buko light) og et godt læs kyllingpålæg eller hamburgerryg. Og det giver faktisk slet ikke så mange kalorier, som man lige skulle tro.

Men jo, ellers kender jeg godt SULTEN... dage hvor man bare er umætteligSad
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Putte86
BKL: Okay, jeg var ikke klar over det er så meget fedtet gør. Så skal jeg da lige være sikker på jeg får nok af det. Jeg har jo lidt problemer med at finde ud af hvad jeg skal have til mellemmåltid, så hvis du har nogle ideer, vil jeg meget gerne høre dem Smile Men ellers får jeg et stykke fuldkornsknækbrød med ost og/eller hamburgerryg og et æble eller måske bare nogle gulerødder.

Happel: Det var en god ide til et mellemmåltid synes jeg... Tak for det Smile Ja, det er nemlig de dage jeg har, hvor man bare er helt umættelig. Og til sidst bliver jeg sgu også træt af at spise, når jeg føler det hjælper lige lidt- ØV!!

Tytteas
Sorry, det var ikke rigtig meningen at det skulle lyde som om at hverken cola eller te bare fjernede sulten, får en til at føle sig mæt eller sådan... jeg synes bare det fungere godt som en lille afleder indimellem Smile cola hvis sukkertrangen skriger efter en, så kan man nuppe sådan en og gumle på noget der er mindre katastrofalt end sukker Smile og te er hyggeligt, sundt, give varme og afleder også midlertidig tankerne fra de værste mad synder, og hvis man er heldig måske nok til at man ikke har behøv for at spise noget et stykke tid... meeen ja, det er selvfølgelig mest i henhold til de dage hvor man bare ikke kan stoppe med at spise, måske mere end de dage hvor man vitterlig konstant har ubehagelig følelse af sult... de dage er bare ulidelige og kan faktisk ikke huske hvad jeg gjorde sidst Blush men har sikkert gået og tygget på nogle lettere ting + te/cola... eller langt mig til at sove...

Randi
Jeg kender også til sulten eller måske retter til mangel på methed. for mig er det vist bare en del af det at leve med PCO at jeg ikke kan mærke methed. Jeg bliver nød til at beslute når jeg har spist denne mængte mad så har jeg fået det jeg har brug for og må først spise om 2- 3 timer igen. Uanset om jeg føler sult eller ej. Nogle dage lykkes det helt andre dage ikke helt så godt. Lige for tiden har jeg god hjælp fra madlog for at se på tal at jeg har fået det jeg skal både mængter, fedt og proteiner.
Rnadi

Anita
kan ikke sige du ikke kan føle mæthed, men tror dels det kan læres ! har efter at have levet PCO rigtigt i over et år, fundet ud af hvor tit vores hjerne spiller os et pus !
Men for mig har det været en gradvis tilvæning at lære ikke at føle sult, for ofte var jeg slet ikke sulten når jeg troede jeg var det.

Der skal ikke ret meget afvigelse til før jeg ER sulten men nu er jeg så heller ikke længere i tvivl om jeg virkelig ER sulten, for bliver virkelig dårlig. mellemmåltiderne er vigtigt at de er skruet rigtigt sammen.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
Påsken – igen en højtid, fyldt med sukker - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 08-04-2014 20:25
Ingen sult om morgenen Kost og motion 6 20-02-2014 22:59
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4