17. August 2019 17:57:43
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28509472
5966 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Første gang hos gynækolog..
Ulrikke
Jeg har lige fået af vide af min læge at jeg har PCO.
- Nu er jeg så blevet henvist videre til en gynækolog... :/
Nu er jeg 15 år, ved ikke lige hvornår man plejer at gå til gynækolog Smile
Men jeg synes ikke rigtig jeg er "klar" .... (:

- Nogen der ved præcis hvordan de skal tjekke en? Huh
Altså hvordan de gør?

Håber der er nogen der vil svare Hug

majamj88
Det gynækologen gør, er at scanne din livmoder og dine æggestokke for at se om du har de karakteristiske "perler på snor" æg. Alt dette fortæller han/hun mere om. Smile
Men det er en scanner som skal op i livmoderen... Da jeg så hvordan selve scanneren så ud, blev jeg først skræmt, men det gør ikke ondt eller noget, så du kan tage det helt roligt Smile Selvfølgelig føles det måske ubehageligt, men det er til at holde ud.
Så kan du så følge med på en lille skærm af det der bliver scannet.
Selve scanningen tog ikke lang tid ved mig - og hvis du har PCO vil din gynækolog sikkert kunne se det med det sammme.

Når det nu er første gang du skal afsted, kan det anbefales at tage en med som du selvfølgelig er tryg ved. Jeg har altid min kæreste med, men da jeg var yngre tog min mor med... så det er da værd at overveje hvis du er nervøs og tænker det ville hjælpe at have en ved din side Grin

Men hvis din oplevelse hos gynækologen bliver ligesom min, så er der intet at frygte, selvom det virker super skræmmende, især når det er første gang.

Håber det kommer til at gå godt Smile

tanjaholmjensen
Min første tanke er om du er jomfru (raver selvfølgelig ikke mig) men så vil jeg da tro det gør lidt ondt og er mere ubehageligt... Men jeg tror ikke at det er en woohuuu oplevelse for nogle at ligge der med benene i vejret. Jeg ville måske gå på bibloteket så du kunne få nogle billeder på hvordan en gynækologisk undersøgelse foregår. Eller ja tal med din Mor om det og tag hende med hvis det er en mulighed for dig. hun kan jo lige gå ud af lokalet når du skal undersøges...!!!!!!
Men ellers held og lykke her fraHug
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Ulrikke
Tak alle sammen Smile

Det hjalp lidt at få af vide hvad der kommer til at ske, men er stadig bare helt vildt nervøs! Blush

- Jeg er jomfru, det havde jeg også selv tænkt på at det så nok kom til at gøre lidt ondt...

Men jeg tror også det er en god idé at tage min mor med, som en støtte... Smile

Men tak! - det hjælper altid lidt at få af vide hvad der skal ske så man kan forberede sig mentalt på det Smile
(og tak for tippet om Køge, det kunne godt være jeg skulle tage derned Wink

misssmile
Pyhh jeg synes godt nok det er lidtligt at tage til gyn. som 15 årig og hvis du så samtidig er jomfruSad Jeg tænker, at der jo ikke er nogen grund til at gøre noget ved din PCO rent medicinsk endnu? Så hvorfor gyn?
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Ulrikke
Jeg synes også det er ret tidligt.. Men jeg er ret irreteret over at jeg har meget uren hud, og derfor siger min læge jeg skal til gynækolog for at finde ud af hvad for nogle p-piller jeg måske skal have (:

Men hvis jeg kunne undgå det ville jeg da helt klart det, fordi jeg har ikke særlig meget lyst Frown

misssmile
Hvis det blot er for at få p-piller er det slet ikke sikkert du skal have en gyn. undersøgelse og især ikke hvis du er jomfru. Da jeg fik p-piller som 17 årig, fik jeg ikke lavet en.
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Ulrikke
hmm... jeg fik bare af vide af min læge at jeg ville blive henvist videre til en gynækolog.. Men jeg ved heller ikke om det "bare" er for at få p- piller.

KJM88
Hvis det er helt rigtig så SKAL du have en GU INDEN du får p - piller..

Jeg har aldrig haft noget imod GU eller indvendige scanninger, jeg er tryg og mærker intet, og synes faktisk det er behageligt at blive holdt øje med..

Tag du til Gynækolog så du er sikker på at få de rigtige p piller. De forkert skader mere end de gavner! Smile

Knus til dig
Krams KarinaAngel
Fik konstateret PCO D. 20/12-2010

Ulrikke
Jeg har lige skrevet til gynækologen, om det virkelig var nødvendigt.
Det sagde han så faktisk at det var det ikke hvis jeg ikke havde lyst, så nu er der booket tid til at snakke med ham (:

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gynækolog i Næstved. Læge - Gynækolog 2 28-06-2014 23:39
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
Gang i vægttabet - Boost din forbrænding! Ny artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 07-06-2013 10:04
øv 4 gange var så heller ikke lykkens gang, nogen succeshistorier ? Prøver at blive gravid 3 09-04-2013 17:33
Overvægt og valg af gynækolog! Læge - Gynækolog 5 30-01-2013 19:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176