20. August 2018 16:36:30
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26635893
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
nupo
morrud
GodmorgenSleep
Har nogen af jer piger erfaring med nupo og pco?
Tænker på at kick starte et slankeforløb med nupo,
Hører gerne nogle meninger....
TakkkerGrin

Anita
ingen erfaring, men nok anbefale at begynde at spise PCO rigtigt. I mine øjne er det mere langsigtet end Nupo. Tror de fleste som har prøvet NUPO kan skrive under på at kg'ene ryger hurtigt på igen når man begynder at spise MAD igen !
SOm alt andet i livet er der ingen smutveje til vægttab !! KOST og MOTION er den eneste vej fremad !!Wink frem med løbeskoene

Tinam
Jeg har været på Nupo siden søndag. Flere eksperter siger jo, at Nupo kan være godt til at kickstarte vægttab med.
Jeg har siden søndag morgen tabt 3,5 kg. Og har da tænkt mig at fortsætte i 8 uger. Jeg ved udemærket hvordan jeg skal spise, men så længe jeg tager Metformin kan jeg ikke tabe mig ved at spise rigtig mad. For i følge Svend Lindenberg skal jeg ned omkring 800 kalc for at tabe mig. OG så har jeg valgt at bruge Nupo. Det er jo også vigtigt, at man taber i vægt ifm. PCO. Hvis du får Metformin skal du dog tage lidt mindre af det hvis du skal på Nupo, for ellers bliver blodsukkeret for lavt. Jeg får 2 piller om dagen og når ikke mere end 5 portioner Nupo.

Jeg har sovet glimrende de sidste par nætter. Faktisk meget bedre end jeg har sovet den sidste måned.

Så jeg synes du skal gøre det du føler kan virke for dig. Jeg er ret sikker på, at når du har tabt dig, er det meget lettere for dig at leve helt PCO rigtigt. Sådan har jeg det i hvert fald.
Held og lykke med det du vælger Smile
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Nuggi
Jeg har også brugt Nupo 2-3 gange (med flere års mellemrum) og det har været en stor succes for mig og jeg er så heldig at jeg ikke er en af dem der hurtigt har taget det hele på igen.

Jeg har brug for at der sker noget hurtigt på vægten, når jeg går på kur og ligesom Tinam skal jeg meget langt ned i kalorieindtag før det ses på vægten - i en måned levede jeg af ca. 1000 kalorier pr. dag (PCO-venligt) og det resulterede i et vægttab på 700 gram - så føler jeg mig snydtGrin. Så tager jeg hellere 4 uger på Nupo, taber 3-4 kg, hvor jeg så efterfølgende kan spise helt almindeligt (PCO-venligt) og holde vægten.

Når det så er sagt tror jeg ikke det på nogen måde er PCO-venligt, for mon ikke der er stivelse i sådan noget?

Tinam
Det er rigtigt. Der er lidt sukker i. Men det er jo heller ikke sundt for PCO-en at veje for meget. så det er jo lidt pest eller kolera. Så jeg valgte, at det det var bedre, at tabe mig koncentreret frem for at leve helt pco-venligt en tid.Smile
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Nuggi
Tinam - jeg ville helt sikkert gøre det samme! Og gør det sikkert igen, hvis graviditetskiloene ikke falder af i et okay tempo. Og ja - det er nemlig LIDT sukker der er i - det svarer ikke ligefrem til at spise af sukkerskålenYes

Tinam
Nu kikkede jeg lige på varedeklarationen.
I 1 portion er der 14,1 g protein. 6,7 g kulhydrat (heraf 5,8g sukkerarter). 3,0g fedt (heraf 0,9g mættede fedtsyre). Kostfibre 4,5 g
I alt får man i 1 portion 109 kcal på nupo classic.Smile

Babilullu
Jeg overvejer stærkt Nupo.

Men har ikke forstået hvordan det helt foregår

Kan læse at det fås som suppe eller shaker, og at jeg bare skal erstatte det med alle mine måltider ?

Men, når jeg er på kuren, kan jeg slet ikke spise 'almindeligt' dagligdagsmad som salat osv??

morrud
Hej jgen...
Tak for alle de fine tanker....
Tror jeg må ud og få købt noget nupo i morgen...
Så vidt jeg husker kan man selv bestemme om man kun lever af pulver eller både lidt mad og pulver....
Min læge har talt positivt om nupo pulver, men det var før jeg kendte til en verden med pco...
god aften til alle....

Tinam
Morrud: Er du begyndt på Nupo?

Her går det godt. Jeg har nu tabt 4,7 kg siden søndag morgen. Så jeg er topmotiveret til at fortsætte.

Happel
Det er altså helt vildt flot TinaYes Jeg tager sq hatten af for digHug
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

morrud
hej igen....
Nupo er købt..... meeeen jeg er en af de "heldige", der har mens og det kom igår, og det er ikke lige dagen for opstart for mig....Badr... så nu står nupo og venter på køkkenbordet...
håber på at starte i weekenden...Fingerscrossed
Flot start til Tinam...
god weekend til alle..

morrud

Plys
Min kære mor "snød" mig i går, da hun serverede Nupo Spicy-suppe tilsat ekstra broccoli, porre og kyllingestykker til aftensmad... Smile Det smagte rigtig, rigtig godt - og jeg anede slet ikke, at det var Nupo, før hun fortalte det! Så suppen får i hvert fald thumbs up fra mig... Yes
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

Tinam
Det lyder dejligt. Jeg har været ude og købe Nupo i store mængderSmile Jeg er klar til cacao, men købte en stor pakke med vanilie/mango og en med jordbær.
Og så smagte jeg den med vanilie/mango i går. Uh, det kan jeg slet ikke få ned. Det er alt for sødt til mig.
Så jeg holder mig lige til cacao, og så har jeg købt grønsagsuppe og den med kylling. I aften skal jeg smage den med kylling.
Og min første uge er gået ganske fint. Det er jeg ret stolt overPfft

hult
Men - jeg forstår ikke helt, er det okay at spise Nupo, når man har PCO Confused

Er der ikke både sukker og mel af en slags i? Der står at det kan indeholde gluten, kommer det ikke fra mel?

http://www.hultshome.dk
Tinam
Det er korrekt, at der er en smule sukker i. Men hvad er værst - at veje 40 kg for meget eller i en periode at få en smule sukker???

Hvis man kan tabe sig og så det bedre, er det for mig i orden at man i en periode kan få en lille bitte smule sukker. Til et måltid får man 32g pulver. Så det er sikkert ikke anderledes end at synde en smule - og det gør mange jo indimellem alligevel.

Jeg tror på lang sigt, at det er sundere for pco'en at man kommer af med overvægten. Og det er vigtigst for migSmile
I øvrigt, får jeg stadig 2 piller metformin, og det er også i orden at bruge Nupo hvis man har type 2 diabetes.

hult
Undskyld hvis jeg formulerede mig forkert, det var ikke ment som en bebrejdelse, jeg spurgte af uvidenhed. Hug
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

Tinam
hult: Det er i orden.Smile Opfattede det nu ikke som en bebrejdelse. Synes det er en vigtig diskussion.
Jeg har i hvert fald mærket, at jeg har sovet meget bedre den sidste uge, end jeg har gjort meget længe. Og så har jeg på en uge tabt en del mere, end jeg har gjort før.

Så for mig er valget enkelt. Hvis planen holder (og det vil jeg arbejde meget for) vil jeg være normalvægtig til aug (altså hvis jeg "kun" taber 2 kg. om ugen Wink

Tinam
I går var jeg til foredrag i PCO-foreningen. En af de ting der kom op, var, at hvis man vejer for meget og vil tabe mig, og har PCO, er det bedst, at tabe sig hurtigt pga. at det overskydende insulin der farer rundt i kroppen på os, ender i maven, hvor detomdannes til fedt.
Og det fedt forsvinder lettest ved hurtige vægttab.

Så jeg er i den grad overbevist om, at jeg gør noget rigtig godt for min krop Smile

hult
Tinam skrev:
hult: Det er i orden.Smile Opfattede det nu ikke som en bebrejdelse.

Godt så Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Kiss-kost og Nupo? PCO Brevkasse 6 14-06-2013 19:56
Nupo? Kan jeg godt spise...? 5 10-06-2012 21:59
Nupo meal replacement bar Kan jeg godt spise...? 1 24-10-2011 20:15
NUPO KUR. Kost og motion 3 06-07-2011 21:23
NUPO og PCO ? Kan jeg godt spise...? 4 01-07-2011 12:41
Log ind
Brugernavn