21. September 2019 20:23:51
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28605221
5943 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Erfaring med Tamoxifen og ægløsningssprøjte søges?
Dupont87
Hej Piger.

Jeg er stadig ny her inde men jeg sidder med nogen spørgsmål - søger måske også lidt optimisme derudeBlush

Jeg fik Provera i 10 dage for at fremkalde en blødning. Dette gik fint og efter 3 dage fik jeg en fin blødning. Jeg skulle så starte på Tamoxifen 20 mg. fra 3-7 dagen i cyklus (1 pille om dagen). Skal så på 12 dagen op og Scannes for at se om jeg har reageret på hormonerne (Åhhh jeg håber, kan slet ikke vente med at se), for så at få en ægløsningsprøjte og hjem og lave resten selv Wink

Mit spørgsmål er så: Nogen der har erfaringer med Tamoxifen? (evt. pergotime, da det skulle være næsten det samme) og hvor mange gange skulle der til før at der var gevinst? Håber der er nogen derude der vil fortælle lidt om deres erfaring med denne form for behandling.

Ja undskyld mig piger, men jeg er bare helt vild - kan næsten ikke sidde stille på stolen af bare spændingGrin

Kram til jer alle samme - er så glad for at have fundet dette dejlige forum..

Vicky
Hej Dupont87

Ved ikke helt hvilke informationer du søger - men jeg er igang med 3. forsøg med pergotime og ægløsningssprøjter. Så ja, jeg er ikke blevet gravid endnu, så det kan jeg desværre ikke svare på. Første gang jeg fik pergotime reagerede jeg fint og der var et flot æg på. 10. dagen, hvor jeg var til scanning, blev desværre ikke gravid, så gik straks igang med 2. forsøg, der var mit æg først klar på. 14. dagen, så blev scannet tre gange, for jeg kunne gå hjem med en ÆL-sprøjte. 2. gang lykkedes det heller ikke for os, så er nu igang med 3. forsøg. Denne gang blev jeg også scannet 3 gange og ægget var først klar på 17. dagen (der går ligesom længere og længere før at ægget bliver klar for hver gang, ved ikke om min krop er blevet lidt immun overfor hormonerneConfused). Men der kom heldigvis et æg, der var lige stort nok til ÆL, så nu går jeg og venter og Fingerscrossed for at 3. gang er lykkens gang. Har testdag lørdag d. 26.Fingerscrossed

Synes det er mega hårdt at gå og håbe hele tiden og hele tiden blive skuffet, når en mens. så kommer. Hvis dette forsøg ikke bliver til noget, siger min gynækolog, at vi skal holde en pause, da vi har haft tre forløg lige i rapConfused Så håber håber sådan at der er en lille spire dernede, for tror ikke jeg kan holde ud at gå en hel mdr. og ikke have nogen chance - synes så at jeg spilder min tid på en eller anden måde.

Fingerscrossed for mig, jeg Fingerscrossed for digYes
Håber det var lidt svar ellers så spørg igen

Knus
Vicky
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

Dupont87
Hej VickySmile

Tak for dit svar... Det er så dejligt ikke at føle sig helt alene med det hele.

Vi kan jo næsten følges ad, du er dog lige et par måneder før mig.
Jeg skal til scanning her på torsdag (dag 12) for at se om jeg har "lagt" æg, eller hvad det nu hedder. Jeg er virkelig spændt.

Jeg kan godt forstå at du synes det er hårdt. Jeg ved ikke hvor mange graviditetstest jeg har taget i løbet at det sidst år. Den ene streg skreg mig bare op i hovedet hver gang: forstå det nu - du er IKKE gravid!!!!!! Og jeg blev alligevel ved med at teste - tænk nu hvisConfused - men nej!

Men jeg er da kommet et skridt nærmere - jeg har fået en diagnose og er så kommet i behandling. Så jeg føler i hvertfald at der sker noget.

Får du så også Provera for at udløse mens, eller får du det af dig selv? Jeg har menstruation, men de kommer med ca. 50 dages mellemrumAngry - så det første laaaaange stykke tid vi prøvet var der jo langt mellem forsøgene.

Jeg vil krydse alt hvad jeg har for at du ikke skal i behandlingspause og du i stedet står med 2 smukke streger i hånden. Du må endelig give besked når du har testet. især hvis den er positiv.

Kram fra mig og god aften.

Vicky
Jeg fik provera første gang - da jeg aldrig har menstruation af mig selvCry
De 2 andre gange kom menstruationen jo af sig selv, da jeg havde haft ÆL, men ikke blevet gravidCry

Jeg skal nok give lyd - du må gøre det samme, når du har være til scanningSmile

TanjaWesterberg
Vicky:

Får du kun 1 pille pergotime om dagen? Når du er i forsøg.

For inden jeg blev gravid, fik jeg også 1 pille fra 3 dagen til 7 dagen også skanning på 12 dagen. Men min krop reagerede ligesom din, med at der gik længere tid med at ægget blev stort.

Da jeg havde været igennem 3 forsøg med 1 pille, fik jeg lov til at få 2 piller. Det gjorde at jeg havde 3 æg, da jeg var til skanning på 10 dagen. Det ene æg var 100 % at det ville gå til ægløsning, andet æg var 35 % og trejde æg var 3 %.

Jeg blev gravid med tvillinger, godt at vel at andet æg var på så lav en procent. Men jeg blev gravid.

Håber du forstår mit indlæg og at det evt. kan hjælpe dig.

Men krydser finger for en positiv test hos dig d. 26 (:
19 årig overvægtig PCO(S) pige.
Har været i hormonbehandling, da vi ønskede at blive gravide. Blev det i december '09, men mistede desværre vores 2 skønne drenge ved en fortidlig fødsel 21. april '10. Nu gravid igen, venter tvillinger til oktober '11

Vicky
Tanja:
Tillykke med graviditeten - er misundeligGrin
Nå, det er da dejligt at vide, at det ikke bare er min krop, der er mærkeligHuh
Jeg har alle gange fået to piller pergotime fra 3-7 dag, så måske, skal jeg helt op på tre piller næste gangConfused

Plys
Jeg har siden oktober 2010 været igennem 3 hormonbehandlinger (med efterfølgende hjemmearbejde), hvor jeg fik 50 mg Pergotime den første gang - og 100 mg Pergotime de sidste to gange.

1. og 3. gang måtte vi desværre aflyse forsøgene, fordi mine æg aldrig blev store nok.
2. gang lykkedes det mig på CD 16 at producere ét æg, der blev stort nok til ÆL-sprøjten - men det endte desværre ikke med en positiv G-test... D

Vi er nu i gang med 4. forsøg (IUI denne gang), hvor jeg får 100 mg Pergotime på CD 3-7, og herefter 75 ie Gonal-F på CD 8-10. Håber, det er kan sætte lidt fut i mine æg, så vi ikke bliver nødt til at aflyse IGEN! Fingerscrossed

Kan godt forstå, at du er spændt på, hvad scanningen på CD 12 viser - nogen lykkes det jo for i allerførste forsøg, og det kan jo lige så godt være jer som alle mulige andre! Yes
Jeg var osse fuld af forhåbninger og optimisme ved vores 1. forsøg, men efter at have været igennem scanning efter scanning efter scanning, hvor æggene ikke var vokset, må jeg indrømme, at min optimisme er faldet markant. Meeeeen jeg er da stadig lidt spændt på, om 4. gang er lykkens gang for os... Wink

Krydser for dig og dine æg! Fingerscrossed Fingerscrossed Fingerscrossed
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

Dupont87
Hej plys Smile

Tak for dine mange krydsede fingre - de var sødePfft

Jeg vil håbe for dig at dit 4 forsøg giver super æg, så i kan få en lille prut i maven....

Kan godt forstå at optimismen ikke bliver ved med at være hvad den har været til at starte med. Man bliver jo ved med at gå i spænding og bliver lige skuffet hver gang. Men der er jo også nogen der siger at det sker når man stopper med at fokusere på det - men det er jo ikke lige til når man brændende gerne vil være gravid og det ligesom er det eneste der fiser rundt oppe i ens hovedGrin

Lever du efter KISS principperne osv.???

Kram fra mig - og endnu engang håber jeg at heldet er med dig denne gang.

TanjaWesterberg
Vicky:

Jeg ved faktisk ikke hvor mange piller man må komme op på, inden man får at vide at de vil prøve noget andet.

Men ved 3 piller om dagen, må der da næsten med sikkerhed være en chance for at der kommer nogle fine store æg, som også vil gå til ægløsning. Men det kan også være at du vil blive overstimuleret. Det vides desværre ikke.

Jeg håber virkelig for dig at du er gravid denne her gang (:

Hvis du ikke er gravid, og kommer til at holde den pause fra pillerne - vil de så have du starter op på piller igen efter pausen eller har de snakket om andre muligheder ?
19 årig overvægtig PCO(S) pige.
Har været i hormonbehandling, da vi ønskede at blive gravide. Blev det i december '09, men mistede desværre vores 2 skønne drenge ved en fortidlig fødsel 21. april '10. Nu gravid igen, venter tvillinger til oktober '11

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Motionsmakker søges i Randers Kost og motion 2 12-01-2015 19:57
Erfaringer med barbering og laser i ansigtet søges! Hårvækst og hårtab 8 04-11-2014 21:26
Søges: diætist / kostvejleder til vegetar med PCO Diætister /Kostvejledere 2 30-04-2014 13:56
Erfaring med metformin Metformin eller anden medicin 2 28-01-2014 10:41
Træningsmakker søges Kost og motion 1 26-01-2014 13:54
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0