21. September 2019 20:25:53
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28605262
5943 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Homopat erfaringer?
CSM
Hej i dejlig piger.

Var nede i en helsekost butik igår. Jeg fortalte om min PCO, da jeg skulle have en masse underlige ting til bagning.

Ekspidenten spurgte så om jeg havde snakket med en homopat om evt alternativ behandling...Jeg lignede et stort spørgsmålstegn, homopat det lyder som en psykisk diagnose så kunne ikke lige se en sammenhæng...haha...tossede mig...smiler. Hun kendte 2 veninder som havde PCO men blev gravide kun 1-2 mdr. efter de begyndte på dråberne.

Hun fortalte at en homopat begik sig med dråber af forskellige slags urter, der kunne hjælpe med at øge fertiliteten.....spændende.
Udover det så kunne jeg tage ned i Køge helsekost der har de rigtig meget forstand på det fortalte hun, så de kunne vejlede mig med hvilke urter/dråber jeg skal have, og behøver ikke gå hos selve homopaten da de også slæger dråberne.

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om der var nogen af jer piger som kender til dette eller har erfaringer? Ved ikke rigtig om jeg tør kaste mig ud i det, selvom jeg er desperat efterhånden.

Knus Channe
Kontanteret PCO November 2009og startede i fertilitsbehandling. Normalvægtig. 5 iui alle negative. 1 ivf afventer svar om jeg er gravid udenfor livmoderen d. 18/6-2012.

Baby_2013
Hej Channe,

Har selv meget kraftigt overvejet det samme i forbindelse med mine fryseforsøg - noget, der kaldes "Baby-klister" (Fructus femina), der skulle gøre slimhinden stærkere.

Men jeg er stærkt blevet frarådet det, så længe jeg er i fertilitetsbehandling med hormonstimulering, da de har oplevet piger, hvor forsøg er blevet afbrudt, da slimhinden er blevet "for gammel" før tid.
Måske pga dobbelt stimulering.

Men jeg er da spændt på at høre, om der er andre, der har nogle erfaringer med det?! Confused

Knus
K: 31 år normalvægtig PCO'er - M: 31 år (er i topform)
Forsøgt at blive gravid siden juni 2009.
PCOS konstateret i maj 2010.
2xIUI, 1xkonverteret IVF, 3xkorte IVF, 1xlang IVF og 3 fryseforsøg i Brædstup - alle negative. Afsluttet i maj 2012.
Juni/juli 2012 - 1xlang IVF på privatklinik i Fredericia -POSITIV! Termin 26.03.2013
Elliot kom til verden 03.04.2013 - 3650g og 52 cm - velskab og endnu mere lækker end vi nogensinde havde drømt! <3

CSM
Hej Baby_2011.

Ok, det lyder da ikke rart for de piger. Er også selv lige begyndt med homonerne så det nok ikke så smart at begynde på det nu. Tror jeg vil høre hvad min fertilitsjordmor siger til det, før jeg tør overveje det igen.

Ja, håber der er nogle flere som kommer med nogle erfaringer, skægt man bliver så desperat at man begynder med indianerbryg osv. noget jeg aldring ville havde overvejet eller troet på før i tiden, men nu er jeg villig til at prøve alt....smiler.

Knus
Kontanteret PCO November 2009og startede i fertilitsbehandling. Normalvægtig. 5 iui alle negative. 1 ivf afventer svar om jeg er gravid udenfor livmoderen d. 18/6-2012.

CSM
Fandt lige en side hvor der står en masse om homøopatisk medicin, som skulle øge fertiliteten væsenligt både hos mænd og kvinder, ved brug af nogle forskellige dråber.

http://www.helsep...-01-27.pdf

CSM
Kære BKL.

Ja, det tror jeg også er vejen frem. At høre de forskellige parter, men er bare så desperat efterhånden at jeg næsten er villig til at prøve alt, men tør heller ikke bare kaste mig ud i det når jeg Baby skriver at det kan være farligt.

Fnug
Hej!

Jeg har prøvet homøopatisk medicin, men det gjorde ingen forskel for mig i forhold til graviditeten. Jeg gik ved en rigtig dygtig homopat i Kolding, som jeg tror, har hjulpet mig med så meget andet end graviditeten. Hun behandlede mig for de symptomer, min krop har tilkommet sig - fx stress, fordøjelsesproblemer osv.

Mine symptomer er i hvert fald bedret. Jeg er stoppet igen, da det også er dyrt, men kan godt finde på at komme tilbage, når jeg forhåbentlig har fået en baby, for hun siger, at hun kan hjælpe mig i forhold til min PCOS, når jeg ikke lige stå og skal være gravid.

Hun sagde, at det ikke kan skade hverken mig eller et eventuelt forste, for medicinen påvirker kroppen til at hjælpe sig selv.

Håber du kan bruge det til noget - men ellers vil jeg sige, at det er vigtigt, at finde en dygtig homopat og mærke efter inde i sig selv...

Held og lykkeWink
Fik konstateret PCOS d. 5/2 2010 – normalvægtig
Har prøvet at blive gravid siden august 2009
1. IUI d. 10/5 2010 (Pergotime): Afbrudt pga. manglende ægblærer
2. IUI d. 12/8 2010 (Gonal-f): Negativ
3. IUI/konverteret IUI d. 9/10 2010 (Gonal-f): Ingen æg ved ÆU. Afbrudt
1. Kort IVF d. 3/12 2010 (Puregon): 1 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
2. Kort IVF d. 2/2 2011 (Puregon): 9 æg ved ÆU - ingen æg til ÆO. Afbrudt
3. Kort ICSI d. 28/3 2011 (Menopur): 6 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Bio. gravid
4. Kort ICSI d. 16/5 2011 (Menopur): 4 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
5. Kort ICSI d. 18/8 2011 (Menopur): 10 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
6. Lang ICSI d. 18/11 2011 (Pergoveris): 26 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
Vi prøver lykken i det private:
7. Lang ICSI d. 31/1 2012 (Menopur): 9 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. POSITIV!! Yes
Fødte den 11. sep. 2012 en sej lille datter (34+0)

CSM
Hej Fnug.

Det var da dejligt at hun kunne hjælpe dig med alle de andre faktore som også spiller ind, og kan være med til den dumme test ikke bliver positiv.

Fik du også behandlig for fertilitet eller var det kun det andet?

Dejligt at høre du har fået det bedre og symptomerne er mindsket. Det også rart at vide at medicinen ikke kan skade, da det var det jeg var bange for, iforhold til det baby skrev iforhold til homonerne.

Skal til gynækologen imorgen og vil høre hvad hun siger til det, selvom de nok ikke støtter op om alternativ behandling, men vil helt klart undersøge om der er nogen homopater tæt ved mig og ringe og få en snak med dem.

Hvad skal du give for en behandling?

Tusinde tak for din besvarelse Fnug Smile

Fnug
Det var så lidtSmile

Ja, det var også i forhold til min fertilitetsbehandling, men som damen sagde: "Du kan altså ikke blive gravid i den tilstand" - altså i forhold til stress osv. Så jeg fik for symptomerne, og så stimulerede hun også min krop ift. ægmodning, slimhinde osv.

Jeg fik ikke dråber (dem har jeg også prøvet, men hun sagde, at det var slet ikke "stærkt" nok til at kunne hjælpe mig) men nogle ampuller der smager af saltvand.

Det er lidt forskelligt med prisen, men 400 for konsultationen (med irisanelyse - det var på den måde, hun kunne se, hvad jeg fejlede) og 625 for medicin til 5 uger (5 dage om ugen), så det er lidt dyrt i længden ved siden af hormonbehandlingHuh

Det vigtigste for mig var at finde én, der var dygtig, og som jeg kunne stole på.

Held og lykke!
Fik konstateret PCOS d. 5/2 2010 – normalvægtig
Har prøvet at blive gravid siden august 2009
1. IUI d. 10/5 2010 (Pergotime): Afbrudt pga. manglende ægblærer
2. IUI d. 12/8 2010 (Gonal-f): Negativ
3. IUI/konverteret IUI d. 9/10 2010 (Gonal-f): Ingen æg ved ÆU. Afbrudt
1. Kort IVF d. 3/12 2010 (Puregon): 1 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
2. Kort IVF d. 2/2 2011 (Puregon): 9 æg ved ÆU - ingen æg til ÆO. Afbrudt
3. Kort ICSI d. 28/3 2011 (Menopur): 6 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Bio. gravid
4. Kort ICSI d. 16/5 2011 (Menopur): 4 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
5. Kort ICSI d. 18/8 2011 (Menopur): 10 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
6. Lang ICSI d. 18/11 2011 (Pergoveris): 26 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
Vi prøver lykken i det private:
7. Lang ICSI d. 31/1 2012 (Menopur): 9 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. POSITIV!! Yes
Fødte den 11. sep. 2012 en sej lille datter (34+0)

CSM
Ok...det lyder da super spændende. Ja, det er dyrt men det er også dyrt at have en baby...så pengene skal nok findes frem...smiler. Men dejlgt at høre hun tager sig godt af dig, det fortjener du helt sikkert.

Jeg skal til akpuntur på mandag for første gang, så vil høre om hun ved noget mere om dette eller hvad hun anbefalder. Men er helt ening i at man kan have rigtig svært med at blive gravid når man har det skidt. Går selv igennem en periode nu, hvor jeg måtte holde en pause fra behandlingen da det var for hårdt, og så lukkes det da slet ikke...øv bøv.

Min fertilitetsjordmor kender ikke så meget til homopøti, så hun kunne ikke fortælle så meget om det. Men tror jeg ringer til en der er her i Køge og snakker lidt med dem.

CSM
Fik aldrig undersøgt det, men skriv gerne hvis du finder en, det da værd at overveje igen.

MN
hej fnug

jeg overvejer at lægge p-pillerne på hylden til fordel for homoøpatisk medicin. jeg har pt intet ønske om at blive gravid, men vil gerne havde en normal cyklus og mindske hårvæksten, samt de andre pco symptomer. tror du så at homoøpatisk behandling kan være en løsning? oplevede du en god cyklus og hvad med ændringer i hårvæksten - det er nemlig det jeg er mest generet af...

Camilla-larsen
Hej du! Smile

Jeg går hos Homeopat i Roskilde, og har gjort det siden august - hun mener at jeg er færdig med behandlingen om 2 måneder.
Skal først have børn om et par år, men har mere ro i kroppen og MEGET lettere ved at holde vægten og får ikke oppustet mave Smile
So far har jeg kastet ca. 7000 kr. efter det, men i forhold til de 250.000 man kan betale for behandling via det offentlige synes jeg det er værd at prøve.
Jeg er helt klart fortaler for homeopati! Du er mere end velkommen til at skrive til mig, jeg vil SÅ gerne sprede budskabet! Smile
God søndag! Smile
Jeg fik i 06 konstateret PCOS, og mine tal var ekstreme i forhold til min alder. Mit største ønske er at få mange børn, og i sommeren 2011 så min fremtid lysere ud. Jeg fik anbefalet homeopati! En Homeopat genopretter balancer i kroppen, og alle sygdomme er ubalancer (altså både kræft, PCO, migræne osv.). Om få måneder er jeg ifølge homeopaten helbredt og skal ikke længere tænke på ufrivillig barnløshed. Jeg er lykkelig! Rose

saramus76
Jeg har oså prøvet det med homeøpati ... eller som CSM så fint udtrykker det "indianerbryg".
Jeg konsulterede en kinesisk læge i Lima, Peru (min mand er derfra) og han satte mig i behandling med forskellige naturpræparater, både tabletter og væske.
Jeg havde på daværende tidspunkt ca 8 mdr mellem mens, men omkring 4-5 mdr efter begyndt behandling rettede det ind og der er 30 dage imellem. Jeg har siden været naturligt gravid 4 gange og har idag 2 skønne børn (mistede 2 via SA og MA) og min mens er stadig regelmæssig nu 4 år efter endt behandling.
Det var dejligt at opleve at kunne hjælpes. De danske læger havde kun fantasi til at foreslå P-piller ... og det får man ikke så mange børn af!
Jeg er en varm fortaler for at prøve udi det alternative, men føl efter med dig selv og vær for alt i verden kritisk. Der er mange dygtige behandlere, men desværre næsten lige så mange kvaksalvere (de findes nu også i lægeverdenen!!).
Håber du finder hvad du søger.

SB
Kunne rigtig godt tænke mig at give det et forsøg, er der nogle der har gode erfaringer med nogle i København? Smile
Normalvægtig-
Fik konstateret Pcos d. 15.09.10

Polka
Hej Fnug
Har du nogle oplysninger på den dygtige homøopat i Kolding. Jeg bor i Odense og kunne godt finde på at rejse til Kolding efter en, man ved er god Smile

CSM
Hvor dejligt at høre at det har hjulpet jer. Kunne også godt tænke mig at høre om der var nogle som har erfaringer med en homopat i Kbh?

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Erfaringer med barbering og laser i ansigtet søges! Hårvækst og hårtab 8 04-11-2014 21:26
Erfaringer med Ciconia i Århus Prøver at blive gravid 2 21-10-2014 12:47
Erfaringer med zoneterapeut Kim Wena Alternativ behandling 1 21-01-2014 10:47
Søger erfaringer med pergotime:) Prøver at blive gravid 3 27-09-2013 13:04
Dana Mite- erfaringer? P-piller 2 14-05-2012 16:57
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende