21. September 2019 20:21:19
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28605180
5943 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
1. Ægløsningssprøjte i morgen :)
Dupont87
Hej pigerSmile

Vil lige give en opdatering i vores projekt ønske-barnSmile

Jeg var til min første scanning hos Svend Lindenberg efter en mild tamoxifen-behandling (dag 12). Jeg havde lavet et flot æg sagde han (15 mm).
Jeg har så fået en ægløsningssprøjte med hjem som jeg skal stikke mig med i morgen (lørdag). Jeg er så spændtYes

Hvilket tidspunkt er bedst at stikke sig og hvilket tidspunkter er det så optimalt at sexe på? - Ja jeg er helt grøn herBlush - Come on girls!!!!!!

Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad der sker her - Håber jeg er en af de irriterende der bliver gravid i første forsøgWhistle - optimismen længe leve!!!

Rigtig god weekend piger Grin
Q: Konstateret PCO i September 2010.
M: Sæd-kvalitet i top.

Startede behandling hos Svend Lindenberg den 1. februar 2011.

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
...Frivillig pause fra hormoner...
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed
GRAVID med termin den 24. August <3

Vicky
Ej, hvor fedt tillykke med detYes

Fra du tager ÆL sprøjten vil der gå 36 timer, før du har ÆL. Dvs. tager du fx ÆL sprøjten i morgen kl. 10, vil du have ÆL præcis kl. 22 søndag aften, og derfor vil søndag aften omkring kl. 22 være der, hvor I skal have sex, for at optimere chancerne så meget som muligt.
Ved ikke helt, hvad der anbefales, men vi har altid sex på ÆL tidspunktet, dagen inden og dagen efterConfused
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

Dupont87
Vicky:

Det giver meget god meningSmile - Jeg har lige læst et sted, at 18 og 36 timer efter ægløsningssprøjte er det optimale for at opnå graviditet.
Så jeg tror jeg tager sprøjten omkring kl.23 lørdag. Så skal vi bare sexe omkring kl.17 søndag og igen mandag morgen kl.10 Whistle

Lidt komisk med det der klokkeslet-sexHuh - men hvad udsætter man ikke sig selv for, for at få det lille mirakel.

Men spændende er det joPfft

1. forsøg: Tamoxifen efterfulgt af Ovitrelle og hjemmearbejde --> Testdag den 12. April = NEGATIV.
• Ufrivillig pause pga. kæmpe cyste på æggestokken = 3 uger på p-piler og opstart på Metformin.
2. forsøg: P-pille stop, 1 x 50 mg Pergotime i 5 dage, Ovitrelle og insemination (55 mio.) mandag d. 5. dec. (mandens fødselsdag) --> Testdag den 20. Dec.Fingerscrossed

nesnaheim
Lægen på klinikken sagde til os, at vi skulle sørge for, at der hele tiden lå lidt klar (dejlig formulering Wink) men altså at der hele tiden skulle være sæd klar i mig til befrugtning, så vi gjorde det tre gange den da, jeg tog sprøjten, tre gange dagen efter og lige en enkelt gang dagen efter igen - og så må jeg erkende, at så var jeg lettere slidt Blush

Utrolig planlagt sex er sgu lidt mærkeligt, det vil jeg sige, men det er kun til at starte med, når man først kommer i gang, så er det jo skønt Pfft

Plys
Smile Dupont87:
Hvis dit æg "kun" er 15 mm i dag, ville jeg vente så længe som muligt i morgen med at tage sprøjten, så det er nok fint, hvis du først tager den kl. 23. Så vidt jeg ved, vokser "normale" æg (bare ikke lige mine, som jo så vokser psykopat-langsomt! D) ca. 1,5-2 mm i døgnet, og min gynækolog vil ikke give mig en ÆL-sprøjte, før der er min. ét æg på 18 mm.

Men rigtig meget held og lykke med det hele! Yes
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

Vicky
Jeg har hørt, at ægget minimum skal være 17 mmConfused Jeg fik i hvert fald en ÆL sprøjte, da mit var 17,2 mmConfused Men har også læst og hørt flere steder, at det skal være mellem 18 og 20 mm, når man tager ÆL sprøjten?
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

Dupont87
nesnaheim:Ja man må jo bare give den gas. Jeg har bare det problem, at mine slimhinder er så sarte så sex flere gange om dagen er HELT udelukket. Det må blive hvad det er, jeg kan ikke holde til mereAngry

Men mange tak for responsen, det er så dejligt når der er nogen der høre ens stille bønSmile

Plys: Mit æg var 15 mm igår, så hvis jeg tager sprøjten kl.23 lørdag aften, så må ægget være mellem 18-19 mm.....???? Det må vel være godt nok...? Ihhh det er så spændende det hele.....

Plys
Nåååårh, det var IGÅR det var 15 mm... Smile Jamen, så passer det jo osse fint med, at det er 18-19 mm i morgen, hvor du tager ÆL-sprøjten - alles in Ordnung, vil jeg mene! Wink

Go' fornøjelse på lagnerne i weekenden - thihi! Whistle
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

nesnaheim
Åhh, man må jo gøre, hvad man kan holde til - skulle jo nødig gå hen og få en skade Wink

Sæden kan jo heldigvis også leve i os - jeg mener, at det er 48 timer, så hvis I bare gør det dagen før, samme dag og dagen efter ÆL, så burde I da vist også være helgarderet Pfft

God fornøjelse Wink

Dupont87
nesnaheim: Nej skader vil jeg gerne være forudenGrin

Ja der er noget med at sæden kan leve mellem 2-5 døgn, alt afhængig af hvor god kvaliteten erYes - Så vi startede allerede her til morgenWhistle

Jeg glæder mig meget til at se hvad der sker, og se om jeg kan mærke min ægløsning - den kan jeg jo ikke huske hvornår jeg sidst har haftAngry - Det hele er så spændende. Frygteligt at være så utålmodig!

Plys: Tak - God weekend til dig ogsåYes

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad spiser I til morgen, middag og aften? Kost og motion 3 23-04-2013 21:31
Provera, pergotime og ægløsningssprøjte Metformin eller anden medicin 4 15-05-2012 10:15
Et sidste farvel og held og lykke, inden PCO Forum lukker ned i morgen d.18dec. Er blevet gravid 3 18-12-2011 10:11
Svend Lindenberg i Morgen-TV Artikler, medier og undersøgelser 2 03-11-2011 21:08
Ægløsningssprøjte Prøver at blive gravid 7 31-03-2011 10:44
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176