14. December 2018 14:48:40
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27362720
6037 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
jeg gir op.
Rasmussenxp
jeg er virkelig ved at give op ?
det er noget lort - men er jeg sku gået kold i det...

jeg overvejer virkelig at få lavet en GB - så ville det hele være meget nemmere, men alligevel ville det jo ikke det...

jeg kan ikke finde ud af, hvor meget jeg skal spise osv ?
jeg har jo modtaget bogen " sund base " - og det er super gode opskrifter...

men, det er mængden af mad, osv - jeg virkelig er i tvivl om ?
Jeg fik konstateret PCO i foråret 2007...
D. 31/8-2010 startet i behandling hos Svend Lindenberg...
- På 4 månede - er det blevet tabt 10 kg.

Jeg er 174 cm !
110 kg - er min startvægt.
100,3 er min vægt nu...

Rasmussenxp
Jo, jeg går hos diætist ?
Men, hun kan ikke rigtig forstå, hvad jeg skal spise osv... Hun siger jo at jeg godt må spise Stivelse osv... Så, derfor syntes jeg ikke rigtig at jeg gider at gå hos hende...

Jeg syntes det er så svært - jeg skal giftes til sommer - og vil jo super gerne tabe nogle kilo inden den store dag...

Ja, men de kilo jeg har tabt, har jeg muligvis allerede taget på igen...

Jeg er 174 cm !
100,3 er min vægt nu...

nyo
Hej!

Det er godt nok trist, at du har det sådan.

Jeg synes virkelig, at du skal gå hos en diætist, der ved noget om pco. Der kan du få en kostplan med mængdeangivelser, så du ved, hvor meget du må spise - og ikke skal bryde hjernen med det.

Kan se at du kommer fra Lolland - jeg ved ikke om der findes diætiser med pco-speciale i nærheden, men ellers har Kostklinikken Immanuel fået en online-version, så folk andre landsdele også kan bruge den.

www.netslank.dk

hult
Vi får alle dage hvor den F****** PCO hænger os ud af halsen! Men du skal ikke give op, det er megasvært ind i mellem at finde rundt i det hele, men som andre siger, prøv en diætist der ved noget om PCO - hvis du på nuværende tidspunkt har en diætist der siger at det er okay at spise srtivelse m.m. så er det klart at det går baglæns for dig Hug

Prøv alt andet før du vælger en Gastric Bypass, det er jo en operation og et indgreb for livet og du er ikke så gammel endnu. Tror faktisk heller ikke du kan blive indstillet til en med de nye BMI krav der er kommet, når jeg læser din højde og vægt i din signatur.
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Rasmussenxp
Ja, det er en lorte sygdom ! /:
Den er fuckt op !

Jeg har faktisk været inde og undersøg omkring operationen - og hvis man har PCO og en BMI på 35, så kan man faktisk godt få den...

Men det er stadigvæk mange overvejelser, som går igemmen ens hovede, og jeg har sagt til mig selv, at jeg skal prøve, og se om jeg kan klare det uden den, så det håber jeg virkelig at jeg kan.

Jeg er 174 cm !
100,3 er min vægt nu...

hult
Mener at de nye regler kræver BMI på 40 - og 35 hvis man har fået følgesygdomme. Har ikke fundet noget om PCO og BMI = GB, kan du dele hvor du har fundet det?

Hug

http://www.hultshome.dk
Rasmussenxp
Jeg tror nok at jeg har fundet det inde på Hamlet's hjemmeside...
Jeg kan ikke helt huske det Smile

Jeg er 174 cm !
100,3 er min vægt nu...

nette86
hej..
nu har jeg fået lavet en gb og et vægttab på 37 kg, Har for første gang fået min egen mens for trejde gang i dette år.. efter mange år uden mens. men der er kommet helt nye regler med bmi nu.. hvis du har et bmi på 35 kan du kun få den lavet, hvis man har diabets 2, forhøjet blodtryk, osv.. men TÆNK dig godt om, det er ikk altid den nemmeste løsning, at få en GB...

vil det være en ide at prøve en anden diætist, som måske kunne komme med nogle andre input, med maden.? el som andre skriver kontakt din læge få en snak med ham..

men vigtigst af alt er at du ikk skal give op, selvom det er nemmere sagt end gjort.. nu er det den gode tid vi går i møde, hvor man kan gå nogle lange ture, osv...

op med humøret, du kan godt Smile Smile

Tinam
Jeg synes virkelig du skal hanke op i dig selv og få lavet en madplan med din diætist.

Det er vigtigt, at du ved hvor mange kcal du må få til hvert måltid. Det fik jeg lavet sammen med min og det var en rigtig god hjælp.

Og hvad angår GP synes jeg du skal tænke dig MEGET godt om.
Ved ikke om du har set den dokumentarudsendelse der var fornylig om operationen og dens følger?

Det er ABSOLUT ikke for tøsedrenge. Nogle vågner ikke op igen fra operationen og nogle dør inden der er gået få uger, og andre (mener de sagde 10 - 20%) har alvorlige følger af operationen og må ligge på hospitaleet i halve og hele år.
Der er selvfølgelig også nogle der ikke får de følger, men det er jo ikke til at vide på forhånd hvem der trækker nitten.

Så hvis jeg var dig, vil jeg tabe mig ved at spise mindre end din krop skal bruge og så ud og gå nogle ture.

Men så skal det nok også lykkes for dig.

Held og lykke med detSmile

ps. Prøv at se dokumentarudsendelsen Fede tider fra den 23. februar på DR1.
http://www.dr.dk/...123806.htm
der er i hvert fald flere ting som man ikke hører om på privathospitalerne. Så gør dig den tjeneste at bruge en time på dette.
Redigeret af Tinam d. 13-04-2011 08:35
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Nuggi
Jeg synes heller ikke du skal give op - kan sagtens forstå at man engang imellem får lyst til det, men prøv først en anden løsning end en operation.

Hvis du ikke har lyst til endnu en diætist kan du evt. prøve noget andet. Jeg har selv brugt madlog - jeg skulle veje alt hvad jeg spiste og tastede det ind og kunne på denne måde nemt se hvor mange kalorier jeg fik. Jeg lavede madplan for 3 dage ad gangen og tastede dem ind på forhånd. Hvis du sætter dit kalorieindtag på 1200 kalorier dagligt BURDE du kunne tabe dig.

Mht. hvad du må spise er der god inspiration i Spis dig gravid (har jeg hørt) og desuden er der også opskrifter herinde og på PCO liv og i en anden debat herinde er der også link til en no-go-liste, så du kan se hvad du skal holde dig fra.

En rigtig god idé er at finde alternativer til de ting du ikke må få - i stedet for ris, spiser jeg finthakkede gulerødder - du kan spise rigtig mange gulerødder før du kommer op på samme kaloriemængde som der er i ris eller pasta.

Rigtig meget held og lykke!

jahn
Hej
Det er så nemt at sige, at du ikke skal give op, men DET MÅ DU SIMPELTHEN IKKE!

Jeg havde også en alng periode for 2 ½ år siden, hvor jeg blæste pcoen et stykke go spiste lige, hvad der passede mig. Havde det bare så dårligt. Men så traf jeg en beslutning om, at jeg vil leve et godt og sundt liv.

jeg kan også kun anbefale dig en diætist med speciale i pco, der er mange henvisning på denne side, jeg er selv kommet ved kostklinikken Immaunel.
Men er desværre også nødt til at sige, at der er ingen nem mellemvej, det er hårdt arbejde, men du får det så meget bedre. Humøret ændres, energien stiger og kiloen forsvinder langsomt.

har du læst spis dig gravid eller spis maven flad? Det kan også være gode inspirationskilder.

Rigtig meget held og lykke Hug
kh
jahn
Mor til en dreng fra 2005, som blev undfanget helt naturligt. Konstateret PCO i 2008, har siden tabt 20 kilo.
Fødte en dejlig pige d. 25/10-11 efter 3. ivf-forsøg

Rasmussenxp
Rigtig mange tak, for alle jeres dejlige svar !
Det er super dejligt, at I alle vil bakke en op Smile

Jeg har bøgerne "Spis dig gravid " og " Sund base "
Der er ikke rigtig nogle hernede på Lolland, som har forstand på PCO - så der skal jeg helt til København, men hvis det vil hjælpe mig med at tabe mig, og kan give "D" et barn, ville det virkelig opfylde min drøm.

Ja, det gjorde det også den første tid.
Men, som sagt, så er jeg blevet i tivil om hvilken ting, jeg kan spise.
Altså, hvis nogle af jer har et kostprogram, I kan anbefale, ville det være dejligt at se sådan et ?
Så, jeg måske kunne få noget inspiration.

Jeg er 174 cm !
100,3 er min vægt nu...

HenrietteHall
Jeg er GBY opereret og det har reddet mit liv.. Jeg vejer i dag 85 kilo (min højeste vægt var 140 kilo).. Operationen er en stor omvæltning og der er en risiko ved operationen (ligesom ved alle andre operationer), men jeg vil sige, at det er sjældent der er nogle der dør som følge af selve operationen.. Så er det brok eller lign. som de har haft før de blev opereret.. Synes nogen gange der bliver lavet skræk eksempler, som rent faktisk ikke holder stik..
Her i Holstebro er der en gruppe for opererede, hvor man mødes og støtter hinanden.. Gruppen har 94 medlemmer på facebook og der er et gennemsnitligt vægttab på ca. 40 kilo og de fleste har haft et godt forløb (som jeg selv).. Nogen døjer med kvalme og opkast (som min søster), men det går heldigvis over igen.. Der er få der fortryder operationen, da overvægten rent faktisk har været ret så invaliderende!!!
Jeg synes også det er bedst at tabe sig kiloene uden operation, men hvis du er oppe i en bestemt vægtklasse, så gør kroppen det nærmest umuligt at holde vægten og kun 5% har efter et stort vægttab formået at holde det 5 år efter.. Det er rigtig dårlige odds!!
Jeg krydser fingre for, at du kan finde gejsten til at tabe dig!!!
Knus Henriette

Fik en skøn søn d. 29. oktober 2009, lavet helt på øko manér Grin
Fik endnu en skøn søn d. 23. januar 2012 Grin

www.bricksite.dk/brian_henriette
Tinam
Jeg er ikke i tvivl om, at det kan være godt i nogle tilfælde. Det er dog tankevækkende, at Danmark er det land i verden (udover USA) der laver den slags operation. Det virker lidt som om der er gået inflation i det.

Jeg kender også nogle der er blevet opereret, og som ikke har hørt noget om de farer der kan være ved så stor operation. Det er faktisk lidt skræmmende - i hvert fald i min verden.
I den udsendelse jeg så var der også en landsforening. En af dem fra foreningen fortalte at hun havde været syg - ikke med brok - men med en masse problemer som følge af operationen.

Så jeg vil stadig mene, at det er i nødstilfælde (meget overvægtige med en vægt på +130) at blive opereret. Ikke fordi det er "nemt".

Men godt at høre, at det har været godt for dig.Smile
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176