17. August 2019 18:03:36
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28509593
5966 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Chrom, -hvornår?
Belle
Halløjsa igen!

Jeg fik et godt tip herinde, om at spise chrom. Det skulle nedsætte sukkertrangen og grovæde-sulten. PERFEKT, -det prøver jeg sgu Cool

Men.. jeg spiser dagligt medicin mod psykisk sygdom, som jeg spiser hver aften. Der spiser jeg samtidig mine baldrianpiller, min vitaminpille og min fiskeolie, og jeg havde jo så tænkt mig at spise chrom samtidig dermed.

Men hvordan spiser I andre jeres chrom? Morgen eller aften?
For hvis det er sådan, at der er en bestemt virkningstid på præparatet, så er det jo fjollet at jeg spiser det inden jeg går i seng *fnis*

Så ja, jeg søger lidt menneskelige erfaringer.
På forhånd tak! Yes
Med venlig hilsen Helle
Opdagede symptomer i 2007, men gynækolog drejede fokus hen på p-piller og ikke kosthensyn. Vejede i Februar 2011 151,6 kg.
Gik i gang med kostomlægning (først fjernede forbudte madvarer, sidenhen nøje 3*33 fordeling) og har siden April tabt 30 kg.

Babilullu
Der står at den anbefaldede dosis er 2 tabletter daglig, jeg har taget en morgen og en aften.

Belle
Jeg har købt det der hedder Bio-chrom (kunne ikke finde andet hverken i matas eller føtex) og der står max 1 pille dagligt. Så hvornår mon det bedst kan betale sig at spise den?
Med venlig hilsen Helle
Opdagede symptomer i 2007, men gynækolog drejede fokus hen på p-piller og ikke kosthensyn. Vejede i Februar 2011 151,6 kg.
Gik i gang med kostomlægning (først fjernede forbudte madvarer, sidenhen nøje 3*33 fordeling) og har siden April tabt 30 kg.

misssmile
Hvis du vil have glæde af den, er det nok en god ide at tage den til morgenmaden og ikke først til aften, da du kun skal tage én, da den jo så ellers vil virke i løbet af natten..
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Belle
Ja det tror jeg også vil være en god start, nu skal jeg bare have fundet en måde hvorpå jeg husker at tage den sørens pille, overvejer at sætte mobilen til at ringe Grin
Med venlig hilsen Helle

Babilullu
Jeg har den fra Berthelsen, og der står 'Anbefalet daglig dosis: 2 tabletter"

Belle
Babilullu skrev:
Jeg har den fra Berthelsen, og der står 'Anbefalet daglig dosis: 2 tabletter"
Det kan måske være hvor koncentreret indholdet af chrom er i de forskellige mærkers præparater, har nemlig en veninde der også spiser chrom og på hendes står der også 2 tabletter dagligt.

Jeg undrede mig meget, for der fulgte hverken indlægsseddel med eller anden udførlig beskrivelse af præparatet, jeg kiggede lige efter, og der står ikke engang noget om indholdet af chrom. Gad vide om det er sådan med alle bio-chrom pakkerne, eller om jeg har været heldig og udvælge mig lige den på hylden der manglede indlægsseddel? Shock
Med venlig hilsen Helle

den fortvivlede
Hej piger!
Tråden her er af lidt ældre dato, men jeg er nysgerrig om chrom tabletterne har hjulpet på sukkertrangen? For tiden har jeg en kæmpe sukkertrang, så det kunne da være fedt hvis chrom kunne hjælpe bare lidt... Smile
Kh den fortvivlede
Aug 2010: konstateret pco
Sep 2010: begyndte med pco- venlig kost
Juli 2011 - Juni 2012: 2 SA, 1 MA Cry

Aug. 2012: 1. Hjemmerul med clomifen
- GRAVID -
<3 Så det fineste hjerteblink uge 6+0 <3
NF uge 12+6: 1:10700 og alt
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3
To uger før tid kom vores lille perfekte søde datter til verden <3

Esther
Hej fortvivlede Smile

Jeg kan ikke leve uden chrom, for ellers spiser jeg hele tiden, og min sukkertrang er også væsentligt mindre når jeg spiser chrom, jeg håber at det også kan hjælpe dig Smile

den fortvivlede
Hej Esther!
Tak for svar Smile jeg vil få fat i noget chrom i dag. Min zoneterapeut sagde at hun også havde taget det i en periode (hun har dog ikke pco) og hun var meget tilfreds med effekten.
Go' weekend,
Kh den fortvivlede

- GRAVID -
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3

den fortvivlede
Hej igen,
jeg var på apoteket i dag for at få fat på noget chrom, men apotekeren mente meget bestemt, at chrom er tungmetal, som ikke særligt godt for kroppen.. Og at det ville være meget bedre med en kanel kur Confused så jeg stod lidt med håret i postkassen, og endte med ikke at købe noget.. Jeg synes nemlig tit jeg spiser kanel gennem pco venlig kost. Men måske det ikke er nok i sammenligning med en decideret kur..?
Tror lige jeg prøver at smutte hen til et andet apotek og se hvad de siger om chrom..
Eller er der nogen af jer der har prøvet kanel kur??
Kh
Den fortvivlede

- GRAVID -
I skønneste orden Yes

seranade
det kan også købes på nettet...her kan man samtidig læse om indhold, dosis mv i de forskellige "mærker"...
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Meget sulten? Spis chrom! Kosttilskud m.m. 10 26-06-2011 20:40
Chrom er ikke godt.. Kosttilskud m.m. 10 26-01-2010 07:42
Chrom og fiskeolie Kosttilskud m.m. 11 01-04-2008 15:21
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?