07. December 2021 10:32:02
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 32553643
5791 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
På tide med en opdatering.
MissHaerup
Ja som overskriften siger er det vist på tide med en opdatering på min graviditet. Det er ved at være LÆNGE siden jeg sidst har skrevet herinde. Men synes nu også at tiden flyver afsted og har slet ikke samme tid til at være herinde, som jeg havde i starten.

Men jeg er lige kommet ind i uge 25 og alt er som det skal være. Babyen vokser stille og roligt, som den skal. Den har alt hvad den skal have, 10 fingre, 10 tæer, lunger, hjerte, hjerne osv ser ud som det skal. Så ingen problemer der. Grin

Men da jeg var til misdannelses scanningen viste det sig at min morderkage ligger forkert. Kanten på den ligger 3 mm fra åbningen, så jeg skal til en scanning igen når jeg er i uge 32, hvor de skal se om den har rykket sig enten den ene eller den anden vej. Hvis den har rykket sig hen over hullet, skal vi aftale en dato for et kejsersnit, da jeg ikke vil kunne føde selv. Men ellers får jeg lov til at gå tiden ud og føde på naturligvis, hvilket jeg selfølgelig håber på.

Familien går hele tiden og spørger til om hvornår maven vokser så man kan se noget. (Nu skal det siges at jeg stadigvæk vejer 10 kg for meget, selvom jeg har smidt 15 kg inden jeg blev gravid). Men det er først nu hvor man kan begynde at se lidt hvis jeg har lidt stramt tøj på. Hvis jeg går i en løs bluse eller har arbejdstøj på (er maler) så er det svært at se. Jeg kan også se at min chef går og kigger når han ser mig, som om han ikke tror på det er rigtigt. Grin

Kæresten og jeg har haft en svær periode, men fandt ud af at han ikke kan forholde sig til det hele og at han er nervøs for fremtiden. F.eks. hvad med job når jeg er færdig med barsel, hvad med økonomien, hvordan bliver det at være forældre, hvad med søvn osv osv osv. Så det har gået ham meget på, men efter min mave er begyndt at vokse lidt, er han ved at forstå at der sker noget derinde. Men jeg glæder mig til at maven bliver større og at man kan mærke noget udenpå.

Nu er der også kun 11 uger til jeg skal holde min sommerferie og bagefter på barsel. Det bliver helt underligt at skulle gå hjemme, men det bliver også meget rart.

Det var alt fra mig i denne omgang. Knuz og mange solskins tanker til jer alle. Smile
Har fået konstateret PCO d. 24-8-10

Havde testedag d. 21/12-10, hvor jeg kunne teste positiv. Yes

Nakkefoldscanning var positiv. Thumbsup
Misdannelsesscanning var positiv.
Moderkageplacering d. 4/7-11.
Ellers alt er som det skal være. Grin

Kejsersnit d. 9/8-11: fik en SKØN dreng, Julius.

Startvægt -d. 24-8-10: 92,4 kg Huh
Vægt d. 1-2-11: 77,6 kg. Yes
Så har smidt 14,8 kg og 53 cm på 5 måneder. Grin
Spiser dog ikke PCO venligt mere.... Ups!

Fnug
Det må være helt fantastisk at vide, at der vokser et lille liv inde i én... Jeg sidder helt og drømmer mig væk, og håber på at det også en gang vil lykkes for osFingerscrossed

Jeg tror forresten, der er mange mænd, der ikke helt kan forholde sig til det der forgår i kvindens krop før man er ret langt henne... Det samme gælder forresten fertilitetsbehandlingenPfft

Held og lykke med det hele!!Yes
Fik konstateret PCOS d. 5/2 2010 – normalvægtig
Har prøvet at blive gravid siden august 2009
1. IUI d. 10/5 2010 (Pergotime): Afbrudt pga. manglende ægblærer
2. IUI d. 12/8 2010 (Gonal-f): Negativ
3. IUI/konverteret IUI d. 9/10 2010 (Gonal-f): Ingen æg ved ÆU. Afbrudt
1. Kort IVF d. 3/12 2010 (Puregon): 1 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
2. Kort IVF d. 2/2 2011 (Puregon): 9 æg ved ÆU - ingen æg til ÆO. Afbrudt
3. Kort ICSI d. 28/3 2011 (Menopur): 6 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Bio. gravid
4. Kort ICSI d. 16/5 2011 (Menopur): 4 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
5. Kort ICSI d. 18/8 2011 (Menopur): 10 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
6. Lang ICSI d. 18/11 2011 (Pergoveris): 26 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
Vi prøver lykken i det private:
7. Lang ICSI d. 31/1 2012 (Menopur): 9 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. POSITIV!! Yes
Fødte den 11. sep. 2012 en sej lille datter (34+0)

tanjaholmjensen
Hvor dejligt med en opdatering fra dig søde. Håber moderkagen trækker sig opda, så det hele kan gå normalt til. Det kan da heller ikke vare længe før det biver synligt at du er gravid. Kan helt 100 godt forstå du glæder dig til dig. Jeg går jo og strutter helt vildt med min mave som på ingen måde kan skjules, og det er såååå fantastisk. Yes

Fedt at det går godt med dig og kæresten igen, det er jeg virkelig glad for at høre. Men det er da lidt sjovt at det helt skal være sket før det virkelig går op for dem..!!!
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Meier
Dejligt du og baby har det godt Smile
Min mand havde det ogsp vanskeligt med at jeg ventede mig. Han sagde aldrig hvorfor, men jeg fandt ud af til MD-scanningen at det var fordi han var bange for der skulle være noget galt med den lille. Så da vi fik at vide alt var som det skulle være, kunne han langt om længe begynde at glæde sig Smile

Jeg læste en artikel i "Gravid", at mænd og kvinder forbereder sig forskelligt på den lille. Vi tænker mere på det lille forsvarsløse pus der kommer, hvor far tænker mere på fremtiden og på at forsørge sin familie. Den artikel satte virkelig nogle tanker i gang ved mig Smile Ved ikke om du kan bruge det til noget, det var bare lige noget jeg ville dele Wink

Mht. at strutte med maven, så er det en dejlig fornemmelse - også at mærke de første spark, det kan slet ikke beskrives, så glæd dig Hug
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

MissHaerup
Fnug: Ja det er helt fantastisk fornemmelse, selvom jeg synes jeg skulle vænne mig meget til det. Men det er ved at gå op for mig nu. Grin

BKL: Dejligt at høre den kan rykke sig. Uhh håber også at min vil gøre det samme. Så jeg krydser fingre. Men uanset hvad, så er jeg bare glad for at det er ALT hvad der er "forkert". Så længe det ikke er noget der ud over babyen.

Tanja: Ja jeg så din opdatering, så jeg blev enig med mig selv om at jeg også hellere måtte lave en. Grin Det er ved at være lidt synligt, men ikke nær så meget som dig. Jeg har heldigvis heller ikke rigtigt taget noget på i forhold til min start vægt. Jeg startede med at tabe mig 3 kg de første 3 måneder. Så tog jeg 0,4 kg på, så 0,6 kg og nu har jeg taget 1,2 kg på. Så jeg er endt på det jeg startede på. Men jeg kan se og mærke at jeg har taget mere på siden d. 1/5. Grin Ellers er det babyen der tager det på som jeg taber mig. Det vil heller ikke gøre noget for mig. Så er der mindre jeg skal smide bagefter. Ja det er rigtigt dejligt at det går bedre med kæresten og jeg. Det andet var ikke til at holde ud. Men han indrømmede at det var svært at følge med, når jeg ikke brokkede mig eller man ikke kunne se noget. Men det begynder så småt at hjælpe nu hvor maven bliver lidt større.

tanjaholmjensen
Det er sgu flot du ikke har taget mere på. Yes spiser du pco-venligt? Min vægt er løbet tør for batteri men Jeg sikkert taget 10kg på, men de 3 af dem er fordi jeg spiser 'normalt' igen. Men jeg har ikke noget problem med vagten, føler mig ikke tyk. Og er sikker på det ryger efter jeg har født:-)
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

tanjaholmjensen
Ja det er helt sindsygt så hurtigt. Syntes det var i sidste uge jeg talte 12, 13, 14 men nu tæller jeg 23 i morgen! Og kun 4arbejds uger tilbage!

MissHaerup
Jeg spiser overhovedet ikke PCO venligt. Jeg er helt vild med kartofler (hvilket jeg aldrig har været før) og så SKAL jeg have en skål koldskål og kammerjunker hver dag. Men desværre er jeg også begyndt at få en MEGET sød tand efter chokolade. Så den skal jeg lige af med igen. Ellers tænker jeg slet ikke over min mad. Spiser hvad jeg har lyst til når jeg har lyst til det. Til gengæld spiser jeg meget lidt men meget tit. Er spændt på hvordan det bliver at skal spise PCO venligt igen når jeg har født... Hmm...

Jeg har kun 7 uger tilbage til jeg går af. Det bliver virkeligt underligt at skulle være hjemme. Har altid haft job også i skoleferien. Så jeg ved slet ikke om jeg kan få tiden til at gå indtil jeg føder.

tanjaholmjensen
Det er jeg faktisk lidt glad for at høre Vicki..!!! Altså fordi så har jeg ikke så dårlig samvitihed med alt det jeg får spist :-)

MissHaerup
Jamen du skla ikke have dårlig samvittighed. Jeg er ufattelig dårlig til at passe på hvad jeg spiser og tænker SLET ikke over hvad jeg stopper i hovedet. Grin

Meier
Godt at læse jeg ikke er den eneste der skal have kartofler hver dag Grin Min trang er også Sun Lolly og chokolade :-/
Synes det er flot Jeres vægt ikke er gået helt amok, jeg har nu taget 8 kg på, men det kommer af igen, det er helt sikkert Smile

MissHaerup
Jeg er også helt elektrisk med chokolade. Men jeg prøver virkelig på at lade vær. Men hold da op hvor er det svært når man er nede og handle. Håber at det bliver nemt at stoppe med at spise det når jeg har født. Vil helst ikke komme ind i en dårlig vane igen.

Men jeg har også måtte lave min madpakke dobbelt så stor som jeg plejer. Jeg kan slet ikke blive mæt af min normale. Så nu er mine kollegaer begyndt at grine når jeg kommer slæbende med min STORE madpakke. Grin

Jeg tror måske jeg har tage 3-4 kg på lige nu og jeg mangler kun 3 måneder. Men jeg håber også at jeg kan holde det nede, så jeg ikke ender med at tage 30 kg. Men det bliver nok sværere når man skal gå hjemme....

Meier
Jeg er som KrisB skriver, lidt bange for, at jeg får store problemer når jeg har født - men så er det jo noget jeg må forholde mig til som alt andet Smile

tanjaholmjensen
Lad os tage kampen når vi har født, hvis kampen skal tages.. Lige nu skal baby have det godt og vi skal bare nyde at vi er super lykkelige:-D
Masse af is og chokolade skal der til... Hehe

24+0 og 7-8kg tunger.

MissHaerup
Jeg må indrømme at jeg prøver at lade vær med at spise alt muligt slik. Men det er virkeligt svært. Men kæresten er også gået med på PCO kur, hvor han har taget 5 kg om månede de første par måneder. Så hvis det ikke er for min egen skyld, så for hans. Men f*ck det er svært.

Men giver Tanja ret. Kampen må tages op når vi har født og får mere overskud igen. Smile

25+6 og ca 4 kg tungere, efter et vægttab på 3 kg de første 3 måneder. Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Profil eftersyn/opdatering Spørgsmål om 1 25-01-2013 21:21
Tusinde tak hult og en lille opdatering Er blevet gravid 6 18-03-2012 19:21
opdatering af graviditet Er blevet gravid 7 13-03-2012 17:46
Opdatering Er blevet gravid 11 25-10-2011 17:57
Opdatering Er blevet gravid 7 24-09-2011 09:32
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?