04. August 2020 21:57:06
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29992334
5845 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Så langt så godt :D
Putte86
Hej piger.

Jeg har nu været i hormonbehandling (menopur) i ca. 14 dage, og ENDELIG fik vi af vide "det er klar" (altså ægget) YES!! Der var et flot æg på 20 mm. Skal tage ægløsningstest i aften, og så skal jeg insemineres på mandag. Det er bare SÅ spændende! Det er første gang siden jeg smed pillerne i marts 2010 vi har en chance Grin

Har bare lige et spørgsmål? Dyrker motion, og det er mest spinning - kan jeg fortsætte med det eller er det dumdristigt? Hvad har i gjort?

Jeg vil jo gøre alt for, at det her bliver til noget, og er bange for at gøre noget "forkert".......

Er der ellers nogen forholdsregler man kan gøre sig?
K: Let grad PCO. M: Nedsat sædkvalitet.
Smed p-pillerne marts 2010.
Maj/juni: IUI-h: Negativ
Juni/juli: IVF/ICSI: bp 8/7: For lavt hcg - så det bliver ikke til noget Cry

Håber det snart er vores tur Fingerscrossed

AFH
Jeg er også i behandling og går til spinning. Jeg har gået med de samme tanker som dig, og har da også nævnt oppe på klinikken at jeg går til det. Men han har ikke sagt noget som helst til det. Tror nu heller ikke jeg kan undvære det. Men jeg har også gået til det længe efterhånden og min krop er vandt til presset, så jeg har valgt at cykle videre.
Har den skønneste søn fra aug 2012 Smile

M_83
Hvor spændende - jeg Fingerscrossed for at det lykkedes jer i første forsøgGrin

Vi skal også snart igang med hormoner - kun 1 uge igen før jeg må starte på provera (vi skal lige forbi min gynækologs ferie) Og jeg har det på samme måde som dig - fedt at man endelig snart har en chanceYes
Gravid efter første forsøg med hormoner + hjemmerul Grin

16/8: Hjerteblink ved scanning - vi venter tvillingerGrin
9/9: Veloverstået NF scanning med fin besked Smile
5/10: Første besøg ved jordmoder
28/10: Veloverstået MD scanning med fin besked Smile
10/11: Andet besøg ved jordmoder.

Airam
Mig bekendt må man gerne gå til spinning!!Yes Hvis man er gravid, skal man være en smule forsigtig med kontaktsport og ridning, hvor man kan få hårde slag mod maven, hvis man falder af hesten.
Diagnosticeret med PCOS januar 2011.
Marts´11: Hjemmerul - negativ
April´11: Hjemmerul - negativ
Maj´11: IUI-h - negativ
Juni´11: IUI-h - negativ
Juli´11: IUI-h : POSITIV.Smile
10/8: Hjerteblink ved scanning
9/9: Meget lav risiko ved nakkefoldscanning
31/10: Alt så fint ud ved MD-scanning.

Tinuviel
Jeg har fået at vide af en sygeplejerske på Skejby, at nogle undersøgelser viser, at der er lidt større risiko for en abort i løbet af de første uger af graviditeten (dvs. en biokemisk graviditet), hvis man dyrker løb eller ketchersport (er vel pga. de meget hurtige bevægelser/bratte stop osv.). Og det er uanset, om man er vant til det eller ej.

Jeg går ud fra, at fx håndbold nok er ligeså slemt som ketchersport. Men andre former for sport, fx cykling er ok, så længe man ikke kører sig selv alt for hårdt.

Jeg kender også en, der lige har født og dyrkede spinning under graviditeten. Hun havde fået at vide, at hun skulle skrue lidt ned for intensiteten, men ellers dyrkede hun spinning stort set lige indtil fødslen.
K: PCO-lignende symptomer. M: Stærkt nedsat sædkvalitet.

Har fået en datter 22. februar 2012 via IVF/ICSI og har tre æg i fryseren til senere.

Putte86
AFH skrev:
Jeg er også i behandling og går til spinning. Jeg har gået med de samme tanker som dig, og har da også nævnt oppe på klinikken at jeg går til det. Men han har ikke sagt noget som helst til det. Tror nu heller ikke jeg kan undvære det. Men jeg har også gået til det længe efterhånden og min krop er vandt til presset, så jeg har valgt at cykle videre.

Jeg spurgte også på klinikken i dag, og det skulle jeg bare fortsætte med sagde hun Grin

Putte86
M_83 skrev:

Vi skal også snart igang med hormoner - kun 1 uge igen før jeg må starte på provera (vi skal lige forbi min gynækologs ferie) Og jeg har det på samme måde som dig - fedt at man endelig snart har en chanceYes

Tusind tak Grin Det er SÅ spændende!!

Er det også dit første forsøg?? Fingerscrossed også for det lykkes for jer i første forsøg!! Grin Det er SÅ fedt, at man endelig får en chance!

Jeg glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå med dig Smile Fingerscrossed

Putte86
Airam30 skrev:
Mig bekendt må man gerne gå til spinning!!Yes Hvis man er gravid, skal man være en smule forsigtig med kontaktsport og ridning, hvor man kan få hårde slag mod maven, hvis man falder af hesten.

Jeg spurgte på klinikken i dag, og fik god for at spinne videre Grin Så det er bare lækkert!

Putte86
Tinuviel skrev:
Jeg har fået at vide af en sygeplejerske på Skejby, at nogle undersøgelser viser, at der er lidt større risiko for en abort i løbet af de første uger af graviditeten (dvs. en biokemisk graviditet), hvis man dyrker løb eller ketchersport (er vel pga. de meget hurtige bevægelser/bratte stop osv.). Og det er uanset, om man er vant til det eller ej.

Jeg går ud fra, at fx håndbold nok er ligeså slemt som ketchersport. Men andre former for sport, fx cykling er ok, så længe man ikke kører sig selv alt for hårdt.

Jeg kender også en, der lige har født og dyrkede spinning under graviditeten. Hun havde fået at vide, at hun skulle skrue lidt ned for intensiteten, men ellers dyrkede hun spinning stort set lige indtil fødslen.

Det er lækkert at høre at undersøgelser viser cykling er ok. Jeg har også set en kvinde med en STOR mave sidde på spinningscyklen - det vil jeg også Wink
Tror det bliver lidt spinning og gåture med hunden Grin

M_83
Putte86 skrev:
M_83 skrev:

Tusind tak Grin Det er SÅ spændende!!

Er det også dit første forsøg?? Fingerscrossed også for det lykkes for jer i første forsøg!! Grin Det er SÅ fedt, at man endelig får en chance!

Jeg glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå med dig Smile Fingerscrossed

Ja, det er også vores første forsøg. Håber selvfølgelig meget, at vi er så heldige, at det lykkedes første gang, men mest af alt er jeg bare så glad for, at vi endelig, efter forsøg med metformin, KISS-kost og alle undersøgelser, er nået hertilYes

Og mange takHug Glæder mig også til at høre, hvordan jeres første forsøg er gået. Fingerscrossed for at du står med en positiv test om få dageGrin
Gravid efter første forsøg med hormoner + hjemmerul Grin

16/8: Hjerteblink ved scanning - vi venter tvillingerGrin
9/9: Veloverstået NF scanning med fin besked Smile
5/10: Første besøg ved jordmoder
28/10: Veloverstået MD scanning med fin besked Smile
10/11: Andet besøg ved jordmoder.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
spørgsmål ud fra ny artikel Kort og godt - PCO kosten PCO Brevkasse 3 04-11-2014 18:18
Godt Nytår! Alt imellem himmel og jord 1 31-12-2013 12:07
PCOforum ønsker Godt Nytår! Alt imellem himmel og jord 1 31-12-2012 22:19
nogle der kan give et godt råd Prøver at blive gravid 5 30-05-2012 23:03
Multisød.. godt eller skidt?? Kost og motion 6 26-10-2011 21:47
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende