16. Juli 2020 19:53:59
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere





Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29833086
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvordan ser jeres træningsplan ud?
Emma
Hej Tøser.
Nu er der gået motivation i mig igen til at træne. Ikke for at tabe mig, for det må jeg ikke, men for at hjælpe min cyklus igang sammen med kosten.

Vil i dele ud af jeres træningsplaner? Her er min:

Mandag: 1 times Zumba på X boksen hjemme i stuen
Tirsdag: 20 min løb (*start på løbeprogram 0-5 km på 8 uger)
Onsdag: 30 min styrketræning primært arme
Torsdag: 20 min løb*
Fredag: 30 min cykling
Lørdag: 20 min løb*
Søndag: FRI Pfft
Normalvægtigt PCO pige - 28 år.
Sidste p-pille Aug 2009 - ingen mens
Spontan gravid januar 2010 - MA marts 2010
Første mens Juni 2010 - KISS KOST
3 x IUI - Negative
1. IVF 1. april 2011 30 Æg (overstimuleret) 1 æg op = Biokemisk, HCG=36
2. IVF august 2011, 11 æg, 1 æg op, BP 12.09.11 = POSITIV hcg 329.
TS d. 3. oktober - lille fint hjerteblink Grin
Termin 18. Maj 2012

Alt modgang gør mig stærkere...
 
CSM
Hej Emma.

Jeg har fået lagt et program igår, men har trænet i et stykke tid. Jeg må ligesom dig, ikke tabe mig mere da jeg er normlvægtig med et BMI på 18-19.

Bjarne Stigsby som jeg går til behandling hos, fortalte mig at fordi jeg er insulinresistens så skal jeg styrketræne mine muskler. Vores muskler især i benene kan ikke føle insulinen og derfor overproducerer musklerne det. Fik samme besked af min fertilitsjordmor, at styrketræning ville øge musklernes følsomhed overfor insulin.

Jeg kan desværre ikke huske mit træningsprogram, men jeg vil gerne tage det med hjem og så skrive det herinde, hvis det skulle have nogen interesse? Men mit program er lagt ud fra at jeg ikke skal tabe mig, men øge følsomheden overfor insulin, men ved ikke om du er insulinresistent?

Knus Hug
Kontanteret PCO November 2009og startede i fertilitsbehandling. Normalvægtig. 5 iui alle negative. 1 ivf afventer svar om jeg er gravid udenfor livmoderen d. 18/6-2012.
 
Lykkebien
Hejsa

God ide at dele ud af vores træningsplaner. Man kan vel kun blive inspireret. Smile

Jeg er overvægtig PCO'er, så jeg skal selvfølgelig tabe mig. Jeg har valgt at samle min motion over 3 dage om ugen, nemlig mandag, onsdag og fredag.

Jeg er begyndt på løbetræning efter bogen "Løbeskolen," hvor man kan starte ud fra sin nuværende form, hvilket jo er meget godt, da min form var noget nær ikke-eksisterende inden jeg gik i gang. Whistle

Men en typisk træning for mig foregår således:
Opvarmning: 10 min. rask gang på løbebånd.
Herefter 20 - 25 min. vekslen mellem løb og rask gang på løbebånd.
Herefter 25- 30 min på crosstrainer, hvilket jeg regner med at skære lidt ned på, efterhånden som jeg kan løbe længere og længere tid på løbebåndet.
Herefter ca. 30 min. styrketræning, hovedsaligt mave, ryg og arme.
Og til slut omkring 10 min. udstrækning.

Jeg er stadig helt ny med alt de maskiner nede i fitnesscenteret, men efterhånden kunne jeg godt tænke mig at veksle lidt mellem de forskellige ting, som at hilse på romaskinen eller prøve kræfter med motionscyklerne og spinning. Bare for at der ikke går for meget rutine i det.
 
www.tetristanker.dk
Emma
CSM: Du må meget gerne skrive din træningsplan ind, for jeg er ligesom dig Insulinresistent og må ikke tabe mig. Jeg har nemlig behov for lidt inspiration mht.. styrketræningsdelen.

Lykkebien: Jeg er også ny nede i træningscentret, så ja det er en rigtig god ide at vi kan dele erfaringer Smile

Pøj pøj med det... om ½ time skal jeg ud på dagens 1½ km løb (jeg er jo nybegynder Pfft )
Normalvægtigt PCO pige - 28 år.
Sidste p-pille Aug 2009 - ingen mens
Spontan gravid januar 2010 - MA marts 2010
Første mens Juni 2010 - KISS KOST
3 x IUI - Negative
1. IVF 1. april 2011 30 Æg (overstimuleret) 1 æg op = Biokemisk, HCG=36
2. IVF august 2011, 11 æg, 1 æg op, BP 12.09.11 = POSITIV hcg 329.
TS d. 3. oktober - lille fint hjerteblink Grin
Termin 18. Maj 2012

Alt modgang gør mig stærkere...
 
CSM
Ok cool nok. Kommer først ned i træningscenteret på fredag, så lægger det herind der eller i weekenden. Egentlig super god ide du har slået op, det er så rart med noget inspiration. Knus
Kontanteret PCO November 2009og startede i fertilitsbehandling. Normalvægtig. 5 iui alle negative. 1 ivf afventer svar om jeg er gravid udenfor livmoderen d. 18/6-2012.
 
Binepigen89
Jeg kan da også lige nævne hvad jeg dyrker af motion, ikke meget men lidt har også retGrin

Jeg løber 2 km. hver dag.
mandag - onsdag - fredag: styrkeøvelser for arme og ben
tirsdag - torsdag - lørdag: maveøvelser

Søndagen er uden øvelser, men stadig løbSmile
Prøvet på at få barn siden august 2010
Konstateret PCO marts 2011 Sad
Har tabt 20 kg, er normalvægtig, men ingen tegn på mindskning af symptomer...
Marts 2012 - Normale hormontalYes
April 2012 - Igang med provera og pergotime.
Maj 2012 - 1. hjemmerul negativ
Juni 2012 - 2. hjemmerul negativ
Juli 2012 - 3. hjemmerul negativ
November 2013 - Mand nedsat sædkvalitet
April 2014 forværring af Pcos
September 2014 4. hjemmerul positiv
Venter baby til juni 2015 Smile Efter 4 års forsøg.
 
Randi
fedt at snakke lidt motion for det er bare så viktik for mit velbefindene.

jeg svømmer 25 min. ca. 1100m alle hverdagsmorgner
cykler et par km. med mine drenge i cykeltræleren.
og går eller løber en tur i weekenden.

Jeg kan mærke at det ville være rigtig godt for mig at prasse mig selv lidt mere, når jeg gør det jeg nu gør jeg giver hurtig op på en løbetur fx. mit hovde siger "jo du kan godt løvbe lidt mere", men så begynder mine ben bare at gå er der nogen der kender det?

jeg mangler også inspertion til styrketræning og gerne noget jeg kan lave her hjemme.
Rnadi
 
Zorino
Hej Smile

Jeg er elendig til at få mig selv ud af døren til motion. så jeg er blevet instruktør. Så er jeg jo NØDT til at komme til hver træning hehe Jeg er Zumbainstruktør. Og jeg danser kun Zumba.

Min ugeplan er som følger:
Mandag 6 timer
Tirsdag FRI
Onsdag 2 timer
Torsdag 2 timer
Fredag 3 timer
Lørdag FRI
Søndag FRI

Lige en reklame:
Jeg har næsten altid dæjet med vægten, og har ALDRIG fundet noget hvor jeg har kunne smide kilo!
På ca 1 år, har jeg smidt 10 kilo ved dansen.
Zumba er det eneste der har givet MIG resultater!
Wink
Zorino
 
danszumba.dk
Emma
Ej hvor fedt Zorino - jeg eeelsker også Zumba. Fed måde at bevare motivationen ved selv at blive instruktør Yes
Normalvægtigt PCO pige - 28 år.
Sidste p-pille Aug 2009 - ingen mens
Spontan gravid januar 2010 - MA marts 2010
Første mens Juni 2010 - KISS KOST
3 x IUI - Negative
1. IVF 1. april 2011 30 Æg (overstimuleret) 1 æg op = Biokemisk, HCG=36
2. IVF august 2011, 11 æg, 1 æg op, BP 12.09.11 = POSITIV hcg 329.
TS d. 3. oktober - lille fint hjerteblink Grin
Termin 18. Maj 2012

Alt modgang gør mig stærkere...
 
Zorino
Nemlig hehe ELlers vidste jeg at jeg ikke ville komme afsted.
Det er da heller ikke altid jeg har det lige nemt ved at være dér. Men jeg har fortalt alle på mine hold at jeg døjer med lidt, og at jeg godt kan virke lidt fraværende nogle gange, og de er SÅ super til at give den ekstra gas de dage :.)
Zorino
 
danszumba.dk
Lisette
CSM skrev:Bjarne Stigsby som jeg går til behandling hos, fortalte mig at fordi jeg er insulinresistens så skal jeg styrketræne mine muskler. Vores muskler især i benene kan ikke føle insulinen og derfor overproducerer musklerne det. Fik samme besked af min fertilitsjordmor, at styrketræning ville øge musklernes følsomhed overfor insulin.


Det er altså sjovt, I siger, Bjarne (ekspert) m. fl. siger styrketræning hjælper, når Svend Lindenberg (ekspert 2) siger konditionstræning! Har selv læst et par fagvidenskabelige artikler, hvor det er dokumenteret, at styrketræning hjælper en del, men konditionstræning hjælper mere. Men jeg tænker, en kombination vel er endnu bedre så!

Jeg træner ret meget selv, men har også fundet ud af, at selvom mine smerter er væsentligt forbedret efter jeg har overvundet 'smertetærsklen' og kunne begynde at træne rigtigt, er det stadig vigtigt, at jeg restituerer ordentligt! Det føles lidt som om, ens muskler ikke restituerer så godt/hurtigt som andres - andre der har det sådan? Og at det især er ved 'statisk muskelarbejde', altså f.eks. at stå op i længere tid og derfor spænde i de samme muskler, at man får ondt? Så jeg sørger for at veksle meget mellem træningsformer, og det er rigtig godt! Samt sove nok og spise rigtigt selvfølgelig. Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.
 
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
KISS kost-Hvordan? Kost og motion 3 22-02-2014 20:48
Hvordan bevarer man håbet? Prøver at blive gravid 2 19-02-2014 13:31
Metformin hvordan? Metformin eller anden medicin 2 21-10-2013 20:40
Hvordan startede I i behandling for PCO? Metformin eller anden medicin 4 17-01-2013 21:30
hvordan har i fået en henvisning til laserbehandlinger Hårvækst og hårtab 3 18-08-2012 23:33
Log ind
Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke
PCO Forum på Facebook
Kort og godt - PCO kosten
Artikel om PCO
Din gæst har PCO

PCOS awareness ribbon