17. Januar 2019 06:55:53
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27590424
6042 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Victoza - taber i jer
Mille28
Hej til de af jer der får ovenstående, har i fået det hos lægen? og virker det med hensyn til at tabe sig?

Karina
hvad er det mon for et præperat ?
for jeg kunne da godt bruge at tabe mig lidt hurtigere... Whistle
Har en dreng fra november 2009 vha ICSI

og har siden forsøgt at få nummer to.

skal nu igang hos Ciconia med ICSI efterår 2014.

didem
hej ja victoza hjælper med vægt tab.. har tapt 4 kg på 3 uger

Mille28
hej vil høre om nogle af jer der har fået Victoza taber jer, og lever i pco venligt samtidig? jeg har netop været hos Svend og skal starte om en uge på Victoca, han mener at jeg kan tabe 20 % i vægt.. men er nysgerrig efter hvor hurtigt det går for jer andre og om det er så effektivt som han siger?? han siger jeg ikke skal starte lavt og gå op i dosis men bare starte på den dosis jeg skal fortsætte med

Henner
Jeg vil bare lige endnu engang gøre opmærksom på at Victoza IKKE er godkendt som slankemiddel endnu. Novo Nordisk som laver Victoza til sukkersygepatienter har netop startede tredje forsøgs fase op med henblik på at få Victoza godkendt som slankemiddel, og denne forsøgs fase er ikke godkendt endnu!!
Jeg kan ikke gøre for at jeg har PCO, men jeg kan gøre noget ved detWink
Efter 3,5 års fertilitetsbehandling uden positive resultater, nu i uge 35+1 med donoræg Yes

Lush
Hvordan går det med jer der tager Victoza?

ma88
Jeg er ikke overvægtig (klinisk), men startede på victoza for ca. en måned siden og har tabt 2-3 kg. Jeg skal bare tabe ca. 5 kg. som jeg altid har døjet med. Jeg har ikke dyrket så meget motion som jeg plejer, fordi medicinen har givet mig en del kvalme mv. Har bare taget det stille og roligt og taber mig lige så stille. Jeg spiser alle måltider også selvom jeg ikke er sulten, men jeg behøver ikke så meget mad for at blive mæt og har ikke den samme konstante sult som jeg havde før, selvom jeg tog metformin, så er rigtig rart! I må endelig stille spørgsmål, for jeg anede selv intet om detSmile

Lush
ma88 skrev:
Jeg er ikke overvægtig (klinisk), men startede på victoza for ca. en måned siden og har tabt 2-3 kg. Jeg skal bare tabe ca. 5 kg. som jeg altid har døjet med. Jeg har ikke dyrket så meget motion som jeg plejer, fordi medicinen har givet mig en del kvalme mv. Har bare taget det stille og roligt og taber mig lige så stille. Jeg spiser alle måltider også selvom jeg ikke er sulten, men jeg behøver ikke så meget mad for at blive mæt og har ikke den samme konstante sult som jeg havde før, selvom jeg tog metformin, så er rigtig rart! I må endelig stille spørgsmål, for jeg anede selv intet om detSmile

Hvor flot, tillykke med det Smile

Jeg skal selv starte på det i næste uge. Hvordan foregik det med dig, fik du vist hvordan du skal stikke dig selv, og gør det ondt? Har du stadig kvalme efter en måned?

ma88
MM89:
Altså jeg fik det gennem Svend Lindenberg på Copenhagen Fertilitycenter - på "pco-klinikken". Det var ham selv der foreslog det. Der er vist noget med at det ikke er godkendt som slankemiddel (bruges til behandling af diabetes), men at de har haft gode resultater med at bruge det på pco patienter, så kunne måske godt forestille mig at de fleste almen praktiserende læger ikke får den idé.

Lush:
Jeg skulle komme dagen efter jeg fik recepten, hvor der så var en dame der viste mig hvordan jeg skulle gøre. Det er så nemt og gør ikke spor ondtSmile Der er ingen der er mere bange for nåle end mig - får seriøse panikanfald når jeg skal vaccineres så troede ikke jeg kunne, men det er noget helt andet, så det skal du ikke være bange for!
Det er faktisk først her efter en måned at kvalmen er blevet bedre. Tror det er meget forskelligt. Jeg havde også rigtig ofte kvalme før, så er lidt sværere at måle. Den første uge kunne jeg faktisk intet mærke, heller ikke på appetitten. Men nu synes jeg det virker rigtig godt.
Eneste ting, der stadig er lidt irriterende er, at huden på min mave er rigtig irriteret. Er helt rød og hævet op og det klør helt vildt, men har læst at det er en bivirkning, så det må man tage medSmile

Held og lykke med det!

hult
ma88 skrev:
Eneste ting, der stadig er lidt irriterende er, at huden på min mave er rigtig irriteret. Er helt rød og hævet op og det klør helt vildt, men har læst at det er en bivirkning, så det må man tage medSmile

En god ting er altid at kontakte lægen der behandler dig og gøre opmærksom på det du oplever med denne bivirkning - får selv Victoza og aldrig haft denne bivirkning.

http://www.hultshome.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Victoza og graviditet? Metformin eller anden medicin 1 21-12-2014 21:06
Deltagere til forsøg med lægemidlet Victoza Artikler, medier og undersøgelser 1 24-10-2014 20:43
Victoza og vægttab Metformin eller anden medicin 5 13-04-2014 15:48
Victoza før blodprøve Metformin eller anden medicin 5 09-07-2013 10:29
Victoza...øget cancerrisiko Metformin eller anden medicin 5 20-06-2013 09:49
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2