21. November 2017 18:14:26
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24473845
5905 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Galdesten
Sinnanna
Jeg har længe gået med smerte i højre side - det føles som leversmerter og starter oppe under højre ribben. Svend Lindenberg mente det kunne skyldes Metforminen, som jeg stoppede med det samme. 2.5 mdr senere er smerterne der stadig, og nu viser det sig, at det muligvis er galdesten, som man åbenbart har tendens til at få hvis man producerer for meget insulin, hvilket man jo gør med PCO.
Er der andre af jer der har haft galdesten?Frown

hla72
Jep, har jeg. Led under det i fire år inden jeg blev opereret.
Mod tåber kæmper selv guderne forgæves

www.heidi-l.dk

http://heidi-l.dk
Sinnanna
hla72 skrev:

Ok, hvordan mærkede du til galdestenene?

hla72
Sinnanna skrev:
hla72 skrev:

Ok, hvordan mærkede du til galdestenene?

Smerter i højre side, i perioder kunne jeg næsten ikke spise noget uden jeg fik ondt. Især mad der var krydret, røget eller meget fedt var noget af det værste jeg kunne spise.
Mod tåber kæmper selv guderne forgæves

www.heidi-l.dk

http://heidi-l.dk
Sinnanna
Føj det var det surt! Jeg skal til ultralyd på onsdag, så må vi se om hun finder nogle sten. Jeg håber næsten det er det jeg fejler, og ikke at jeg ikke kan tåle metformin - så kan jeg nemlig begynde på dem igen!

Sejdquinden
Hejsa..

Som I nok har opdaget er jeg helt ny her.. men.. Det er da helt utroligt som det hele kommer til at hænge sammen..

- jeg havde smerter, som viste sig at stamme fra galdeblæren, i over 10 år. Til sidst blev det så slemt at jeg fik anfald, bare jeg drak et glas lunkent vand. Da jeg havde fået fjernet min galdeblære, fortalte lægen, at der havde været sten nok til at brolægge en vej Sad ikke underligt at jeg havde haft ondt!!

Jeg kan kun anbefale at få galdeblæren fjernet.. Thumbsup bare det at kunne spise og drikke, uden at få anfald der smertede så voldsomt at jeg svedte koldsved, er en gave Wink

Sejden
Vær glad for at Guderne ikke giver dig ALT det du beder om..

www.sejdquinden.dk
Prinsesse
De har haft mistænkt mig for galdesten... men fandt vist aldrig ud af hvad det var - typisk!
fik konstateret PCO d.25/5-2007. Er ikke i medicinsk behandling, men prøver at mindske symptomerne vha. kost og motion. Har symptomer som bl.a. ingen menstruation, øget hårvækst, uren hud, træthed, humørsvingninger og har taget lidt meget på på kort tid :-(

saharah
Prinsesse skrev:
De har haft mistænkt mig for galdesten... men fandt vist aldrig ud af hvad det var - typisk!

Også her - har lidt af mavesmerter i ca 14 år.. har været indlagt flere gange uden lægerne kunne finde ud af noget. de har tænkt blindtamrsbetændelse, galdesten, tarmkræft - men endte med at diagnostosere mig med 'irritabel tarm' - en lidt irriterende 'diagnose' som man ikke kan gøre niget ved, andet end at 'affinde sig med det, og vænne sig til det' (er lægernes vurdering!!) Angry
Confused

decemberlys
Hej,
jeg fik min fjernet efter et anfald/kolik. Det gjorde så ondt, at jeg næsten ikke kunne tænke. Min bror kunne høre, at jeg hvade smerter, så kom han ind i værelset og kørte mig med det samme på hospitalet. Jeg havde en rigtig slem betændelse og godt nok mange sten i galdeblæren. Den belv så fjernet!
Hvor alt det kom fra? Lægerne har ikke sagt noget D
Confused

Effa77
Jeg gik med galdestensanfald og mange mange (især natlige) smerter i over 10 år, inden der var en læge der tænkte langt nok til at skanne min galdeblære.. Indtil da, var jeg bare blevet proppet med mavesyreneutraliserende piller, blancid, alminox osv... Muskelafslappende piller, udstrækningsøvelser og hvad ved jeg...

Da jeg så fik konstateret galdesten og fik galdeblæren fjernet, var der kun 3 sten - men de var til gengæld på størrelse med store glaskugler....

Så tror da pokker at jeg havde ondt Smile
Fik konstateret PCOS for næsten 10 år siden, og fik bare besked på at tabe mig...
Har været på kur hele livet og først nu, hvor jeg har fundet den rigtige kost sker der noget.. Indtil videre -36,5 kg..
Er glad, mæt og fyldt med energi Smile Og har fået regelmæssig mens for første gang i over et år (juli 2011) Grin

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176