26. Februar 2020 23:04:44
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29178840
5870 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Gravid :) Men nervøs ...
Vicky
Hej Piger

Jeg testede positiv i lørdags, hvilket jo er helt FANTASTISK og vi er så glade, men nu kommer alle de nye bekymringerHuh

Her til aften har jeg vilde "menstruationssmerter" - hvad kan det betyde? Betyder det, at jeg er ved at få min menstruation/abortere??? Eller hvad kan det betyder? Jeg er i uge 4+3

Derudover er jeg også vildt nervøs for hjertelydsscanningen om 3 uger, tænk hvis der ikke er hjertelyd?
Ved I om der er større risiko for os PCOS'ere for, at graviditeten ikke bliver til noget eller at der er noget galt? Og er abortrisikoen ikke forhøjet for os med PCOS?

Håber I kan svare på nogle af mine spørgsmål og forhåbentlig kan berolige migBlush

K.h. Vicky
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

Maria MB
Tillykke - det er da skønt Smile

Vores mindste mand er et år, og jeg kan tydeligt huske at med det samme jeg vidste han var der, da begyndte bekymringerne - det hører simpelthen bare med, og især for os med PCO fordi der er så mange der har så svært ved det.
Ja det er rigtigt at der er en forhøjet risiko for abort, men der er der også ved mange andre ting.
Får du metformin kan det være en ide at fortsætte til 12. uge og derefter trappe ned (mener det står i spis dig gravid - har i hvert fald læst det udtalt af en gynækolog med erfaring for pco).
Jeg tror det mest sandsynligt er ligamentsmerter du har, for din livmoder er allerede begyndt at arbejde og udvide sig Smile
På et tidspunkt bliver smerterne næsten en ven, for så ved man at den lille vokser og er der - når man lærer smerten at kende.
Og den bliver sikkert ved et stykke tid endnu, for din livmoder skal jo udvide sig rigtig meget.

Rigtig meget held og lykke med det hele og tillykke Yes

Maria MB

Tinuviel
Hej Vicky,

Stort tillykke med den positive test Yes

Jeg er selv i uge 5+5, så jeg har nøjagtigt de samme bekymringer som dig. Jeg kan godt sige til mig selv, at "jeg er gravid", men jeg tror vist først på det, når jeg ser det lille hjerte om to uger. Det er tre meget lange uger, man skal vente!

Jeg havde også rigtig voldsomme smerter i uge 4, faktisk var de en enkelt aften så voldsomme, at jeg var ved at tro, at jeg var overstimuleret og skulle indlægges. Men det gik da heldigvis over! Nu mærker jeg kun en lille smule ømhed engang imellem. Og det hele er vist stadig, som det skal være, for "stregen" er blevet meget tydeligere siden for en uge siden.

Mht. PCO og abort, så er der jo efter sigende en forøget risiko, men på den anden side har jeg læst, at ved IVF behandling (som jeg har været igennem) er PCO'eres chancer for at gennemføre en graviditet ligeså store som andre kvinders.

Jeg krydser fingre for, at vi begge to ser hjerteblink til scanningen Smile
K: PCO-lignende symptomer. M: Stærkt nedsat sædkvalitet.

Har fået en datter 22. februar 2012 via IVF/ICSI og har tre æg i fryseren til senere.

HenrietteHall
Stort tillykke med graviditeten Smile Jeg så hjerteblink i uge 7+3 og er nu 10+3 og har nu bekymringer om der vil være liv til NF.. Så jeg kender det Smile Håber du får set et dejligt hjerteblink om 3 uger og kan få lidt ro på..
Knus Henriette

Fik en skøn søn d. 29. oktober 2009, lavet helt på øko manér Grin
Fik endnu en skøn søn d. 23. januar 2012 Grin

www.bricksite.dk/brian_henriette
Vicky
Tak alle sammen - det beroligede mig lidtSmile

Vil så gerne bare kunne glæde mig over at jeg endelig er blevet gravid... men tør samtidig ikke glæde mig for megetHuh

Puha, der er lang tid til d. 12. juli, hvor jeg skal til hjerteblinks scanning...

Håber I Fingerscrossed for mig og haletudsenGrin

M_83
Stort tillykke med graviditeten Grin
Gravid efter første forsøg med hormoner + hjemmerul Grin

16/8: Hjerteblink ved scanning - vi venter tvillingerGrin
9/9: Veloverstået NF scanning med fin besked Smile
5/10: Første besøg ved jordmoder
28/10: Veloverstået MD scanning med fin besked Smile
10/11: Andet besøg ved jordmoder.

tanjaholmjensen
Hvor er det bare fantastisk det er lykkes for Jer. Men ja det er super svært at forholde sig til i starten. Tror først det virkelig gik op for mig og jeg turde tro på det efter NF.. (der begyndte man også at kunne se det).
Men jeg vil sige lige som Kris, at du bare skal tage det med ro og tro på det bedste. Hvis det slet ikke er til at holde ud, kan du jo altid betale dig til en trygheds skanning. Så kan i jo se om den udvikler sig som den skal.

Tanja 28+5
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Vicky
Den scanning jeg skal til i uge 7, er det ikke en "tryghedsscanning"?? - man kan vel ikke se noget før, kan man?? Eller er det mellem hjerteblinksscanning og nakkefoldsscanning, man kan "få noget ud af" en scanning mere????

Byrge74
Først og fremmest tillykke med graviditeten. Jeg har også haft og har stadig ret kraftigt mens-lignende smerte, men alt er helt i orden. Købte selv en TS og så et fint hjerteblink i fredags.
Vi blev anbefalet at blive scannet hver uge de næste fire uger, dels for at få ro til at nyde det, men også fordi vi har prøvet IUI-H uden held og egentlig skulle have været i gang med IVF.
Vi fik en henvisning fra vores egen læge til klinikken, og det gik helt uden problemer, havde ellers forberedt den helt store tale, men det var slet ikke nødvendigt. Så prøv at tage en snak med din læge og se om det kan lade sig gøre.
Mor til dejlige Mads, født 6/2-12.

Vicky
Uh, kunne godt være fristet til at købe ekstra scanninger, men på den anden side, kan jeg virkelig godt følge dig i, hvad du siger KrisBConfused
Har en teori om, at når først jeg har set hjerteblink, så er jeg mere rolig - ved godt, at jeg også vil blive nervøs for NF scanningen, men bare det at finde ud af om spiren lever eller ej, vil være en kæmpe lettelse tror jeg....

Malena
Tillykke med graviditeten. Jeg testede positivt i fredags, og skal først til scanning d. 18 juli, og er ligesom dig, nervøs over de samme ting. Jeg tør heller ikke glæde mig endnu, og frygter virkelig den scanning, men glæder mig samtidig til at få vished!Smile Vi må bare håbe på det bedste, og lade tiden gå...helst HURTIGT!Cool Held og lykke

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?