19. Oktober 2019 00:28:34
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28700398
5928 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Også gravid og ret nervøs!
Malena
Ja som overskriften siger... Så snart jeg så de to streger, har jeg haft ondt i maven af bekymring, er så bange for ikke at se hjertet slå når jeg skal til scanning d. 18. Kan ikke rigtig få tiden til at gå indtil da... Har ikke lyst til at lave noget, har ikke lyst til at tage på ferie i næste uge, jeg vil bare have tiden til at gå....nu er der "kun" 19 dage til. Er idag 4+0, så det er meget tidligt. De eneste symptomer jeg har er ømme bryster, og kvalme, men undrer mig over at jeg ikke har "menssmerter" eller "ligamentsmerter" som jeg har set mange andre have i starten, fordi livmoren udvider sig...

Jeg er selvfølgelig taknemmelig for at det kan lade sig gøre, men jeg har bare en dårlig fornemmelse, og har mange tvivl om at det kommer til at gå godt. Jeg HÅBER så meget, men synes det er svært at tro på.

Jeg ville ønske jeg kunne få vished. Hvor tidligt kan man blive "tryghedsscannet" hvis jeg gerne vil betale for at få lidt mere at vide?

Og hvor hurtigt så i andre hjerteblink?

Held og lykke til alle derudeSmile

tanjaholmjensen
Tillykke Malena..:-) Du skal da bare være super glad og fyldt med lykke når det endelig er lykkes.
Men kan godt forstå det kan være svært at tro på. Jeg havde hverken kvalme, ligamentsmerter eller noget, kun lidt ømme bryster. Men nød bare jeg ikke var mere generet.
Jeg var til min første trykheds skanning da jeg var 5uger henne hvor vi så en lille prik :-) Det vil jeg 100% råde dig til. Jeg var ude hos Bjarne, hvor der er de sødeste jordemødre. Mener vi så hjerter da jeg var kun 8uger henne (også trykhedsskanning).

Det lyder måske lidt hårdt men jeg sagde til mig selv, at hvis baby ikke overlevede kunne jeg jo hverken gøre fra eller til, så valgte at glæde mig over graviditeten, og ikke at tage en ulykke på forskud...

Håber du kan finde noget glæde frem, og nyde du er blevet gravid. Det er jo fantastisk Yes
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

uglen
Hej Malena

Uhh, hvor jeg kender dine bekymringer. Jeg er også lige blevet gravid (5+5), og går også og tæller ned til den første scanning når jeg er 7+2. Det er en blanding af, at jeg glæder mig, men også frygter den lidt. Men jeg har også besluttet, at jeg ikke vil gå rundt og bryde mit hovede alt for meget med mine bekymringer. Hvis det ikke skulle være denne gang, er det jo fordi at det var noget galt derinde, og så kan det alligevel ikke lade sig gøre at få et sundt og raskt barn...

Det normale for at få en hjerteblinksscanning er i 7. uge, men jeg har da hørt om andre, som i 5. uge kunne få en tryghedsscanning. Dog ikke med hjerteblink, tror jeg. Men jeg venter nu bare til hjerteblinksscanningen, for jeg ved jo godt at der er noget derinde, så har ikke behov for bare at se den lille klat, uden af kunne få at vide, om den er levedygtig... Men ja, tiden går så enormt laaaaangsom!!

Har også svært ved at finde ud af, hvornår jeg skal offentliggøre graviditeten for omverdenen. Mine forældre og svigerforældre ved det nu, men ingen veninder endnu... Tror jeg venter til efter scanningen til veninderne, og arbejdspladsen får det først at vide efter Nakkefoldsscanningen. Hvad gør I andre?

Men rigtig meget held og lykke! Bryd ikke dit hovede alt for meget med bekymringerne, for du kan jo hverken gøre fra eller til. Jeg krydser i hvert fald fingre!Smile

tanjaholmjensen
Enig, kan godt huske den lange vente tid i starten. Når man først rammer de 20uger syntes jeg tiden fløj afsted! Jeg så intet hjerte i uge 5 først i uge 8.

Hvornår fortæller man det! Jeg fortalte det til sviger og forældre med det samme. Arbejdet og de meget tætte veninder da li var 6uger. Arbejdet fik det af vide fordi jeg ikke måtte løfte mere end 8kg. Og følte det var nemmere de viste det, så der kunne tages lidt hensyn.!!
Alle andre fik det af vide efter nf.
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Vicky
Hej Malena.

Jeg har det på PRÆCIS samme mådeHuh Den eneste forskel er, at jeg undre (og bekymre) mig over, at jeg ikke har kvalme og ømme brysterConfused Til gengæld har jeg ligament smerter - så ud af det, kan vi nok bare konkludere, at ingen graviditeter er ensHuh Og så håbe på at alt er i ordenFingerscrossed Jeg går også bare og tæller dagene til min scannnig d. 12. juli. Dog vil jeg sige, at jeg allerede tager det lidt mere roligt, indtil videre hænger den jo fast derinde og det ville den vel ikke gøre, hvis den ikke levedeConfused
Fingerscrossed for dig og spiren d. 19.
Knus
Vicky (5+3)
K: 27 (normalvægtig PCO)
M: 28 (lettere nedsat sædkvalitet)

Aug. '10: diagnosticeret med PCOS
sep.-dec. '10: metformin og KISS kost i håbet
om at få menstruationerne tilbage (dog forgæves)
Jan. '11: 1. hjemmerul - negativ
Feb. '11: 2. hjemmrul - negativ
Marts '11: 3. hjemmerul - negativ
April/maj ´11: Pause i behandlingen
juni '11: 1 IUI-h - POSITIV d. 18/6Smile

HenrietteHall
Forstår dig så godt!!! Jeg blev scannet 7+3 med et fint lille hjerteblink Smile Det lettede så en del for nervøsiteten, men nu går jeg så og er nervøs for NF scanningen, som jeg skal til om 8 dage.. Når man ser de 2 streger, så kommer bekymringerne, men man vælger selv om man vil lade sig hæmme af det.. Jeg er nervøs, men gør alle mine daglige gøremål og prøver at tænke på andre ting også fordi jeg har min lille søn, som skal have en god hverdag Smile
Knus Henriette

Fik en skøn søn d. 29. oktober 2009, lavet helt på øko manér Grin
Fik endnu en skøn søn d. 23. januar 2012 Grin

www.bricksite.dk/brian_henriette
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06