04. Marts 2021 04:29:18
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31236885
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
At være på job med PCO!! ?????
Zorino
Er der andre end mig der er vildt fortvivlet over kun at læse om PCO og hvordan det kan påvirke de ramtes arbejdsinsats i erhvervslivet, men ikke kan finde noget om hvad der kan gøres ved det..???

Er der nogen der er berettigede til flex, er der nogen der får førtidspension, er der nogen der har fået anden hjælp til uddannelse eller hjemmearbejde..???

Jeg er i total vildrede. Jeg kan ikke holde på et arbejde, da jeg i løbet at meget kort tid må forlade det, da jeg ikke kan overskue det. (Og nej, jeg er IKKE doven! Tværtimod.) Og derfor irritere det mig!!

Pleace help :.(

Camilla

danszumba.dk
chrissie
Jeg forstår ikke helt... Altså er det pga trætheden du ikke kan holde på job? For Der er måder at nedsætte trætheden, da det jo er en birvirkning af PCO'en, fx kan metformin afhjælpe trætheden (det har hjulpet lidt på min træthed), motion kan give mere energi, kosten kan også spille ind på træthed... Jeg ville da helt klart snakke med min læge hvis jeg var dig, så du eventuelt kan få nogle forslag til hvordan du kan afhjælpe det...
Andre bivirkninger som fx tristheden, depression osv kan også afhjælpes hvis det er... Jeg er træt hver eneste dag både på arbejdet og i weekenderne, men jeg blir bare nødt til at overkomme det, for jeg ville blive endnu mere træt af at sidde derhjemme.
Jeg har også perioder hvor jeg er sur/trist uden grund, men så siger jeg det til mine kollegaer, og så passer de ekstra meget på mig...
Jeg er rimelig sikker vi ikke er berettet til noget pga pco'en...
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

Zorino
Jeg er zumbainstruktør i min fritid, og får over 12 timers motion om ugen. Jeg har ændret min kost 180 grader. Men trods dét, er min træthed kun blevet værre.
Desuden er jeg begundt at blive meget agrrasiv. Bare det mindste kan få mig til at gnistre. Den anden dag, gav jeg en gang mad for meget i microovnen, og jeg tog mig selv i at trampe i gulvet og begynde at hyle over det, som en lille pige.!! Det kan ikke væra normalt :/

Jeg søger ikke hverken pension eller noget som helst.. Jeg vil bare gerne have hjælp til at få det job der vil passe perfekt til mig. Men den uuddannelse koster penge, og dem har vi ikke, da jeg ikke har ordentlig løn.
Jeg er tjener hos en ven, og han tager meget hensyn til mig. Og jeg har endnu ikke meldt mig syg enddnu. Men jeg kan sagtens mærke at min energi løber længere og længere ned. Og desuden lukker caféen om en lille mdr, pga sæsonen.
Og så voæ Jobcenteret presse mig ud i fuldtid. DÉT ved jeg at jeg ikke kan holde til i længden. Men de vil ikke høre på mig. Jeg er bare ude på at nasse på systemet :.(
Det er bare ikke sjovt at få af vide når man virkelig kæmper for at opretholde ens livsglæde. og finde en holdbar løsning.

Jeg ved godt jeg lyder meget negativ, men jeg er virkelig i et dybt hul lige for tiden.
Zorino

danszumba.dk
Hovgaard
Har du fået hjælp til at ændre din kost - eller har du bare selv gjort det på baggrund af f.eks. spis dig gravid..!? Tænker bare med 12 timers motion om ugen skal du have en noget ekstra at spise end normalt - og ellers vil kroppen komme i underskud rent kcal mæssigt.. Hvilke både kan udløse den ekstra træthed og dit humør.

Jeg kender en som har fået sin uddannelse over længere tid pga træthed - men ellers kender jeg ikke til nogen. Der er jo også rigtig mange jobs, hvor man kan finde den rigtig løsning til en.. Jeg er selv pædagog og har fundet et job som passede ift min træthed. Der jo rigtig mange som ikke har råd til deres drømme uddannelse - sygdom eller ej.. Så kan egentlig godt forstå kommunen ikke vil hjælpe "bare" pga PCO.. Hvis den ikke er i sådan en grad, at man ikke kan arbejde.
Jeg har en veninde som via en lægeerklæring kunne undgå fuldtid via jobcenteret - har du prøvet det?

Zorino
Problemet er at min læge ikke rigtig giver mig medhold i det. Han siger jeg bare skal i gang og så går det over :/
Det er ikke en dyr uddannelse.. Den koster "kun" 12.500, i forhold til mange ander som kommer op over de 50.000..
Jeg har været til flere samtaler hvor jeg ikke har kunne udgå at fortælle om de gener jeg går med.. Og alene pga dét, vil de ikke ansætte mig. Det har de efterfølgende fortalt..
Det er altså bare nedsættende..
Ang. kosten har jeg ikke kunne få hjælp, andet end hvad jeg har kunne læse mig frem til i bøger.. Jeg kan ikke få noget hjælp uden at betale for det, og vi har seriøst ingen penge.. Det er knap nok vi har råd til min psykolog :/

Jeg er ikke ude på at PCOén skal være en undskyldning for at mit kommende arbejde.. Men pt, fylder den SÅ meget at mit overskud ikke engang er nok til 15 timers arbejde om ugen. (mine zumbahold holder sommerferie pt)

Jeg spiser en del mere protien og fedt end jeg skal, da jeg godt ved at jeg har brug for mere når jeg træner så meget..

Jeg fik konstateret PCO for to år diden, men det er først indenfor den sidste lille mdr. jeg virkelig har fundet ud af at det ikke "bare" er at jeg får problmer med at få børn senere. (Det er stadig min læges opfattelse af det hele. PCO er ikke en sygdom, det er bare en undskyldning for kvinders dovenskab. Det virker til at det er dét der er hans mening om det Sad )
Zorino

danszumba.dk
chrissie
Jeg synes du skal få din læge til at henvise dig til en gynækolog der ved noget om PCO, så du kan få den støtte og viden du har brug for, for din læge lyder godt nok som en klaphat! Faktisk tror jeg at jeg havde skiftet læge, for han ved da ingenting om pco! AngryJeg ved ikek hvad du ellers skal gøre, jeg tror desværre ikke der er det store at gøre, andet end at få det til at fungere, desværre... Er du sikker på du ikke "fejler et eller andet udover PCO, har du fået tjekket om du mangler nogle vitaminer? For det lyder godt nok ekstremt at du er så træt..
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

Zorino
Godt være at jeg skal skifte..

Alt virker bare SÅ uoverskueligt...
Zorino

danszumba.dk
rikke_b
Det lyder bestemt ikke rart. Jeg har aldrig hørt om nogen, der har været så hårdt ramt af træthed og.lign. pga. pco.

Ikke for at male fanden på væggen, men har du overvejet, om der kan være andre ting, end din pco, der spiller ind, hvis kost og motion ikke hjælper?

Om alle omstændigheder, synes jeg, det lyder som en god idé at skifte læge. Eller i det mindste tale med en læge om, hvordan du går og har det.
Hilsen Rikke Yes

Zorino
Hug
Zorino

danszumba.dk
cph09
Jeg er også ekstremt ramt af træthed .. dertil kommer acne, depression, smerter, maveproblemer etc. Det har været en lang sej kamp og jeg forstår dig fuldt ud! Igennem flere år har jeg arbejdet fuldtid, hvilket betød at jeg intet liv havde når jeg kom hjem og i weekenden. Jeg lå på sofaen og nogle gange græd jeg af bar udmattelse. Fik ikke handlet og havde ikke det store overskud til rengøring eller til at komme ud.

Jeg har både Endometriose og PCO, men er som start blevet godkendt til paragraf 56. Det har bl.a gjort at det offentlige har "fået øje på mig" grunde de registrerede sygedage. Det er jo dem som betaler gildet til min arbejdsgiver når jeg er syg!

Derudover ved jeg af erfaring, at dem med PCO og Endometriose som har forstående og hensynstagende arbejdsgivere er utrolig heldige, men jeg kender mange arbejdspladser hvor det ikke ville være tilfældet.

Hvis du har brug for lidt mere info er du velkommen til at maile til mig privat. Håber det hjalp lidt :-)

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Kan jeg være gravid? Prøver at blive gravid 8 25-06-2014 21:49
Skal det virkelig være dyrt at have PCO ? Opskrifter 3 06-02-2014 21:17
Skal det være dyrt at have PCO? PCO Brevkasse 3 04-02-2014 16:55
Kan det være pga. Kiss-Kost? PCO Brevkasse 4 20-03-2013 22:43
Nogen der vil være med til at lave en "løbeklub"? Kost og motion 7 02-01-2013 20:15
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke