21. Januar 2020 22:46:37
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29038981
5884 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Gode råd søges
Nadfry
Hej Alle

I forskellige tråde kan jeg læse at flere af jer har en masse gode ideer som erstatning for kulhydrater (primært kartofler, ris og pasta) som jeg synes er et stort tab 

Må vi spise proteinpasta, squashspaghetti og sojapasta? Og hvor køber i det henne??

Kender i andre erstatninger end disse, må i meget skrive det 

Håber i kan og vil hjælpe Smile

PS. Må vi gerne spise alm. løg og hvidkål?
Fik konstateret PCOS hos Bjarne Stigsby i September 2009. Har siden da været on/off på KISS kost, dog mest off Blush

Startede projekt baby Juni 2010, håber på snart at få 2 streger på testen.

Jeg er først startet 100% på kostomlægning August 2011, og jeg synes det er skide svært! Sad

Andreasen
Som udgangspunkt ja til alle tre... Dog skal du være opmærksom på det øvrige indhold.

Squashspaghetti må du helt sikkert spise (GI <20) - jeg køber dem i Inco, men det er jo desværre ikke alle, der kan/må handle der. Nogle gange har de dem ved den lokale grønthandler, men det er et sjældent syn eftersom det er de færreste, der kender dem.

Proteinpasta er som oftest baseret på hvedemel, hvilket nogle reagerer meget kraftigt på - også selvom GI er "tilladt".

Soyapasta, hvis den er lavet af ren soya, så er den okay, men som oftest er der også rismel, hvedemel eller andet stivelsesholdigt i disse, der kan være et problem.

Uanset om det er protein- eller soyapasta, så vil energiniveauet som oftest være højt, så prøver du at tabe dig, skal du være obs på mængderne.

Lav evt. din egen pasta af kamutmel, så er du sikret et lavt GI. Det er nemt og sjovt - man kan dog også købe tørret kamutpasta i nogle specialbutikker (Jeg har set det i Urtehuset på GL. Kongevej på FRCool

Løg og hvidkål må du spise løs af.
Når kosten er forkert, er medicin unyttig. Når kosten er korrekt, er medicin unødvendig.
- Gammelt ayurvedisk ordsprog -

hult
Men - løg er da en rodfrugt/gror under jorden Confused

http://www.hultshome.dk
Nadfry
Mange tak for jeres svar Smile
Fik konstateret PCOS hos Bjarne Stigsby i September 2009. Har siden da været on/off på KISS kost, dog mest off Blush

Startede projekt baby Juni 2010, håber på snart at få 2 streger på testen.

Jeg er først startet 100% på kostomlægning August 2011, og jeg synes det er skide svært! Sad

tanjaholmjensen
Præcis Kris.. Perlebyg istedet for ris. Købes i brugsen og føtex mener jeg.
Og fuldkorns pasta el. fuldkorns lagagneplader, kan også købes i alle alm. supermarkeder.
Det klarede jeg mig fint med.

Held og lykke i den nye verden :-)
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Motionsmakker søges i Randers Kost og motion 2 12-01-2015 19:57
Erfaringer med barbering og laser i ansigtet søges! Hårvækst og hårtab 8 04-11-2014 21:26
Søges: diætist / kostvejleder til vegetar med PCO Diætister /Kostvejledere 2 30-04-2014 13:56
Træningsmakker søges Kost og motion 1 26-01-2014 13:54
PCO kvinder søges til et nyt forskningsprojekt Artikler, medier og undersøgelser 1 19-12-2013 22:00
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke