17. Oktober 2018 23:37:53
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26947143
6023 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
øllebrød
barn3
Hejsa.
må man godt få øllebrød?
er der noget der kan forklare mig hvorfor man skal have bla. fedt til hvert måltid?

pippi1502
hej nej du må ikke få øllebrød,så skulle det være en alternativ en af slagtsneGrin man skal ha fedt til hvært måltid fordi så går det du spiser af protein længer ind i dine celler og muskler også går vægt tabet hurtigerYes
temlig ra,hvis jeg skal sige det selvHug

Maria MB
Hejsa
Jeg mener ja, til en vis grænse og i meget små mængder.
Det er vigtigt at hvert måltid har en fordeling på 1/3 sundt fedt, 1/3 protein og 1/3 langsomme kulhydrater, og øllebrød er kulhydrater.
Man kan jo lave en lille gang øllebrød af en skive rugbrød (uden hvedemel) eller nogle rugflager (rug er helt ok) og søde med sødemiddel.
Men du skal så supplere måltidet med protein og sundt fedt.
Du kan jo spise noget skyr eller kvark ved siden af med mandler til, mandler er supergode til at få det sunde fedtstof.
Og det sunde fedt er med til at bremse kulhydraterne - så de bliver langsommere (langsommere optaget i musklerne/langsommere omdannet til sukker) og det er jo netop det vi gerne vil opnå, så insulinen i blodet er stabilt og dermed også blodsukkeret.
Det er derfor man skal have sundt fedt (MUFA) til alle måltider - for at bremse kulhydraterne.
Ja det er i hvert fald hvad jeg har lært af diætisten Smile

Personligt kan jeg også godt lide øllebrød men har bare erfaret at skyr er supergodt til at holde mig mæt længe uden mavebøvl - så det er min nye favorit.

Har du bogen "spis maven flad" så er der et bud på en alternativ opskrift - der kalder de den "fedterigrød" og i "hold maven flad" er der en opskrift på øllebrød men den indeholder 400 kcal og 50g kulhydrat og er vist ikke lige til vægttab - hvis det er det man gerne vil opnå. Der er også angivet at den passer til dem der dyrker motion.

Maria MB

Tytteas
Der er en opskrift på øllebrød i hold maven flad, så en smule engang i mellem er vel i orden hvis man husker at få fedt og protein til... det skal bare ikke være hverdagskost

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176