31. Oktober 2020 14:03:09
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30456383
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad dyrker I af motion??
Dorthe
Jeg vil så gerne være mere aktiv fysisk, men jeg orker heller ikke at skulle i fitnesscenter og planlægge barnepige og så videre.

Hvad gør I for at holde jer i gang??

Er der nogen af jer, der løber??
Hvordan kom I i gang??

Hug fra den nysgerrige. Dorthe.

Prinsesse
Hej,
Jeg løber og træner pt. op til halvmarathon i november. Derudover træner jeg hver dag i Fitnesscenter, hvor jeg dyrker både styrke og konditionstræning Smile
Ellers går jeg ture, cykler til og fra arbejde og sørger for at få rørt mig Smile Jeg synes det hjælper meget for mig at være aktiv, ikke mindst mentalt, da jeg så føler jeg gør en stor indsats.
/Camilla.
fik konstateret PCO d.25/5-2007. Er ikke i medicinsk behandling, men prøver at mindske symptomerne vha. kost og motion. Har symptomer som bl.a. ingen menstruation, øget hårvækst, uren hud, træthed, humørsvingninger og har taget lidt meget på på kort tid :-(

Kirsten84
Kære Dorthe

Jeg kan høre, at det største problem for dig er at få det til at passe ind i familielivet. Det problem har jeg ikke endnu, men jeg tror måske du kan finde nogle tips i bogen "Kernesund familie", for der beskrives hvordan man kan motionere sammen med børn. For det er jo ikke meningen, at din tid til motion skal gå fra børn, som i virkeligheden elsker at bevæge sig og sikkert gerne vil være med. Det er netop løb, som forfatteren til bogen anbefaler og dyrker selv. Hun kommer desuden til Kolding den 14 maj og holder foredrag (http://www.kernes...serevents/). Måske var det en måde at komme i gang og blive inspireret?
Du kan også komme i gang ved at sætte dig nogle mål, ligesom Camilla/Prinsesse. Det behøver ikke være et halvmarathon, du kan også bare melde dig til et løb, hvor det er ok at gå meget af vejen, fx et "damebladsløb" (Femina, alt for damerne, I form) - så får du gået og småløbet 5 km og kommer i gang med træningen :-) Man kan altså bruge et arrangeret løb til at komme i gang, ikke kun som mål. Det har jeg selv gjort. Var fuldtstændig død efter at have løbet 5 km til Alt for Damerne sidste år, men nu kan jeg faktisk løbe det uden de helt store problemer.

Held og lykke (også med at få familien med!)

Kh Kirsten

PS: Jeg ror også kajak, og dér er der vidst nogle forældre der har lavet "pasningsordning", så man kan komme ud og ro på skift. Så foreningslivet er også en god mulighed.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Konstateret PCO - og hvad nu? Diverse - PCO 14 12-09-2013 08:16
yams - hvad kan det? PCO Brevkasse 5 27-08-2013 21:50
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0