21. Januar 2021 22:43:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30988083
5845 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Fertilitetsbehandling - hospital kontra klinik?
Nete
Hej med jer.

Hvad er jeres erfaringer mht. fertilitesbehandling på en klinik kontra på et hospital?

Kan det passe, at priserne er meget forskellige de to steder? Jeg er lidt forvirret.

Jeg er netop blevet henvist til Rigshospitalet, men er det et godt sted? Hvorfor/Hvorfor ikke? Jeg har jo overhovedet ingen erfaring med det her.

chrissie
Hmmm jeg startede med at være tilknytett randers sygehus.. Det var her jeg fik taget blodprøver. blev scannet første gang og fik at vide at jeg havde pco... Men efterfølgende skiftede jeg til en privat klinik, fordi jeg havde en rigtig dårlig fornemmelse på sygehuset... Der er mange læger tilknyttet, jeg mødte 5 forskellige personale på kun 2 besøg, og jeg skulle sidde og vente på en gang hvor der sad gravide, folk med børn, folk der skulle ha scannet deres knæ osv, og det synes jeg bare var for... ja grænseoverskridende og træls.
Der hvor jeg er tilknyttet nu, er der en helt anden stemning. jeg bliver scannet af den samme jordmor hver gang, jeg ved at de har åbent altid, samt tider på de tidspunkter jeg skal bruge, og dem der venter i venteværelset har samme problemer som mig, og det hjælper mig synes jeg.
Jeg tænkte overhovedet ikke på priser, ved faktisk ikke om det er dyrere, det der er altafgørende for mig er om jeg føler mig tryg, og at man føler der er tid til en...
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

regitze
Hej Nete.

Jeg kan ikke svare på kvalitet af behandling det ene sted kontra det andet, men kan sige at Bjarne og Svend jo er de bedste i Københavnsområdet mht. PCO viden og behandling ifølge rygterne.
Men priserne er lidt højere på de private - se link http://www.gynkli...FileId=124
Det er dog ikke meget synes jeg, og jeg er ihvertfald super glad for at gå hos Bjarne - Helene som er den fertilitetsjordemoder der behandler mig nu, er simpelthen så sød og forstående, og meget kompetetent. Jeg føler mig i de absolut bedste hænder.
Skal vi over i reagensglasbehandling skal vi vist et andet sted hen, så er det nok i det offentlige regi tror jeg´, men regner bestemt med at den sidder i skabt når jeg skal ud og insemineres idag Yes
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Nete
Tusind tak for begge jeres svar. De giver helt klart stof til eftertanke.
Jeg er blevet henvist til Riget, men jeg kan godt se det med at sidde der på gangene blandt alle mulige nybagte mødre kan være hård. Ham i Taastrup vil klart være med i mine overvejelser. Det er ikke særlig langt fra min bopæl. Grin

Hvor meget koster den egentlig?

Jeg er godt klar over, at det afhænger af ens behandling, men jeg hørte et sted, at det kostede 60.000 kr. Det kunne jeg ikke helt få til at passe med priserne på f.eks. Rigets hjemmeside. Ja, jeg er desværre helt nybegynder, så jeg ved overhovedet ikke, hvad jeg kan regne med. Nu begynder vi, og så må vi se, hvor langt pengene rækker. Vi har desværre ikke et pengetræ derhjemme i stuen, selv om det ville være så godt.

regitze
Som du selv skriver afhænger det helt af behandling.
Men når du har en henvisning fra din læge er alle diagnostiske undersøgelser, blodprøver, scanninger, konsultationer etc. gratis hos Bjarne. Du skal selv betale for medicin, som maks. kan løbe op i 15.000 pr. år, men det er ikke alle der har behov forhormoner. Hvis du selv har ÆL, behøver du ikke - kan ikke huske fra tidligere indlæg, om du har skrevet noget om det.
Skal I have hjælpe, vil de typisk starte med insemination, og det er først der du skal betale. Det koste hos de private 15.. kr - vist lidt mindre i det offentlige. Det er når/hvis man skal i IVF behandling det bliver dyrt. Jeg mener min fertilitetsjordemoder sagde 5000 hvis man ikke har fælles barn (eks. medicin), men du må ikke hænge mig op på det.
De 60.000 er måske for 3 IVF forsøg inkl. medicin?
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Højt og lavt BMI ved fertilitetsbehandling Artikler, medier og undersøgelser 1 11-10-2014 21:51
Amning og fertilitetsbehandling? Har fået Barn/Børn 4 09-09-2014 10:25
Ny Frk. Skrump klinik i Jylland Diætister /Kostvejledere 3 21-03-2013 19:13
Privat klinik og det offentlige ??? Prøver at blive gravid 2 22-01-2013 22:01
Overvægt og fertilitetsbehandling Prøver at blive gravid 4 28-06-2012 22:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende