27. Februar 2020 22:37:32
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29182609
5870 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Graviditet efter Gastric Bypass operation
najalolholm
Hej alle sammen
Det er nu et halvt år siden jeg fik min gastic og har tabt lidt over 40 kg. vægten siger i dag 90 kg Smile I sidste uge fik jeg min første menstruation nogen sinde uden hjælp.
Jeg ønsker at blive gravid så det er ret stort at den kom naturligt. Jeg vil gerne hører fra andre der har fået en OP. hvor lang tid gik der fra første mens til gravid mave.. min læge kunne ikke sige helt sikkert at der ville være ægløsninger også.. men jeg håber Smile hvad siger jeres erfaring? Jeg ved godt at der skal gå 1 år før. men har fået af vide at der ikke er de store problemer ved at blive det før tid.. så håber bare at det vil snart.. venlig hilsen naja
Redigeret af hult d. 22-10-2011 22:04

Anna29
Hej

Jeg har selv fået den OP for 2 år siden men er stadig ikke blven gravid, min menstruation kommer så også kun 2-3 gang om år. men har hørt om nogen der har fået den også de er bleven gravide 4-6 mdr. efter OP men det svinger jo meget op og ned efter hvordan ens krop har det...

hilsen Anna
fik at vide for 2½ år siden jeg hade PCOS. har efterfølgen tabet mig 122 kg og er nomaltvægt i dag.

anjavj
Har nogle er jer følt sult næsten hele tiden og ikke rigtig noget mæthedsfornemmelse ingen i fik en OP? Og er det ændret efter i er blevet OP?

Anna29
Heej Anjavj

Ja det har jeg nogen gange i nogen dage hvor jeg bare følger mig sulten hele tiden, Men man får den der mæthedfornemmelse men følger sig bare sulten ret hurtig igen, vis jeg spiser mere får jeg det bare gårlig. Men jeg hae så også rigtig tid hvor jeg ikke spiser noget hvor bare for det dårlig når jeg spiser det er 2½ år siden jeg fik OP....
fik at vide for 2½ år siden jeg hade PCOS. har efterfølgen tabet mig 122 kg og er nomaltvægt i dag.

Maria MB
Hej anjaV

Man kan komme det evige sult til livs uden operation.
Jeg er ikke længere sulten hele tiden efter jeg har lagt min kost om til kiss-kost sammen med Ida fra immanuel.
Jeg har det som om jeg endelig er blevet normal og ved hvad det vil sige at blive mæt og ikke være slave af mad.
Og jeg er nu 41, så det var da på tide Smile
Ville bare sige at det kan lade sig gøre ved rigtig diæt, så har du ikke prøvet, så giv det en chance før du kaster dig under kniven.
Jeg har også tabt mig langt om længe - hvilket var mit udgangspunkt, det andet er en positiv sidegevinst og ikke mindst medvirkende til det lykkedes.
Mener jo også personligt at man bør spise kiss-kost også efter en GB fordi man stadig har PCO den forsvinder ikke af man bliver opereret.
Men vægttabet gør underværker på symptomerne.
Maria MB

anjavj
Hej MB

Er da glad for du endelig har vundet kampen mod sulten Smile
Problemet med kiss kosten og klinikken immanuel er at det ligger på sjælland, så det mener jeg ikke at jeg kan få odentligt udbytte af. Det ville ikke være nok for mig med mail eller telefonsamtaler, jeg vil virkelig skulle holdes hanke i angående et vægttab.

Maria MB
Hej Anja
Jeg ved der også er en af de anerkendte diætister i Århus, men ellers har jeg hørt at der er flere der er glade for Immanuels netversion frk. Skrump.
Men jeg er helt med dig, det er først nu hvor jeg har fundet en diæt der virker og en diætist med PCO selv at jeg føler jeg kan finde ud af det.
De har dog den nemmeste måde at håndtere det på vil jeg mene.
Man får en masse lister med nemme byttemuligheder og når man lige har fanget det, så kører det supernemt synes jeg.
Men indrømmet, jeg har også brug for min snak med Ida.
Jeg besøger hende ca. hver 3. uge og jeg kører 3 kvarter hver vej for det.
Nu kommer jeg fra Jylland og ved at fra Vejle uden for myldretiden kan det også lade sig gøre, hvis man har bil og råd til det.
Og har du det, skulle du prøve det af - man kan jo altid stoppe igen hvis det ikke fungerer.
Håber bare du orker give kiss-kost en chance, for jeg vil mene det virker for de fleste.
God vind - Maria

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
GASTRIC BYPASS Overvægtig med PCO 18 29-01-2015 08:37
Victoza og graviditet? Metformin eller anden medicin 1 21-12-2014 21:06
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Graviditet Prøver at blive gravid 2 19-07-2014 21:16
Hårtab efter kostomlægning (og Pergotime) Hårvækst og hårtab 5 27-05-2014 15:46
Log ind
Brugernavn

Kodeord