21. Januar 2020 22:44:50
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29038952
5884 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Så nåede vi endelig Grækenland
Tinam
Hej,

Så kom vi til Grækenland. Vi landede i går, hvor vi blev hentet af en sød taxa chauffør der kørte os til den lejlighed hvor vi bor.

I morgen kommer han og henter os og kører os til klinikken for første gang. Der skal kæresten så aflevere sæd og så skal jeg for alvor i gang med medicinpakkerne.

Var til scanning i fredags hos CFC, og der var slinhinden 12,5 mm så alt i orden med mig, men donor var ikke lige helt klar.

Sjovt, som man nu går rundt og ser på græske kvinder og børn. Det har jeg altså aldrig gjort førWink

Men jeg glæder mig i hvert fald til de næste dage. Vi regner med at jeg skal til ægoplægning fredag. alternativt skal det være lørdag formddag, Men vi skal flyve lørdag eftermddag, men nu må vi se.
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

desiree
Jeg krydser alt hvad der kan krydses for dig...WinkWinkWink

chrissie
Ej altså, puha ventetiden må være nervepirrende!l Alt mulig held og lykke!! Smile
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

Newt
Ej. hvor spændende og hvor er det fedt, at I endelig er kommet dertil. Jeg håber, vi hører mere i løbet af ugen.
Fingerscrossed
Nu mor til Ludvig som er født i november 2010.

Henner
Ihh hvor er det spændende, jeg Fingerscrossed alt hvad jeg kan for dig.

Så bare vent til du sidder på klinikken, der vil du nærstudere alle kvinder og tænke om det måske er en af dem der har doneret dine æg, det gjorde jeg i hvert fald, men lur mig de er så professionelle af i ikke kommer i nærheden af hinanden.

Brug dagene på at slappe af og nyd byen. Vi gik fra klinikken og tilbage til lejligheden, en tur på 8-9 km hvis i går langs vandet, det er sundt for sjælenSmile

Sender tusind tanker og håber i er lige så heldige som vi varYes
Jeg kan ikke gøre for at jeg har PCO, men jeg kan gøre noget ved detWink
Efter 3,5 års fertilitetsbehandling uden positive resultater, nu i uge 35+1 med donoræg Yes

Tinam
Henner - jeg må altså lige høre dig om bivirkningerne ved alle de piller du skulle tage fra manden havde afleveret sæd og til du fik æg op. Var det slemt? Jeg starter i aften med pillerne og er da lidt nervøs for bivirkningerne.

Og så går der 5 døgn fra befrugtning til de skal op igen, ikke?

Uh, jeg er da ved at dø lige nu af bare nervøsitet. Taxaen kommer og henter os om et kvarter.
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

regitze
Der krydses i høj grad fingre for jer fra alle afkroge af DK er jeg sikker på. Det er super spændende, og håber sådan det lykkes !
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Henner
Jeg havde slet ikke nogle bivirkninger overhovedSmile Man kan ellers godt tænke sit når det er binyrebarkhormon man skal tage, som ikke er helt ufarligt, men når man så hører at det er for at sætte dit immunforsvar lidt ud af spil så det ikke afstøder ægget som jo er et fremmedlegeme, så giver det mening. Det mest irriterende er stikpillerne som kommer ud igen i en lind strøm, men vend dig til det, for når du bliver gravid skal du fortsætte med dem til du er i uge 12 Wink

Du må meget gerne skrive en besked til mig når i er kommet tilbage fra klinikken, jeg er meget spændt på at høre om jeres oplevelse.
Efter 3,5 års fertilitetsbehandling uden positive resultater, nu i uge 35+1 med donoræg Yes

Henner
Hov glemte lige det med befrugtningen. Som hovedregl siger de 5 dage, men i vores tilfælde gik der kun 4 dage. Vores første donor havde jo ikke nok æg og derfor kom vi til at vente en dag mere på en ny donor. Derfor jeg anbefalede jer at tage et par ekstra dage dernede hvis i nu skulle komme ud for det samme. Hvornår skal i hjem igen? Men bare rolig i DK bliver æggene kun dyrket 2 dage inden de bliver lagt tilbage.

Tinam
Hej igen,

Så er der lige en update fra dagens oplevelser. Vi kom til klinikken og kæresten fik aflveret sin sæd som han skulle. Nå vi fik også lavet papirarbejdet. Var dog ikke lige klar over, at jeg skulle have pas med, så vi havde kun det ene med.

Og da vi så tog derfra, gik der en times tid, så ringede de og fortalte, at donors æg ikke var i orden. Så vi skal derind igen i morgen og prøve igen.

Henner - Glæder mig over, at du ikke havde nogle bivirkninger af medicinen. Jeg havde det ikke helt godt mens, jeg tog Medrol. Men det er jo heldigvis kun kort tid med dem. Så det går ved.

regitze - Det er jeg glad for. Nogle gange er det svært, og så er det dejligt, at vide, at nogle tænker på en. Så tak for detSmile

Der kommer en update igen i morgen.Smile

Tinam
Hov Henner. Glemte lige at svare på dit spørgsmål. Vi kom herned i lørdags, og skal hjem igen på lørdag. vi fik at vide i dag, at æggene enten skulle tilbage torsdag eller lørdag. Men nu bliver det sikkert fredag eller lørdag. Håber det bliver fredag. Smile

Henner
Øv øv øv hvor irriterende, men jeg er glad for jeg havde advaret dig om at det kunne ske, det skete jo også for os. Men tilgengæld havde de 10 dejlige æg til os dagen efter, så der er helt sikkert også en kæmpe portion til jer i morgenYes

Har lige spurgt min mand om jeg har glemt noget omkring bivirkninger, man har en tendens til at glemme alt så snart man ser de to streger på testen, men han mindes også kun at det var stikpillerne der gik mig på nerverne.

Jeg Fingerscrossed stadig.

Tinam
Så er der lige en update.

Vi har været inde på klinikken i dag. Den nye sending sæd var fortsat i orden. Og vi fik afleveret medicinen vi har med til donor. Og papirerne med mit pasnr. er nu også på plads.

Vi har fået at vide, at det bliver på fredag at vi skal til ægoplægning. Det bliver spændende.

Bagefter tog vi på udflugt til en by der ligger 140 km. fra Thessaloniki. Det var meget hyggeligt, og så fik vi også noget andet at tænke på. Og de ringede heldigvis ikke.

Både kæresten og jeg synes de talte om at der var 10 æg, men det er vi ikke sikre på, så vi venter i spænding på i morgen.

Nu har jeg taget den første børnemagnyl, den første Medtol og de 2 første Lutinus (Progesteron). De sidste er godt nok herlige...Men jeg må heller vænne mig til dem, for jeg skal jo have dem i 12 ugerWink

Henner
Åhh hvor er jeg glad for at høre det Smile Har spændt gået og ventet hele dagen.

Ha ha ja lutinus skal du nok nå at blive rigtig træt af Badr

Rigtig godt du skal have lagt tilbage fredag, så kan du slappe af inden i skal hjem lørdag, måske det ville blive lidt stresset hvis du skulle have lagt op samme dag som i skal hjem.

Nyd de næste par dage og prøv at tænk på noget andet - selvom det er møg sværtSmile

regitze
Det er virkelig flot du vil dele det med alle os herinde - det er spændende at følge med i, og jeg hepper det bedste jeg har lært på jer. Håber I kan nyde tiden i det græske - der erjo skønt!
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Nete
Jeg melder mig i koret, der virkelig håber det allerbedste for jer. Fingerscrossed

Tinam
Æv, de har ikke ringet til os med en status i dag. De sagde de ellers i går, at de ville komme med i dag.

Ved ikke om den generalstreke der er i dag i Grækenland har noget med det at gøre. Men ih, hvor tiden den er lang lige nu.

Håber de ringer til os i morgen.

I øvrigt går det fint med pillerne både den ene og anden vejSmile

desiree
Rigtig mange gange held og lykkeeeeeee.................................Yes

Henner
Grunden til de ikke ringer er helt sikket fordi jeres æg deler sig som de skal - det skal du bare være glad for, selvom man godt kan tænke sit Wink

Tinam
Så fik vi endelig en update fra klinikken.
Donor har givet os 10 æg, og 6 er blevet befrugtet, og deler sig fint. Håber de også har det fint i morgen.

I morgen kl 9.30 (8.30 dansk tid) skal vi ind på klinikken, til oplægning. Jeg glæder mig sådanSmile

Håber alt går som det skalFingerscrossedFingerscrossedFingerscrossed

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Endelig gravid - skal jeg stoppe med Metformin? Er blevet gravid 13 26-01-2013 20:01
endelig igang:-P Prøver at blive gravid 4 05-11-2012 12:19
Så blev det endelig vores tur :-) Er blevet gravid 8 15-08-2012 23:02
Endelig Prøver at blive gravid 2 06-07-2012 19:17
Endelig min tur :-D Er blevet gravid 2 02-07-2012 15:28
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende