21. November 2018 15:59:22
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27202066
6032 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Svedproblem og hormoner?
Harg
Hej.
Er der nogen her med svedproblemer/hedeturs-problemer der er blevet testet for hormon-ubalancer? I så fald hvad kan man gøre hvis svedproblemet skyldes noget hormonelt? Er der noget medicin og virker det? Jeg sveder voldsomt, ligemeget om jeg spiser godt eller dårligt, dyrker meget eller lidt motion, får medicin eller ej... Jeg aner simpelthen ikke hvad det skyldes :-(

Polka
Ser lige din tråd. Jeg har også kollosale svedproblemer og har tit spekuleret på, om det kan hænge sammen med min PCO. Det er specielt under armene jeg sveder, og det er så irriterende. Jeg går praktisk talt kun med sorte og hvide bluser, fordi jeg synes det ses mindst på de farver. Men der er det jo også tydeligt nogle gange. Har prøvet sådan nogle små sweatpads til at sætte i tøjet. De kan overhovedet ikke absorbere nok, men til gengæld inspirerede det mig til at prøve med bind. Jeg bruger nu abena, det er vist et trusseindlæg, så forholdsvist fint og lille, og det kan absorbere en del mere. Men lidt pinligt at gå rundt med!!!

den fortvivlede
Kære piger!
For nogle år siden havde jeg samme problem som jer.. Ligesom Polka gik jeg nærmest kun i sorte trøjer, og til sidst gik jeg nærmest grædende til lægen fordi jeg var så ked af problemet. Det var pinligt og det var ikke til at holde ud. Lægen anbefalde mig en deo, der hedder perspirex og som kan købes i håndkøb på apoteket. For mig hjalp deoen 100 % og jeg går nu i bluser i alle farver Smile
Aug 2010: konstateret pco
Sep 2010: begyndte med pco- venlig kost
Juli 2011 - Juni 2012: 2 SA, 1 MA Cry

Aug. 2012: 1. Hjemmerul med clomifen
- GRAVID -
<3 Så det fineste hjerteblink uge 6+0 <3
NF uge 12+6: 1:10700 og alt
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3
To uger før tid kom vores lille perfekte søde datter til verden <3

Polka
Tak for det gode råd. Den bliver jeg nødt til at prøve. Håber at kunne vende tilbage med ligeså gode erfaringer Smile

regitze
Jeg havde også mange problemer for nogle år siden, men vægttab og styr på PCO´en har virkelig hjulpet - jeg har aldrig våde pletter under armene mere Smile
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Polka
Det lyder fantastisk. Problemet er, at jeg kun synes det er blevet værre efter jeg er begyndt at spise PCO-venligt for tre-fire måneder siden. Hvor lang tid gik der for dig inden det hjalp? Taler vi mange år?

2012mn
Jeg sveder også helt vildt. Det er kun i ansigtet. Det er vildt irriterende. Det er tit så voldsomt at det ligefrem drypper fra ansigtet.

Er der andre som har disse problemer???

KMN
Hej! Er der nogen der har fået svedproblemer, efter opstart med Metformin? - jeg er begyndt at svede under armene, efter jeg er opstartet med Metformin. Ved ikke om det blot er et sammenfald, eller det er pga. Metformin!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Blodprove - hormoner Symptomer - Diverse 4 20-03-2013 19:50
Jeg har et æg - og helt uden hormoner :) Prøver at blive gravid 4 20-05-2011 12:02
Tager man på af hormoner/fertilitetsbehandling Hormoner 10 29-10-2010 11:23
Harmoniske hormoner Bøger 3 28-09-2010 16:11
hormoner Prøver at blive gravid 5 19-09-2010 21:52
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2