13. December 2019 07:34:22
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28895422
5901 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Privat vs. offentlig behandling
majamj88
Hej derude piger!
Jeg fik konstateret pcos for godt et år siden. Nu er jeg og min kæreste nået frem til at vi gerne vil have børn. På næste mandag skal jeg til min læge og bede om en henvisning til videre behandling.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal "vælge". Er der forskel på at komme i behandling på offentlige sygehuse og hos en privatpraktiserende speciallæge? Herunder tænker jeg meget på priserne, om der er forskel eller om det er det samme? Og er der forskel på ventetider?
Jeg håber der er nogen af jer, som ved mere om det her end jeg selv gør og som har gode erfaringer hvad enten det er det ene eller det andet sted I har været.
På forhånd tak Smile
Normalvægtig ung kvinde, PCOS konstateret november 2010.
Har siden teenage årene døjet med akne, træthed, uregelmæssig mens og hårtab.
Opstart hos Ågaard 14. november 2011.
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.
Scanning 13. december 2011: Æg på 20 mm.
Håber så inderligt på 2 streger i løbet af året 2012!

majamj88
Dit svar giver go' mening - og tak for det. Jeg er blevet grundigt udredt for pcos og det står ret så skidt til hvis man ser på mine blodprøver.
Den privatpraktiserende speciallæge jeg var hos, sagde bare at jeg kunne komme igen når jeg havde ønske om graviditet, men min egen læge siger at jeg "bare" skal have metformin og så er alt ok.. Hmmm. Dem som jeg har talt med har bare sagt jeg skal henvises til en fertilitetsklinik for at få ordentlig besked og planlægge videre forløb. Nogle har gode erfaringer med offentlig behandling, andre det modsatte.. såeh ville jo egentlig bare høre hvad folk herinde havde af erfaringer.
Vi har prøvet lidt på egen hånd, men jeg har kun mens hver 9. måned, så man kan sige at chancerne for at kunne selv er ret lille..
Men tak for svaret Smile
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.

majamj88
Nej ved godt egen læge ikke er offentlig behandling. Har overvejet enten skejby eller brædstrup sygehus, som begge har fertilitetsklinik.
Jeg tror bare jeg har brug for ordentlig vejledning fra folk i faget. Min læge har ikke den store indsigt i hvad det vil sige (sådan føles det). Men uanset hvad, så beder jeg om en ny henvisning og så er det vel op til mig selv at vælge sted.
KISS kosten er afprøvet uden effekt desværre... såeh føler lidt at jeg sidder fast hvis ikke jeg beder om en henvisning. På denne måde kan det da om ikke andet blive klarlagt hvordan det videre forløb skal være. Da jeg blev diagnosticeret havde vi ikke graviditetsønske, så derfor røg jeg ud af systemet igen.
Hug

majamj88
Ja det bliver super dejligt at kunne komme videre. Når jeg har spurgt ind til min situation hos lægen, så har hun bare fejet det ind under gulvtæppet - hun siger at så længe jeg ikk er overvægtig så er alt ok.. aarh?! Men nok om min læge Smile
Tak for hjælpen i hvert fald - jeg ser hvad der sker på næste mandag, om hun igen vender det hvide ud af øjnene når jeg sir' at jeg vil henvises videre.
Jeg håber tingene falder på plads for dig også med projekt baby Fingerscrossed

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Soprano xl laser behandling Alternativ behandling 1 19-04-2014 00:28
fertilitets behandling Prøver at blive gravid 3 05-02-2014 13:44
Gravid på behandling uden pco venligt mad Prøver at blive gravid 1 26-11-2013 15:25
Til jer der er i behandling.. håber på resultater:) Prøver at blive gravid 2 19-11-2013 21:51
Behandling med menopur Hormoner 2 26-08-2013 09:22
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176