01. Oktober 2020 06:01:12
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30309214
5841 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
"Projekt baby" er medicinsk og upersonligt - og jeg føler mig alene i verden
Lopschen
Vi prøver at få mig gjort gravid, så 2 kan blive til 3.

Vi har prøvet et stykke tid nu, men det syge er, at det ikke har handlet om sex og forførelse og nærvær og ømhed - eller kærlighed, for den sags skyld.
Nej, det har handlet om blodprøver, sædprøver, HSU, scanninger, gynækologiske undersøgelser og en øget dosis metformin, en total kosto lægning - og for min kæreste; rygestop OG kaffe-rationalisering, ned til 2 kopper ( IKKE krus) om dagen. Og så selvfølgelig om alle de vitaminer og kosttilskud vi begge skal tage.
Nå jo - jeg skylder at fortælle, at HAN ikke fejler noget - de små svømmere har bare hårde odds.

Det er som om, at det slet ikke handler om os og vores ønske om at gå fra at være et par, til at være en familie Sad Og det føles som om, at vi begge to er ved at miste grebet om, hvorfor vi satte hele dette cirkus igang, til at begynde med.

Ingen af os tager initiativ til sex. Og nu har han, for 2. Måned i træk, lavet planer om en aften i byen, samtidig med at jeg kan have ægløsning. Han gør det ikke med vilje - det falder ham bare ikke ind, at spørge til det. Eller for den sags skyld, at LADE VÆRE med at spørge mig, om han skal blive hjemme - og så SELV træffe den afgørelse! Hvorfor skal jeg være den der siger "nej" på vores begges vegne?? Det husker jeg ikke noget om, at have sagt ja til!

Lige nu overvejer jeg kraftigt, om ikke katten er nok?!!

Vi skulle have været igennem vores (min) første inseminering, om et par dage - men jeg er TRÆT og TRIST og STRESSET og har skubbet det en måned.

Er jeg alene om, at IKKE være vildt begejstret for den "kliniske metode", der lader til at følge med PCO/S?? Jeg føler mig SÅÅÅÅ alene!! Jeg har nogle dejlige veninder - men de forstår ikke det her ... Og de har ikke lyst til at høre om, hvor trist det er, at "projekt baby", bliver et medicinsk "forsøg". Vores familier vil heller ikke høre om det ... På min side er der baby-boom og det er meget bedre samtale-materiale. På hans side... Tja, der bliver jeg svar skyldig?? De er ellers normalt, varme og engagerede mennesker.

Jeg er så!! træt.
Jeg tror ikke rigtig på projektet mere.
Jeg savner at føle at det jeg tænker og føler er OKAY - og normalt!

Hjælp!!!!!!!!!!!!

Knus Maja
"Projekt baby" er taget ud af vores hænder - og er blevet et medicinsk forsøg, med tests, piller og kost omlægning, hvor modet svinder og motivet bag, langsomt bliver stadig mere uklart Sad

Nete
Rose

Kære Maja, jeg ved ikke, om jeg kan hjælpe dig, men jeg kan sige, at jeg har det meget som dig. Jeg føler så desværre heller ikke rigtig, at min kæreste kan sætte sig ind i, hvordan jeg har det, så jeg er ret alene omkring det hele, føler jeg. Han udtaler selv, at det hele er for ukonkret til ham, hvilket ikke gør det spor nemmere for mig. Nu er det så også udelukkende mig, der går og skal igennem behandlinger og undersøgelser. Det eneste han skal levere og som han har leveret er en sædprøve og blodprøver. Resten er op til mig og min dumme krop.

Nogle dage har jeg også mest lyst til at opgive det hele. I går havde jeg en virkelig dårlig dag, fordi vores behandling bliver yderligere forsinket, men i dag er jeg mere indstillet på at fortsætte, selv om jeg fortsat er modløs.

Jeg håber, at du snart får det bedre og ser lysere på det hele, selv om det er p…. svært.

Kristina85
Kære Maja...
jeg kan kun levende sætte mig ind i dine tanker og beslutninger, vi har prøvet i over 2 år, og vi har prøvet alle former for behandlinger, og jeg havde næsten opgivet det hele indtil for 14 dage siden da jeg egentlig fik afvide at nu var lykkes og vi var gravide-- men lykken var kort, fordi de kunne ikke finde fosteret så i fredags blev jeg sendt hjem og skulle have foretage en medicinsk abort--- så er røget helt ned med flaget igen... knus...
Er en ung kvinde som nu i snart 2 år har levet med PCO, jeg er i den genre der ikke er overvægtig, men desværre det modsatte, det skyldes ikke en spiseforstyrrelse. Vi startet sidste år på behandling, men har været rigtigt uheldigt med dette og er nu virkelig drænet for energi. Vi har nu været igennem ca 8 forskellige behandlinger, og var faktisk gravid for 14 dage siden, men da der ikke noget foster, fik jeg en medicinisk abort... så nu holder vi pause, fordi skal ovenpå igen

chrissie
Ja, det er virkelig noget af det mest uromantiske, uspontane møgtrælseste i verden at skulle til at have planlagt selv. Det er virkelig ikke sjovt! Her vidste vi at jeg havde ægløsning (pga maaange scanninger, maaaange dages indspøjtninger med hormon et æg på den rigtgige støøresle, samt ægløsningssprøjte), så her havde INGEN af os planlagt at lave andet end at være i sengen 1 gang om dagen i de efterfølgende dage. Vi vil begge to så gerne dte her, og jeg havde sagt til ham at den og den dag skulle vi altså knalde, så han lavede ingen planer! Så et elelr andet sted synes jeg da din kæreste ksu tage og lytte til når du siger I skal ha sex, og priotere dig og jeres kommende familie mere end andre aftaler. Men husk nu at mænd ikke forstår hentydninger. Du skal sige: Du SKAL være hjemme den dag, og den dagm punktum, basta. ellers fatter de det ikke!Whistle
Men ja, dte er altså virkelig ikke sjovt at sku ha sex på kommando, men han blir jo nødt til at vende sig til det, for hvis du skal inseminers skal han jo også "performe" på kommando... Synes I sku ta Jer en snak om hvad jeres drømme om fremtiden er...
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

Elisabeth Lyberth
Hej
Tror det er meget normalt det du føler, vi har det også lidt sådan som du har det. det bliver meget upersonligt når der nærmest er klokke på hvornår man skal dyrke sex.
Jeg har en meget positiv mand og han støtter mig, men samtidig siger ham også at jeg bliver nødt til at være stærk og det er sådan set det der holder mig fra ikke og blive helt bims.
Har flere gange overvejet at få en hund fordi det er så meget nemmere.
Det er lidt en krise man skal have bearbejdet når man får af vide at man har pco og det tager bare tid og det føler man ikke man har, når man bare gerne vil have en lille en man kan give al den kærlighed man har, som bare venter på at blive givet.
Mænd er en del anderledes på det punkt med projekt baby- måske lidt mere tålmodige, i mit tilfælde er der ikke noget galt med min mands små svømmere, så det gør det også nemmere for ham at distancere fra det, men jeg har følt lige siden jeg fik konstateret pco at min kvindelighed er blevet taget fra mig og har gjort rigtig ondt at jeg ikke bare er frugtbar og kan blive gravid uden hjælp af former af hormoner indsprøjtninger.
Håber at det snart lykkes for jer.

Nuggi
Hej Maja,
du skriver at du skulle have haft din første inseminering om et par dage men det har du valgt at rykke.

Jeg tror at det vil hjælpe jer, når I kommer i gang med inseminering for så skal I jo egentlig kun sexe når I har lyst og ikke "kun" for at lave en lækker baby. Jeg syntes det var utroligt befriende da vi gik i gang med behandling, for så behøvede jeg ikke længere at tænke på hvornår jeg havde ægløsning osv., så havde vi lyst til sex gjorde vi det og havde vi ikke lod vi jo bare være for projekt baby foregik på fertilitetsklinikken, så sex var igen ren fornøjelseWink

Håber det snart lykkes for jer.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"Vis bare arme" PCO Brevkasse 2 07-05-2014 22:36
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
Deltagelse i projekt vedr. PCOS Artikler, medier og undersøgelser 3 06-11-2013 13:59
"How to Eat to Get Pregnant" (VIDEO) Artikler, medier og undersøgelser 1 01-11-2013 14:46
Brændte mandler med tykt lag "brændt" Opskrifter 1 23-10-2013 21:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176