11. August 2020 05:31:15
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30029022
5844 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Min Gode erfaring med Metformin :)
Weng1985
Jeg er en kvinde på 25 der som mange andre har et brændende ønske om at blive gravid.

Jeg har været på p-piller sidden jeg var 15 til jeg var 21, i den tid kom menstruationen på klokkeslet, men..... Da jeg stoppede med p-piller kom den ikke, jeg kontaktede flere gange min egen læge men blev afvist med der ku gå laaaang tid inden den dukkede op Sad

I 3 år kæmper jeg med min læge, men de vælger intet at gøre.

Da min mand og jeg i forbindelse med flytning skifter læge sker der endelig noget Smile
Jeg tager kampen op igen og tager mine problemstillinger op med min nye læge, han laver en GU på mig og sender straks en henvisning til gynækologisk afd til udredning med mistanke om PCO, hold da op hvilken befrigelse, nu skete der endelig noget Smile

På Gynæ blir jeg scAnnette for at se om jeg har cyster på æggestokkene, denne er negativ, både en skuffelse og befrigelse, for hva he...... Var der så galt med mig Sad

Jeg fik taget blodprøvers og disse viste forhøjet testoteron og østrogen, og sammen med den manglende menstruation, fik jeg diagnosen PCOS..
Puha... Sikke dog en besked Sad
Fik af viden kuren var kost omlægning og et lille vægttab, men vægten rykker sig bare ikke Sad

Jeg har som teenager altid døjet med at jeg svedte meget, specielt inserat ene og på lårene, har altid troet det var en del af ungdommen men det er aldrig forsvundet, det er først for kort tid siden jeg fandt ud af det var et tegn på PCOS.
Jeg har lidt mørkere hår på arme end andre kvinder, dog ikke ofre jeg fjerner eller bleger. Oven i dette har jeg akne, øget hårvækst på lår og tæer Huh og er overvægtig. Så jeg er ikke noget kønt syn :-/

Nu er jeg d. 23. September opstartet i Metformin behandling, uden nogen form for bivirkninger Smile
Og fik efter 14 dage den første menstruation i 4 år Smile og igen 33 dage senere kom den sku igen Smile
Jeg er ovenud lykkelig for der ENDELIG er kommet gang i sagerne Smile

Næste skridt på vejen er KISS kost, en tidlig julegave til mig selv Smile

Dejligt at fortælle sin historie og lette sit hjerte Smile

mrslotte20
Hej din historie minder meget om min ..

Dog gik der 2 måneder så fik jeg mit mens med metformin men skal muligvis stoppe på dem igen da de ødelægger min mave..
Fik konstateret PCOS for et år siden
Gå til regelmæssigt kontrol hos lægen en gang om måneden.

Er i behandling med metformin
Har vejet 140 kilo
vejer nu 96.3.
Projekt Baby igang.. Wink

Weng1985
Det var da træls Sad
Jeg har været heldig at slippe helt uden komplikationer og bivirkninger, men startede også med at tage 2 kvarte og trappe op Smile

Kan se du har tabt dig rigtig meget super flot Smile
Er det ved KISS kost??

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke