14. December 2018 14:49:44
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27362910
6037 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ventetiden.....
Nete
Jeg kan først teste om 9 dage, men hvordan føles en tidlig graviditet egentlig?

Jeg er helt klar over, at det nok er meget forskelligt fra person til person, men jeg har jo desværre aldrig selv prøvet det. Confused

desiree
Har du været igennem et behandlingsforløb??

MIN
Intuition og meget meget ømme ømme bryster!
Normalvægtig PCO-pige
Begyndte projekt baby september 2010
Gravid ved 3. hjemmerulforsøg
Vi venter tvillinger til sommer

Nete
desiree skrev:
Har du været igennem et behandlingsforløb??

Ja, puregon og ægløsningsspøjte ortielle.

Nete
KrisB skrev:
Jeg fik 2-3 dage før forventet mens dag, mens lignende smerter i underlivet (ligamentsmerter) og hyper følsomme brystvorter. Det var nok mine eneste symptomer. Jeg testede en dag efter forventede mens.

Pas på med at teste for tidligt, da en en tidlig positiv test godt kan blive mens alligevel.

Fingerscrossed

Jeg tester på næste tirsdag, da jeg jo ikke helt ved, hvornår mens ellers vil komme. Jeg har også følsomme brystvorter og generet det ret underligt i maven. Haft det siden ægløsning, så i 6 dage.

Nete
MIN skrev:

På hvilken måde intuition?

regitze
Hej Nete. Hvis du har taget Ovitrelle vil du få graviditetssymptomer pga. dette. Ovitrelle indeholder HCG som er graviditetshormonet man også tester for i en graviditetstest. Du vil derfor teste positiv pga. Ovitrelle, som først er ude af kroppen efter 10-14 dage. Du kan derfor desværre ikke stole på de signaler din krop sender dig nu - det kan selvfølgelig godt være du er gravid, men det kan også sagtens bare være Ovitrellen. Jeg var igennem det samme, og det er super svært ikke at håbe på det er en graviditet, men man kan desværre ikke slutte noget udfra de symptomer på nuværende tidspunkt.
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
1.IUI sep 2011: neg
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
2. IUI nov 2011: neg
3. IUI dec 2011: neg
4. IUI jan 2012: neg.
Deltager i PCOS forsøg i Holbæk.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!
Venter perfekt lille dreng med forventet ankomst 29.11.2012

Nete
regitze skrev:
Hej Nete. Hvis du har taget Ovitrelle vil du få graviditetssymptomer pga. dette. Ovitrelle indeholder HCG som er graviditetshormonet man også tester for i en graviditetstest. Du vil derfor teste positiv pga. Ovitrelle, som først er ude af kroppen efter 10-14 dage. Du kan derfor desværre ikke stole på de signaler din krop sender dig nu - det kan selvfølgelig godt være du er gravid, men det kan også sagtens bare være Ovitrellen. Jeg var igennem det samme, og det er super svært ikke at håbe på det er en graviditet, men man kan desværre ikke slutte noget udfra de symptomer på nuværende tidspunkt.

Tak for dit svar. Ja, det har jeg jo netop. Jamen så har jeg ikke så meget håb om , at det er andet end Ovitrellen. Jeg kan næsten heller ikke tro på, at jeg ikke skal igennem det hele. Jeg er altid så pokkers heldig. Ironi kan forekomme.... Cry

MIN
Nete skrev:
MIN skrev:

På hvilken måde intuition?

Jeg har ingen idé om hvorfor - men jeg var sikker på, at jeg var gravid Smile
Normalvægtig PCO-pige

regitze
Nete skrev:
regitze skrev:

Tak for dit svar. Ja, det har jeg jo netop. Jamen så har jeg ikke så meget håb om , at det er andet end Ovitrellen. Jeg kan næsten heller ikke tro på, at jeg ikke skal igennem det hele. Jeg er altid så pokkers heldig. Ironi kan forekomme.... Cry

Ja, vi er nogle lykkens pamjulefiser os herinde i "Prøver at blive gravid" forummet! : D
Uanset om du havde taget Ovitrelle eller ej er det ikke sikkert du ville have nogle symptomer. Og det kan jo også sagtens være du er gravid, du skal bare passe på med at tolke for meget (selvom jeg om nogen ved det er P**** svært). Krydser sådan fingre for at det ikke kun er Ovitrellen du mærker!
Diagnosticeret i april 2011, men har nok godt vidst hvad der var fat de sidste 5-6 år. Nye blodprøver august 2011 som viste at alle tal var normaleYes
Dannede store vandcyster efter inseminering. Har holdt en måneds pause, provera for at fremkalde blødning.
1. ICSI:14 æg ud, 7 de kunne stikke i, 2 gode - 1 op 14/3. Blodprøve 28/3 - POSITIV!!!

Nete
regitze skrev:
Nete skrev:
regitze skrev:

Ja, vi er nogle lykkens pamjulefiser os herinde i "Prøver at blive gravid" forummet! : D
Uanset om du havde taget Ovitrelle eller ej er det ikke sikkert du ville have nogle symptomer. Og det kan jo også sagtens være du er gravid, du skal bare passe på med at tolke for meget (selvom jeg om nogen ved det er P**** svært). Krydser sådan fingre for at det ikke kun er Ovitrellen du mærker!

Jeg har slet ikke lyst til at teste på tirsdag og overvejer at droppe den. Jeg gider ikke det slag i ansigtet, når der kun er en dum lille streg på testen, så hellere gå i uvidenhed. Det siger jeg nu, men hvorvidt jeg også tænker sådan om en uge, ved jeg ikke. Sad

regitze
Hej Nete.
Jeg er ked af det, hvis jeg er årsag til at du er så trist nu. Det var bestemt ikke min hensigt!
Men forstår dig et eller andet sted godt, jeg var også mega meget i tvivl om hvornår jeg skulle teste efter inseminering sidste gang. Min mens kom dog nogle dage før testdag, så jeg var fri for at tage stilling...
Håber det bedste fordig!

Nete
regitze skrev:
Hej Nete.
Jeg er ked af det, hvis jeg er årsag til at du er så trist nu. Det var bestemt ikke min hensigt!
Men forstår dig et eller andet sted godt, jeg var også mega meget i tvivl om hvornår jeg skulle teste efter inseminering sidste gang. Min mens kom dog nogle dage før testdag, så jeg var fri for at tage stilling...
Håber det bedste fordig!

Nej sådan er det ikke, men du rev mig da lige ned på jorden igen, hvilket sikkert trods alt er helt godt. Jeg ville dog ønske, at jeg bare kunne slå den test på tirsdag ud af hovedet, men det kan jeg jo ikke. Sad

Nete
KrisB skrev:
Nete skrev:
Jeg har slet ikke lyst til at teste på tirsdag og overvejer at droppe den. Jeg gider ikke det slag i ansigtet, når der kun er en dum lille streg på testen, så hellere gå i uvidenhed. Det siger jeg nu, men hvorvidt jeg også tænker sådan om en uge, ved jeg ikke. Sad

Kan godt følge dig, hvis du ikke får mens til forventede tid så test dagen efter, hvis der stadig ikke er sket noget. Husk det er langt fra alle, der får symptomer på graviditet.

Fingerscrossed sender dig rigtig mange Fingerscrossed for at den selvfølgelig er der Fingerscrossed

Hug

Tusind tak skal du have.

Nete
En lille opdatering.

Ja, jeg kan jo ikke vente, selv om jeg først har testdag i morgen. I dag var der en tydelig og en svag streg, altså to steger. Jeg kan se den svage streg selv i strakt arm. Jeg tester naturligvis også i morgen og i dagene efter, men da jeg testede i sidste uge var der ingen streg overhovedet.
Det er første gang, at der overhovedet er en svag streg.
Jeg tør slet ikke glæde mig, hvis det nu bare er, ja, hvad ved jeg, og der er jo også altid risikoen for at tabe barnet eller en graviditet uden for livmoderen, hvis jeg nu altså er gravid.

Jeg håber virkelig sådan, at jeg er gravid. De sidste par dage har jeg haft hovedpine, og mine brystvorter er fortsat ret ømme, kan ikke rigtig ligge på maven og sove + jeg har haft det underligt i maven under hele forløbet.

regitze
Hold da op Nete - det er jo fantastisk. Tillykke tillykke! Hvis du testede i sidste uge og fik en negativ er den jo for alvor positiv nu. Hvis du testede negativ i sidste uge betyder det også at Ovitrellen var ude af dit system, så det du har mærket har måske været tidlige symptomer.
Kan godt forstå du ikke helt tør glæde dig, men så alligevel - hvis man ikke glæder sig over en positiv test, hvornår søren skulle man så Smile
Hug til dig, håber at følge dit eksempel med min næste IUI!

Nete
Tusind tak for jeres svar. Jeg prøvede lige at teste igen, da jeg kom hjem og med en anden type test. Den viste også en svag streg her dagen før egentlig testdag, men jeg tør fortsat ikke tro på det. Jeg tester også de næste par dage. Har 4 forskellige typer tests. Grin

MIN
Ihh spændende - det lyder som om du er gravid Grin
Normalvægtig PCO-pige

Nete
Nå det blev testdag, og den tester fortsat positiv. Jeg købte en hundedyr ClearBlue test i går, og der står sort på hvidt: Gravid

Men men tænker jeg, kan det stadigvæk være Oritriellen, der spøger. Det er godt nok 15 dage siden, jeg stak mig, men jeg tør ikke tro på det.

Ved I noget om det?

Ja, jeg ved godt at jeg spørger om meget, men det føles som om min hjerne total er kortsluttet. Jeg har aldrig testet positiv før, og nu står jeg med 4 positive test. Jeg tester videre i de næste dage, og håber det er sandt. Fingerscrossed

regitze
Hej søde Nete! Du er helt sikkert gravid! Ovitrellen er ude nu, og var det allerede sidste uge hvis du kunne teste negativ der. Så stol på testen og find det brede smil frem Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Kan næsten ikke holde ventetiden ud Prøver at blive gravid 9 12-12-2011 09:40
Synes ventetiden er såå lang... Læge - Gynækolog 1 17-10-2011 17:03
hader ventetiden Prøver at blive gravid 1 06-02-2011 15:29
Synes ventetiden er laaaang..... Prøver at blive gravid 15 19-10-2010 22:49
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?