13. December 2019 07:33:06
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28895407
5901 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Så skal jeg også starte
majamj88
Så fik jeg endelig lov til at begynde i behandling af min pcos. Fik konstateret det for over et år siden nu, men dengang fik jeg bare beskeden "kom igen når du ønsker graviditet, vi kan ikke gøre noget for dig nu".
Nu har jeg så endelig været hos Ågaard. Han sagde til mig, at man burde behandle med metformin uanset om der er graviditetsønske eller ej. Dette chokerede mig egentlig.. Så nu har jeg bare gået rundt i over et år og passet mig selv hvilket jo bestemt ikke har gavnet min pcos. Føler lidt at jeg har fået en dårlig behandling fra det sted hvor jeg blev diagnosticeret.
Nåh, men om ikke andet skal jeg da møde op hos Ågaard igen på min menstruations 2. blødningsdag og få taget blodprøver, hvorefter det kan fastslås hvilken dosering af metformin jeg skal have.
Jeg er dog lidt bekymret for at starte. Det skal ikke lyde forkert, for jeg er villig til at gøre hvad der kræves for at min pcos skal blive bedre. Jeg har bare hørt så meget dårligt om metformin, altså at der er meget grimme bivirkninger og at effekten er relativ dårlig - dette var også hvad min første gynækolog sagde. Jeg er skide bange for at få de (undskyld sproget) lorte bivirkninger, og især hvis så pillerne ingen effekt har....
Min pcos er rimelig slem, så jeg forventer ikke at projekt baby vil lykkes "kun" med metforminen og det forventer Ågaard heller ikke. Men i første omgang er det vel bare vigtigt at metforminen afhjælper på de skæve tal i mine blodprøver...
Jaah jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, måske det bare er en form for at kunne få lov at udtrykke mig overfor andre i samme båd..
Ha' en go' dag piger!
Normalvægtig ung kvinde, PCOS konstateret november 2010.
Har siden teenage årene døjet med akne, træthed, uregelmæssig mens og hårtab.
Opstart hos Ågaard 14. november 2011.
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.
Scanning 13. december 2011: Æg på 20 mm.
Håber så inderligt på 2 streger i løbet af året 2012!

fridius
Jeg har heller ikke haft de store bivirkninger.
Jeg skal op på min fulde dosis idag hvor jeg så tager 3 piller dagligt, og så må vi se hvordan det går.

Det eneste jeg har følt er, at hvis jeg ikke får spist reglmæssigt bliver mit blodsukker meget lavt (Da metformin jo sænker, og det kombineret med manglende mad er en dum en), og så får jeg det dårligt.
Jeg er normal/undervægtig PCO pige, så ved ikke om det også kan have noget med det.

Jeg satser også på (Hvert fald lige nu) at metformin alene gør at jeg bliver gravid, men fortæl gerne om der er gavn af akupunktur også Smile

LineC
Jeg havde kun meget få bivirkninger de første 2-3 uger men absolut ikke noget at regne i forhold til, hvad jeg har hørt fra andre.

Du skal altid sørge for at tage Metformin sammen med et måltid og helst med masser af vand til.
Nogle har god erfaring med at tage Metformin midt i måltidet, så maven har fået lidt mad ned inden pillen Smile

http://www.darkmus.dk
majamj88
Hvor er I søde, at skrive.. dejligt at høre om nogen der ikke har fået de vilde bivirkninger. Jeg håber også jeg kan blive én af dem, som slipper ret billigt Fingerscrossed
Jeg gør self alt hvad der skal til, så jeg en dag også kan få to streger.
Regner med at jeg får min mens idag, så jeg kan tage op til Ågaard i morgen og få taget de blodprøver. Glæder mig bare så meget til at komme igang med et eller andet Smile
Normalvægtig ung kvinde, PCOS konstateret november 2010.
Har siden teenage årene døjet med akne, træthed, uregelmæssig mens og hårtab.
Opstart hos Ågaard 14. november 2011.
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.
Scanning 13. december 2011: Æg på 20 mm.
Håber så inderligt på 2 streger i løbet af året 2012!

fridius
Jeg fik bare taget mine lever tal hos egen læge, og herefter opstartede jeg en standard dosis som alle burde kunne tåle - og derefter kan den justeres efter den individuelle..

Held og lykke med metformin, og jagten på de to streger Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Skal det virkelig være dyrt at have PCO ? Opskrifter 3 06-02-2014 21:17
Skal det være dyrt at have PCO? PCO Brevkasse 3 04-02-2014 16:55
Log ind
Brugernavn

Kodeord