19. April 2021 08:49:38
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29448112
5464 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
For F***** hvor jeg bare synes det er svært for tiden!
paya
Øv, hvor har jeg bare haft en rigtig dårlig dag, vil næsten mene at den er på niveau med da jeg mistede min mor for 3år siden!

Har deltaget i et forsøg på Riget, med Menopur som gav et stort æg som førte til inseminering d20 oktober, men desværre ingen graviditet. På daværende tidspunkt var min arbejdsplads enormt støttende og synes det hele var fantastisk for os.
Efter det mislykkede forsøg fortsatte vi direkte videre i behandling som almindelige patienter og lægerne mente jeg skulle prøve med Pergotime i næste cyklus.
Jeg er nu på 20.dagen i cyklus og ved seneste scanning igår var det største æg 8,3mm og slimhinden kun 3mm. På lørdag skal jeg ind og starte et-eller-andet-pille-værk som skal sørge for at afstøde den tynde slimhinde og give menstraution, så vi igen kan starte på menopur.
Indtil videre har vi altså kun haft en omgang med menopur og inseminering og en omgang med pergotime med aflyst inseminering!
I eftermiddags kalder min chef mig så ind til en samtale og siger mere eller mindre at den støtte de udviste i starten kunne de ikke længere give da der var flere undersøgelser end de havde regnet med, og at de ikke kunne arbejde med, at de blev planlagt med så kort varsel. Jeg forklarer at det jo er fysisk umuligt at vide hvordan kroppen reagerer og at hvis æggene f.eks. Ikke voksede så hurtigt som forventet, måtte behandlingen vare over længere tid og dermed også flere undersøgelser osv (vi havde jo i virkeligheden snakket om alt dette i starten!) men hun ønsker at jeg skal kunne fortælle hver gang vi starter på en ny cyklus, hvor mange undersøgelser der er i dette forsøg, og hvornår disse ligger, og hvis ikke dette er muligt mener hun at jeg skal gå ned i tid, så jeg f.eks. Møder kl. 10 om formiddagen, for så at sørge for at alle undersøgelser osv kan foretages inden dette tidspunkt (som om der ikke er andre patienter end mig!).
Jeg er bare SÅ sur, frustreret, skuffet og ked af det og kan slet ikke forstå hendes opførsel og ignorance...... Ih hvor er jeg tosset!!!
Normalvægtig Kvinde med PCOS, konstateret i jan. 2010.

Maria MB
Nu kommer jeg til at bruge et ord som min mand tit bruger om kvindemennesker han synes bare er for meget, og som jeg altid skælder ud over han bruger.
Men her passer det fandeme lige præcis - SÆK!
Og så skulle man endda synes at jeg kvinde havde mere indlevelse i disse ting?
Kan virkelig godt forstå det er et slag i ansigtet - og en virkelig dårlig opførsel synes jeg.
Kan virkelig ikke udstå når alt menneskeligt bliver sat tilside for pengespørgsmål - og det lyder det til det er - et spørgsmål om kolde kontanter.
Føj siger jeg bare - men det hjælper jo ikke dig.
Hvor er det tarveligt - man sparker altså ikke til en der ligger ned, og det er jo lidt det hun gør.

Håber hun får tænkt sig lidt om og stikker dig en undskyldning og at I finder en løsning.

Fingerscrossed
Maria MB
Mor til to drenge - en fra 2005 der kom af "sig selv" og en fra 2010. Fik efter nr. 1 konstateret en stofskiftesygsom og PCO - og endelig efter lang periode med medicin, metformin og kostomlægning kom lillebror. Lever nu 100% på KISS-kost og har aldrig haft det bedre Yes

majamj88
Giver Maria MB ret - sikke da en møg sæk!
Selvom det egentlig ikke overrasker mig, at der findes folk som hende, så gør det alligevel ondt at høre.
Du fortjener bestemt ikke sådan en behandling! Tænk sig at en kvinde ikke engang kan sætte sig lidt ind i sådan en situation Angry

Hååber seriøst at hun kommer lidt mere til fornuft og tænker på mennesket (dig) bag istedet for penge.
Jeg håber også for dig at du finder en måde at komme igennem dette her på og at det hele nok skal løse dig..

Hug til dig!
Normalvægtig ung kvinde, PCOS konstateret november 2010.
Har siden teenage årene døjet med akne, træthed, uregelmæssig mens og hårtab.
Opstart hos Ågaard 14. november 2011.
Blodprøver 17. november 2011: Alt er normalt!? Lav androgental pga. p-piller = misvisende svar.
Scanning 13. december 2011: Æg på 20 mm.
Håber så inderligt på 2 streger i løbet af året 2012!

Tinam
Det er da noget møg, at det skal være sådan. Men det skal det heldigvis ikke.
Når du har meddelt din arbejdsgiver, at du er i behandling er du beskyttet på samme vis som hvis du er gravid.
Har en svigerinde der er tillidamand, og hun fortalte mig, at det er en god idé at informere sin arbejdsgiver.
Så gør som KrisB siger, tag fat i din fagforening, og få dem til at skitsere reglerne for din chef.Hug
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Fnug
Sikke da en forfærdelig arbejdsplads/chef du skal kæmpe med oven i alt det andet - usmageligt!

Fagforeningen skal ind over!!
Fik konstateret PCOS d. 5/2 2010 – normalvægtig
Har prøvet at blive gravid siden august 2009
1. IUI d. 10/5 2010 (Pergotime): Afbrudt pga. manglende ægblærer
2. IUI d. 12/8 2010 (Gonal-f): Negativ
3. IUI/konverteret IUI d. 9/10 2010 (Gonal-f): Ingen æg ved ÆU. Afbrudt
1. Kort IVF d. 3/12 2010 (Puregon): 1 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
2. Kort IVF d. 2/2 2011 (Puregon): 9 æg ved ÆU - ingen æg til ÆO. Afbrudt
3. Kort ICSI d. 28/3 2011 (Menopur): 6 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Bio. gravid
4. Kort ICSI d. 16/5 2011 (Menopur): 4 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
5. Kort ICSI d. 18/8 2011 (Menopur): 10 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
6. Lang ICSI d. 18/11 2011 (Pergoveris): 26 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
Vi prøver lykken i det private:
7. Lang ICSI d. 31/1 2012 (Menopur): 9 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. POSITIV!! Yes
Fødte den 11. sep. 2012 en sej lille datter (34+0)

chrissie
Føj da!!! Det er da for vildt! Mon din arbejdsplads ved de kan få refunderet den tid du er væk? Jeg har noget der hedder en §56, og her skriver jeg ned alle de timer jeg er væk fra arbejdet og så får de sygedagpenge for de timer. Måske det var en mulighed for dig? Ellers er jeg enig med alle de andre, håber fanme hun selv skal i behandling engang og opleve på egen krop hvor hårdt det er!! Dumme ko!
Normalvægtig PCO Pige
Sidste mens juni 2010
Start på KISS kuren den 21 januar
Konstateret PCO d. 15 marts 11
Start på metformin 21 marts 2011
Første mens den 28 april 11!!
Tilknyttet Aagaard maj 2011

paya
Nogle gange er det altså bate skønt med sådan et forum her, til alle de frustrationer der kommer hen ad vejen.
Efter jeg selv havde raset lidt af efter det første døgn, havde jeg forventet hun havde gjort det samme og ville give mig en undskyldning, dette er dog ikke sket!
De blev helt fra start af tilbudt en §56, men sagde at det var ikke nødvendigt, det ville de gerne betale da de jo allerede ved jobsamtalen var opmærksomme på det og stadig havde valgt at ansætte mig. De påstår det ikke er det økonomiske der er problemet, men det at det ikke altid er muligt at melde ud med min. halvanden uges varsel, hvornår der ligger undersøgelser!
jeg har forinden vi gik igang med dette, slet ikke undersøgt mine rettigheder el. noget, og er ikke medlem af en fagforenig, men overvejer at kontakte dem og høre om de vil føre min sag hvis jeg melder mig ind. endvidere har jeg udbedt en samtale med tillidsrep. på min arbejdsplads, og fandt ud af at der ikke var nogen (skønt virksomheden har ansatte nok til at det er påkrævet - de har bare ikke liiiige fået det gjort).
Er helt på bar bund i disse dage, og har ingen anelse om hvilket ben jeg skal stå påCry

Men de mange kram og responsen herinde, hjælper virkelig!Yes

paya
Ja, det må jeg søreme se at få gjort. Problemet et nemlig også at min arbejdsplads ikke har en overenskomst, så de kan stort set gøre hvad der passer dem.
Der er dog sket noget positivt, og adog - vi var på Riget i formiddags hvor jeg skulle være begyndt på en behandling for at afstøde slimhinden og få mens. Men søreme om ikke der nu, ud af det blå, var et æg. Det er kun 13mm. Men de sagde at det var grænsen og at det herfra burde vokse 2mm om dagen. Da de kender til situationen med min arb.plads, gør de det på en lidt utraditionel måde. Normalt skulle jeg komme igen mandag, for at se om ægget så var 17mm. Men da dette pt ikke rigtig er en mulighed (førend jeg har en løsning med arbejdet, enten på den nemme eller hårde måde) har jeg fået en tid i morgen. Hvis ægget da er 15mm, satser vi på at det fortsætter i det rigtige spor og tager ægløsningssprøjten tirsdag aften og inseminering på torsdag. Men allerede bare det gør mig "bange", for så vil jeg helt tage fri torsdag, men kan ikke finde ud af om jeg skal bede om fri til det som det i virkeligheden handler om, eller om jeg skal lyve? Derudover kan det jo også være at det bliver aflyst på torsdsg, hvis der ikke er et modent æg alligevel, men det KAN jo være at dette er lykkens gang, mod alle odds.

Maria MB
Er det meget ukorrekt af mig at foreslå, at du netop torsdag bliver ramt af en rigtig dårlig mave eller en bragende hovedpine???
Men omvendt, de ved jo du er igang - så ............ måske sandheden er bedst, så de ikke bagefter kan komme og sætte en finger på dig.
Det er godt nok en svær situation du står i.
Håber så at der kommer en lækker lille baby ud af det nu, for så løser det jo på en måde lidt sig selv ind til videre Wink
Kunne da være fantastisk Yes
Fingerscrossed for dig.
Maria MB
Mor til to drenge - en fra 2005 der kom af "sig selv" og en fra 2010. Fik efter nr. 1 konstateret en stofskiftesygsom og PCO - og endelig efter lang periode med medicin, metformin og kostomlægning kom lillebror. Lever nu 100% på KISS-kost og har aldrig haft det bedre Yes

paya
Hehe, det ville jeg uden tvivl have gjort, hvis ikke jeg lige havde ligget med influenza i en uge ( og derefter fik lungebetændelse men dog passede mit arbejde, da det var lige efter hun havde påpeget dette med fert.behandlingen første gang, men inden det eskalerede).... Vil selvfølgelig helst være ærlig, for så har jeg mit på det rene, men... Overvejer en "begravelse". Ved godt det ikke er pænt at "udnytte de afdøde", men kan bare ikke overskue hvis hun stiller sig imod. Var på Riget i morges, og ægget var næsten 16mm så der er planlagt inseminering på torsdag

desiree
Hej. Jeg har fulgt med her... Og ej hvor bliver jeg harm... Men ved du hvad, ingen vil takke dig bagefter , så hvis jeg var dig ville jeg gøre hvad der bedst for dig. Det har jeg besluttet med min behandling.. Ja undskyld at jeg siger d på den måde , men fandme om min arbejdsplads skal stå i vejen for min drøm... Men det lyder da vildt godt med dit guldæg...

Maria MB
Jamen helt ærlig - 16mm JUHU! Yes

Jeg tror det råd om at gøre hvad du føler mest for, hvad der er bedst for dig - er det bedste råd.
For en ting er sikkert, det gælder om at være så afslappet og i balance som muligt på torsdag og ikke gå rundt med dårlig samvittighed over noget.
Så vil du sige hvad du skal, så gør det i dag eller i morgen, så der ligesom er raset af hvis det kommer til skærmysler Angry
Og så tænker jeg bare en ting - hvordan planlægger det firma sygdom og barns sygedag osv?
For hvis alt skal være godkendt og clearet med chefen inden, så vil jeg dælme nødig være ansat der Sad
Men måske derfor I går på arbejde syge?
Så kan I smitte hinanden og allesammen vise "jeres gode viljer" ved at gå på arbejde selvom I burde ligge i Jeres senge Wink
Trist at det er sådan - men fantastisk at ægget vokser, og det er jo i bund og grund det der betyder noget ikke Yes
Så meget held og lykke til Jer på torsdag Fingerscrossed
Maria MB

desiree
Ej hvor vidt, jeg krydser virkelig for digYes

paya
hvor er det bare skønt at komme ind og kigge, og der så er kommet så mange kommentarer, krydsede fingre osv. Grin
Jeg endte med at sige sandheden, og er virkelig glad for det. Havde ellers besluttet mig for at lyve, indtil jeg snakkede med min veninde der er jurist og kunne fortælle mere om vores rettigheder. Var også allerede begyndt at føle at jeg selv var ved at "kriminalisere det", hvis jeg løj. Så, tog fat i min chef og sagde til hende der var kommet et æg, at vi havde undersøgt vores rettigheder og hvad de var, og havde fået tid til inseminering på torsdag kl. 11.10! Hendes respons, efter lidt tavshed, var "ej for fedt, selvfølgelig skal I da det" Huh Tror simpelthen det var ordet "rettigheder" der gjorde forskellen. Derudover spurgte hun også til hvad vi ville gøre hvis det ikke lykkedes, og da sagde jeg at vi ikke ville give op, så vi ville fortsætte på privatklinikken hvis det var, og til det sagde hun at det var da også en rigtig god ide, og den lå jo også kun 10min. væk fra arb.pladsen, så det var ikke noget problem. Denne løsning havde jeg også præsenteret for hende ved SAMTALEN hvor hun stadig var helt imod!!! Så, nu kan vi i hvert fald uden bekymring blive insemineret på torsdag, men jeg fortsætter stadig med at undersøge og snakke med fagforeningen (jeg nu har meldt mig ind i), for jeg er sikker på at problemerne genopstår hvis det heller ikke lykkes denne gang.
Men jeg er SÅ lykkelig over at jeg sagde sandheden, og stod fast, og kan allerede mærke, fysisk, at der er løftet en masse fra mine skuldre!

Maria MB
Så godt gået - virklig godt du fik den snak og var ærlig når det betyder du slapper af nu - tror det kan gøre en verden til forskel.
Synes bestemt du skal sætte dig fuldstændig ind i regler og rettigheder og sikre at du har en opbakning i ryggen fra en fagforeningen.
Så er du bare klar til i morgen Yes
FingerscrossedFingerscrossedFingerscrossed
Du skal da også være med i babyboomet Wink
Held og lykke med det hele.
Maria MB

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Fordeling Normalvægtig med PCO 3 01-02-2015 14:07
frustreret PCO Brevkasse 9 12-11-2014 22:12
Deltagere til forsøg med lægemidlet Victoza Artikler, medier og undersøgelser 1 24-10-2014 20:43
Pco foredrag med Majbritt i Aarhus Opslagstavlen 1 24-10-2014 19:45
Højt og lavt BMI ved fertilitetsbehandling Artikler, medier og undersøgelser 1 11-10-2014 21:51
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke