25. April 2018 10:35:50
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26042448
6057 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Så fik jeg prøver ris ala mande!
Belle
Min søster har også PCO og vi holdt hyggeaften i går. Vi har nemlig nogle udfordringer, det er vores første jul på PCO-kost, og resten af familien er jo bestemt indstillet på at selvfølgelig skal intet mangle. Så det bliver en traditionel julemiddag, og min søster havde egentlig besluttet sig for at droppe kostplanen den dag.
Men jeg hev fat i hende og så kastede vi os ud i, at lave PCO-venlig ris ala mande.
DET BLEV SÅ GODT!

Vi turde næsten ikke smage, vi havde måttet fifle lidt med opskriften før grøden blev ordentlig, men det smagte altså næsten fuldstændig som den ægte vare.

Vi er så stolte af os selv, så nu har jeg i hvert fald en deal med min lillesøster om at hun hopper på PCO-venlig ris ala mande sammen med mig. Jeg skal ikke selv spise noget forbudt den dag, så jeg medbringer perlerøsti i stedet for kartofler og skal smovse i kød. Det bliver dejligt.

Jeg er så glad for at min søs gerne vil være lidt udenfor selskabet sammen med mig.

Efter vi havde lavet ris ala mande lavede vi konfekt med sukkerfri marcipan fra Odense, nougat, 70% chokolade og smuttede mandler.

Det bliver altså en fantastisk jul, -trods man er på lidt anderledes kost!
Med venlig hilsen Helle
Opdagede symptomer i 2007, men gynækolog drejede fokus hen på p-piller og ikke kosthensyn. Vejede i Februar 2011 151,6 kg.
Gik i gang med kostomlægning (først fjernede forbudte madvarer, sidenhen nøje 3*33 fordeling) og har siden April tabt 30 kg.

Nihnuh
Det lyder lækkert! Dejligt at I har fundet et alternativ Wink

Vil du ikke smide opskriften herind så?
(K): Normalvægtig PCO i mild grad (M): I top

Pergotime i 3 cyklusser. Æglæsningsblodprøve: Negativ

1. samtale på fertilitetsklinik, d. 15.12.11

Belle
Ja jeg er så glad for at hende og jeg kan stå lidt sammen.
Jeg gik ud fra opskriften der står i PCO-foreningens medlemsblad (PCO-info nr. 2 tror jeg det hed, det er det nyeste), men vi tilføjede næsten dobbelt så meget mælk før grøden blev ordentligt og ligeledes ekstra fløde.
Men slutresultatet var fabelagtigt, vi kunne næsten ikke smage forskel med mindet om "alm" ris ala mande i tankerne.
Med venlig hilsen Helle
Opdagede symptomer i 2007, men gynækolog drejede fokus hen på p-piller og ikke kosthensyn. Vejede i Februar 2011 151,6 kg.
Gik i gang med kostomlægning (først fjernede forbudte madvarer, sidenhen nøje 3*33 fordeling) og har siden April tabt 30 kg.

Belle
Nina: Den opskrift ser super god ud! Jeg er stadig milevidt imponeret over at det overhovedet kan lade sig gøre at lave retten så den minder så meget, hvor er det dog fantastisk.. og jeg syntes det var en smule blæret da vi skrev på facebook:

"Vi har lavet ris ala mande,, -uden ris!" det afførte en masse nysgerrige kommentarer. Endda en der sagde, at vores version lød enormt sund! Det tror jeg nu ikke den er, der er jo stadig en masse fedt i, men det er stadig sindssygt fedt at have et ligeså godt alternativ. Yes
Med venlig hilsen Helle

Babilullu
Belle, kan du ikke lige sætte linket ind her til den i brugte ? Smile

Belle
Jo selvfølgelig.
http://issuu.com/...doublePage
Den er i dette blad. Vi tilsatte som sagt næsten dobbelt så meget mælk og mere fløde. Men resultatet blev fremragende.
Med venlig hilsen Helle

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Prøver igen Prøver at blive gravid 6 10-03-2013 10:59
Metformin - så prøver jeg!! Metformin eller anden medicin 8 15-02-2013 13:33
vestsjælland prøver igen Støttegrupper/mød andre PCO'er 5 14-05-2012 13:23
Århus - Prøver igen :) Støttegrupper/mød andre PCO'er 6 10-11-2011 06:30
Prøver også at blive gravid : ) Prøver at blive gravid 8 07-11-2011 16:59
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?