21. November 2017 18:10:23
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24473242
5905 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
mælkeprodukter og insulin
skytten
Hej Smile
Jeg er meget forvirret over hvorvidt det er godt eller skidt og spise mælkeprodukter??? Har læst flere steder at mælk får blodsukkeret til at stige helt vildt. Er der nogen der ved noget om det? elsker bare yoghurt til morgenmad, så det ville jeg nødig undvære eller ost for den sags skyld Confused

Polka
Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg, at det er bedst at gå efter de syrnede mælkeprodukter. Det er noget med, at mælkesukkeret enten er nedbrudt eller ikke er så tilgængeligt i disse som i andre mælkeprodukter. De syrnede mælkeprodukter er, så vidt jeg ved, fx. kærnemælk og Thise acido (tykmælksagtig). Egentlig skulle alle former for tykmælk være syrnede, men det er bare noget med, at de kun for lov til at stå i så kort tid med mælkesyrekulturerne, at resultatet ikke bliver helt det samme.
Som du måske kan fornemme, er ovenstående info bare noget jeg har opsnappet rundt omkring og aldrig har fået undersøgt ordentligt. Jeg håber dog, det kan hjælpe dig lidt alligevel Smile

kvms
Hejsa..

Jeg mener helt bestemt at cheasy yoghurt er okay at spise, hvis bare du ikke spiser det alene. Du skal have noget protein til, f.eks. fromage frais. Du mangler også fedt, så der kan du bruge enten creme frais til at blande i, eller hakke mandler og drysse over. Hvis du følger KISS-kost, skal jeg gerne lave en beregning til dig - min skønne kæreste har nemlig kreeret et excel ark til mig, så jeg selv kan udregne fordelingen med alt hvad jeg spiser :-)

ajnaT
Måske det er forskelligt fra person til person med forhøjet insulin Confused
Jeg er i hvert fald meget følsom overfor mælkeprodukter og er derfor forsigtig med indtagelsen.
De syrnede giver også problemer hvis jeg ikke passer på med mængderne.
Ost er dog ikke noget problem, men der er så stort set heller ikke noget kulhydrat i i forhold til fedt og protein.
Har forhøjet insulinniveau, en skæv androgenstatus og hårproblemer. Får problemer med cyster og er nærmest kronisk træt hvis jeg ikke passer på med kulhydrater.
Mine ovarier er dog ikke polycystisk og har regelmæssig mens, og har derfor ikke pco.
Men det er i samme boldgade og behandlingen er præcis den samme, så derfor tillader jeg mig at skrive herinde Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Mælk og insulinniveau - er laktosefri mælkeprodukter mon bedre? Kan jeg godt spise...? 1 31-07-2012 00:57
Mælkeprodukter Kan jeg godt spise...? 5 24-02-2011 10:39
Det der med insulin og store børn - BKL? Har fået Barn/Børn 6 25-07-2010 12:52
Aspirin og insulin resistens Metformin eller anden medicin 2 09-09-2009 20:56
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4