21. November 2018 16:00:36
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27202108
6032 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
10. forsøg var lykkens gang for os!
Fnug
Hej med jer!

Så er det også lige gået op for mig, at PCO-forum er åbnet igen (bum bum, hurtige mig). Det er da super dejligt!!

Da PCO-forum lukkede ned, afsluttede vi vores behandlingsforløb i det offentlige på Brædstrup, hvor jeg mildest talt var meget nedtrygt efter den afsluttende samtale. Lægen sagde, at han ville sætte sine penge på ægdonation eller adoption, hvis han sad i vores bukser, men det var selvfølgelig helt op til os… Det skulle virkelig bearbejdes, for var vi nu også helt klar til at smide håndklædet i ringen mht. mine æg??

Torsdag inden jul var vi så på en privatklinik i Fredericia, hvor de havde set på vores journal. Lægen kunne godt se, at den var lang og kringlet, men hun syntes ikke, at vi skulle smide håndklædet i ringen endnu. Hun fokuserede meget på, at der havde været flere pæne æg, der var blevet lagt tilbage og ikke mindst, at jeg havde været biokemisk gravid én gang. Hun havde nogle ændringsforslag, og hun lagde især vægt på, at jeg skal have en bedre efterbehandling, efter at æggene er lagt tilbage i livmoderen. Vi købte en pakke med 3 forsøg.

Den 31. januar fik jeg taget 9 æg ud, 7 æg var modne til at "stikke" i (ICSI), og 5 æg blev befrugtet. To dage efter fik jeg lagt 2 meget fine æg tilbage! Den 18. februar stod vi med to positive graviditetstest og viste ikke, om vi skulle grine eller græde – hvor var det en stor oplevelse!!

Tænk engang, at jeg nu må skrive under ”Er blevet gravid”! Jeg har i perioder været meget bange for, at det ikke skulle lykkes for mig at blive gravid. Men heldigvis bevarede vi optimismen og købte 3 forsøg i det private. Vi fik heldigvis kun brug for det første forsøg, for 10. gang og 6. ægoplægning skulle være lykkens gang for os. JEG ER GRAVID!! Hvor er det vildt at sige – jeg forstår slet ikke, at vores største drøm er gået i opfyldelse. Nu håber jeg bare af hele mit hjerte, at det vil resultere i en velskabt baby til efteråret (tamin: 23/10) Hug

Jeg var inde og blive scannet, da jeg var 8 uger henne. Sikke en vild oplevelse. Lægen sagde, at der både var noget godt og noget skidt. Begge æg havde sat sig fast – der havde altså været to foster, men den ene var gået i stå efter 6 uger. Det var en stor oplevelse at se og høre det lille hjerte slå. Jeg kunne godt mærke i ugen efter, at jeg lige skulle have bearbejdet, at det ene foster ikke bliver til noget, men vi er selvfølgelig virkelig lykkelige for, at det andet foster havde det, som det skulle.

Ugen efter var jeg nede hos lægen og få lavet en vandrejournal – alt var som det skulle være.

Vi havde rigtig meget medicin til overs, så derfor måtte vi bytte det til en ekstra scanning i Fredericia. Den lille klump, vi så to uger forinden, havde nu udviklet sig til et foster, hvor man på scanningen kunne se arme, fingre, ben, kæber, to hjernehalvdele… Hvor er det bare en vild oplevelse! For mig også større end den første gang, fordi jeg nu var kommet mig over den triste meddelelse om, at det ene foster er gået til, og at man nu kan se, at den lille spunk er ved at udvikle sig til et barn.

Jeg er i dag 11+0 henne, og vi glæder os virkelig over, at jeg efter mange hårde kampe, op- og nedture og mange afbrudte og negative forsøg endelig er gravid med vores første barn!! Angel

For første gang efter vores bryllup, hvor vi påbegyndte projekt baby, kan jeg føle ægte lykke inde i – jeg er glad helt inden i!

Jeg ønsker alle en god kamp mod barnløsheden!

Kærlig hilsen
Fnug
Fik konstateret PCOS d. 5/2 2010 – normalvægtig
Har prøvet at blive gravid siden august 2009
1. IUI d. 10/5 2010 (Pergotime): Afbrudt pga. manglende ægblærer
2. IUI d. 12/8 2010 (Gonal-f): Negativ
3. IUI/konverteret IUI d. 9/10 2010 (Gonal-f): Ingen æg ved ÆU. Afbrudt
1. Kort IVF d. 3/12 2010 (Puregon): 1 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
2. Kort IVF d. 2/2 2011 (Puregon): 9 æg ved ÆU - ingen æg til ÆO. Afbrudt
3. Kort ICSI d. 28/3 2011 (Menopur): 6 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Bio. gravid
4. Kort ICSI d. 16/5 2011 (Menopur): 4 æg ved ÆU - 1 æg til ÆO. Negativ
5. Kort ICSI d. 18/8 2011 (Menopur): 10 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
6. Lang ICSI d. 18/11 2011 (Pergoveris): 26 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. Negativ
Vi prøver lykken i det private:
7. Lang ICSI d. 31/1 2012 (Menopur): 9 æg ved ÆU - 2 æg til ÆO. POSITIV!! Yes
Fødte den 11. sep. 2012 en sej lille datter (34+0)

Tinam
Kæmpe tillykke med det. I har også kæmpet for det. Så dejligt, at det endelig blev jeres turYes

Glæder mig til at høre om I skal have en dreng eller en pige. Yes Pas nu godt på dig selv og din lille spunkSmile
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

LadyK
hejsa Fnug..

Stort tillykke med graviditeten... det er bare så stort...

Sidder helt og tuder da vi havde det på samme måde med at der havde været to....

men man kommer til at glæde sig så meget over at den ene kommer at man "glemmer" den anden.

Held og lykke fremover....

den fortvivlede
Kære Fnug!
Hvor er det fantastisk for jer - hjertelig tillykke! Smile
Jeg har fulgt lidt med løbende i dine beretninger, og sikke et mod I har haft gennem de sidste år. Jeres mod på diverse behandlinger og troen på graviditet inspirerer. Når jeg tænker på din historie, giver det håb og et smil på læben. Tak fordi du har delt så meget med os her på siden, og som Lady K skriver, er det lige før det giver tårer i øjenene, fordi din historie vender sig til noget helt fantastisk efter alt det I har været igennem.
Fortsat held og lykke
KH
den fortvivlede
Aug 2010: konstateret pco
Sep 2010: begyndte med pco- venlig kost
Juli 2011 - Juni 2012: 2 SA, 1 MA Cry

Aug. 2012: 1. Hjemmerul med clomifen
- GRAVID -
<3 Så det fineste hjerteblink uge 6+0 <3
NF uge 12+6: 1:10700 og alt
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3
To uger før tid kom vores lille perfekte søde datter til verden <3

Fnug
Mange tak alle tre - hvor er I søde!!

Tina: Ja, jeg ved godt, at der ikke er noget der hedder køkultur i denne fertilitetsverden, men vi havde det efterhånden som om, at vi blev ved med at blive hoppet over af alle andre. Det er en fantastisk men også meget uvirkelig fornemmelse nu at stå på den anden side med en lille skabning i maven - jeg elsker det!! Yes

LadyK: Jeg har det lige som dig, at det flyder mere og mere i baggrunden, at der var to foster til at begynde med, men der er ingen tvivl om, at jeg havde brug for at få det bearbejdet - nok også mere end folk omkring mig lige troede... Nu er jeg ok med det, og jeg trøster mig med, at naturen heldigvis er så godt indrettet, at den skiller sig af med de fostre, der ikke er levedygtige så tidligt i processen som muligt. Og så betyder det jo også bare rigtig meget, at jeg stadig er gravid med et andet lille foster Smile

Den fortvivlede: 1000 tak for dine meget søde ord - de varmer Hug Jeg er også så evig taknemmelig for, at vi ikke opgav på halvvejen, for nu gik vores drøm i opfyldelse!! Jeg håber også, at I vil kunne finde styrke i den svære tid til at kæmpe videre. Det gør mig ondt ift. jeres sidste forsøg. Jeg ved ikke hvilken efterbehandling, du har fået, efter ægget er blevet lagt tilbage, men jeg tror i hvert fald, at det havde en rigtig god virkning på mig, at jeg både skulle tage piller og Crinone til at vedligeholde slimhinden med og to gange ½ Ovetrelle.
Held og lykke!

Rigtig god påske til alleRose

desiree
Ej altså fnug. Jeg tuder af glæde... Har ofte tænkt på dig og overvejet at spørge efter dig i forum... Men ej hvor er jeg altså glad på dine vegne.. Min mand sidder og kigger helt underligt på mig fordi han siger mit ansigt ligner en overmoden tomat når jeg tuder, haha. Men netop forklaret ham hvorfor... Ej hvor dejligt. TILLYKKEYes

Fnug
Mange tak skal du ha' Desiree!!

Hvor er det sødt af dig, at du har tænkt på migHug

Jeg har rundet de 12 uger i dag - det er jeg rigtig glad for! Nu glæder vi os til at se, om det hele er, som det skal være til NF-scanning på mandagSmile

Fnug
Det gik bare rigtig godt til NF-scanning.

Hold da op, hvor det tager fart med den lille spunk i min maveSmile Den var 7,3 cm. og jordmoderen kunne se rigtig mange detaljer - det var super spændende, og vi kunne slet ikke få øjnene væk fra skærmen...

Hun vurderede mig til at være 4 dage længere fremme pga. barnets vækst. Jeg troede ikke, man fik ændret sin terminsdato, når man har været i IVF-behandling... Men jeg tager gerne de 4 dage med, så kan jeg da gå lidt før på barselWink

Jeg nyder at være gravid, og synes det er sjovt og skønt, at maven er begyndt at vokse – underligt når jeg altid har været så tynd. Min mave går ikke ned under mine hofter længere, når jeg ligger på ryggen - sejt!!Grin

Hannekold
Hvor er det bare dejligt for dig Fnug Smile kæmpe stort tillykke med det pas godt på dig selv.
Knus herfra

Fnug
Mange tak skal du have Hanne! Rose

Tinam
Hej Fnug,
Jeg synes også det var stort at komme til NF-scanning. Og godt at hørt at det gik som det skulle. Håber du har det godtSmile
Knus herfra
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

Fnug
Hej piger!

Så er tiden inde til en opdatering fra min side…

Tænk engang at jeg allerede er 24+2 henne – over halvvejs, og det hele bliver mere og mere virkeligt for os. Vi skal være forældre! Det er en helt fantastisk følelse. Det er fantastisk med alt det liv, jeg kan mærke, og jeg glædes over at være gravid hver dag.

Det gik rigtig godt til MD-scanning, hvor alle målinger var, som de skulle være, og det så ud til, at den lille baby havde det, som den skulle… Vi ville ikke vide, hvad kønnet er, så det er bare ”baby”. Det blev vi enige om, da vi synes, at alt i forhold til projekt baby og min graviditet har været kontrolleret i mindste detaljeHuh Det er også fuldstændig lige meget for os, hvilket køn det er, bare der kommer en rask baby ud!!Angel

Jeg har kun 4 ugers arbejde tilbage – afbrudt af 3 ugers ferie, så jeg glæder mig til at komme til at gå hjemme og få lidt mere styr på, hvad vi skal have anskaffet os, før der kommer en lille størrelse i huset.

Jeg vil ønske en rigtig god sommer til alle!

Sommerkram
Fnug

Tinam
Hej Fnug,

Det er da dejligt,at læse, at det går godt med din graviditet. Og du kan glæde dig til det lille vidunder kommer. Det er SÅ fantastisk.

Og så er der ikke længe til barsel. Det bliver dejligt for dig at kunne tage den lidt med ro.

Håber du også får en god sommer.

Knus herfra
TinamSmile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Deltagere til forsøg med lægemidlet Victoza Artikler, medier og undersøgelser 1 24-10-2014 20:43
Gang i vægttabet - Boost din forbrænding! Ny artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 07-06-2013 10:04
øv 4 gange var så heller ikke lykkens gang, nogen succeshistorier ? Prøver at blive gravid 3 09-04-2013 17:33
Øv ingen gevinst ved 1 forsøg Prøver at blive gravid 9 05-12-2012 18:33
7. gang var heller ikke lykkens gang Prøver at blive gravid 5 30-10-2012 19:36
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0