20. November 2019 21:46:00
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28824645
5915 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Metformin men uden effekt - Hva' så.? :(
Desiree86
Hej Piger - tusind tak for en fantastisk side, når det hele lige bliver lidt for mystisk med det PCO-halløj Grin

Jeg har fået konstateret PCOS med forhøjet mandelig kønshormon. Er normalvægtig med 'æbleflæsk' på maven, og spiser nogenlunde fornuftig.

Meeen meeen men, har nu været på metformin i en måned uden at mærke noget til dens effekt. Har stadig hår på inderlårende, overlæben og INGEN mens.. -snøft.!! Vi prøver at blive gravide, og fik besked på at forsøge med Metformin i 2-3 mdr, og så bare håbe at min mens kommer af sig selv.
- Hvad nu, hvis den så bare slet ikke kommer - kan jeg ikke godt presse lidt på hos min gynækolog, for at vi kan blive henvist til en f.klinik.? Eller er jeg for utålmodig.?

- Og gør det hele min situation værre, at jeg har forhøjet mandelig kønshormon, og hvordan kan jeg selv afhjælpe det.?

Knus Desiree

ajnaT
Metformin har jeg ingen erfaring med, så jeg skal ikke kunne sige om du skal være tålmodig lidt endnu Hug
Har du evt. prøvet at supplere med KISS-kost?

Desiree86
Hehe - jeg er næsten nød til at give det en chance lidt endnu Wink

Jeg har så småt kigget på KISS-kosten, og prøver faktisk også at leve nogenlunde efter det. Ingen kartofler, pasta, ris og mere kød. Har haft et vægttab på 2 kg siden januar, så jeg gør det nok ikke rigtigt. Har fundet en kostplan på sundinfo.dk, så den vil jeg prøve at følge Smile

Desiree86
Vi har prøvet i snart 1 år - til august. Min mens er faktisk lige kommet for anden gang siden jeg startede med Metformin. Min cyklus er indtil videre på 33 dage, og blodprøve vist at jeg har haft ægløsning. Så det hele tyder lovende indtil videre, så må bare gribe mig med en god potion tålmodighed indtil det lykkes med PB Smile

Momse84
Jeg har været på metformin i 6 måneder nu og det var først ved sidste forsøg på fertilitetsklinikken at de sagde til mig at nu ville vi kunne se den rigtige effekt af metforminen. Men du skriver din cyklus er 33 dage, det er meget normalt. Min kunne vare 3-6 måneder før jeg fik min mens. Ægløsning skal helst ske inden 30. dagen, gør den det så skulle dine chancer for fine æg være rigtig gode:-) Vi startede op på en fertilitets klinik allerede efter 6 måneder men det er også blot fordi jeg ved jeg ingen ægløsning har (gundet ingen mens) så er der ikke så meget ide i at gå og forsøge selv. Held og lykke til jer :-)

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke