08. December 2019 10:33:02
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28882035
5905 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Arbejde
hult
Skrevet af Gitte F - flyttet af Hult 6/8-2007

Er der nogle der har erfaring omkring arbejde?,om man evt med sådan en diagnose kan få skåret lidt i arbejdstiden???.Jeg mener bare når man er SÅ træt,har jeg det ihvertfald sådan ,at det næsten er uoverskueligt at købe det rigtige og ORKE motion,efter en 8 timers arbejdsdag.
Knus
Gitte

Redigeret af hult d. 06-08-2007 19:40
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
hult
Hej Gitte

Jeg ved ikke rigtigt om man kan få nedsat arbejdstid - jeg er så "gammel" PCO'er at jeg blev opgivet af systemmet, (man vidste simpelthen ikke hvad man ved om PCO i dag) erklæret uheldbredelig syg og røg på bistandshjælp, kæmpede i flere år for at komme på førtidspension og det lykkedes efter en lang kamp.

Måske du kan høre på din kommune eller i din fagforening om de ved noget om dette.

Det må være hårdt for dig, kender jo selv trætheden, håber du finder ud af noget

Knus
I hope you dance

www.hultshome.dk

Heidi
Hej Gitte.

Jeg ved desværre ikke hvilke muligheder der er. Personligt har jeg valgt at sige mit job op (det var ikke udelukkende pga. Pcoe’en) , og går nu hjemme. Det har været supert dejligt at have haft den mulighed at kunne ”få” lov til det, men det har hjulpet mig meget at få den ro og tid til motion. Jeg ved godt ikke alle har den mulighed og jeg ser det også som Guds gave til mig. Men uden at vide om muligheden er tilstede kunne 3 mdr. orlov være en god løsning.

Hvis du finder ud af noget omkring regler for dette vil jeg meget gerne høre om det, jeg skal jo tilbage på arbejdsmarkedet engang.

Hilsen Heidi

smil
Jeg har det lige som dig Gitte. OFte er jeg også bare SÅ træt efter en 8 timers arbejdsdag, at jeg ryger direkte hjem og skal sove en time. Det er virkelig frygteligt, for der er så meget jeg gerne vil have lavet. KH Linda

sabina
Hej
Jeg har det også sådan.
Jeg har valgt at sige mit dejligt, men stressende job op, og har fundet et lige ved siden af hvor jeg bor. Jeg håber ved at bruge mindre tid på transport og ikke have et job med særlig meget ansvar og overarbejde, kan være med til at få lidt mere energi...Pfft

Camilla
Jeg er gået ned på 30 timer om ugen, det er bare dejligt!

smil
Måske skal jeg overveje nedsat tid - i hvert fald fra den dag vi får et barn. Jeg synes bare det er svært - både økonomisk men også at møde forståelse for, at det altså er fordi jeg er træt!? Det behøver jeg selvfølgelig ikke bruge som årsag.
Jeg skal til læge i morgen - er det en ide at tale med hende om det? kh L.

sabina
Hej.
Så er jeg begyndt på mit nye arbejde og det har ikke hjulpet. Tværtimod. Jeg er ved at falde i søvn hele tiden og har ingen energi overhovedet. Jeg har haft ondt i maven, og idag var jeg til lægen. Jeg har lige fået konstateret en svær depression og er blevet sygemeldt i 2 uger til at starte med. Jeg skal også begynde på noget medicin. Hun vidste ikke om det ville have nogen indflydelse på at blive gravid, men for en sikkerhedsskyld har jeg bestilt tid hos min gynækolog på torsdag. Så må vi se hvad han siger...
Jeg har virkelig overvejet at arbejde på nedsat tid. Men det økonomiske skal jo også kunne hænge sammen...Sad

hult
Hej Sabina

Sikke noget skidt for dig, godt at du nu får hjælp - depressionen kan også give en forfærdelig træthed og så sammen med din PCO giver det ekstra meget træthed.

Håber at du snart får det meget bedre, er selv i behandling for depression og har fået det rigtigt godt igen, så der er lys forude, selvom det hele kan se meget sort ud for dig lige nu.

Knus til dig og pas på dig
I hope you dance

www.hultshome.dk

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gå på arbejde efter IUI Prøver at blive gravid 12 15-11-2010 19:47
Fravær fra arbejde i forbindelse med behandling Prøver at blive gravid 14 06-02-2009 21:57
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke