19. Januar 2020 18:40:09
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29031160
5885 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Pco og stærkt nedsat sædkvalitet
Kris25
Øv øv så fik manden konstanteret stærkt nedsat sædkvalitet i dag. Gynækologen har sagt at vi nu skal henvises til en fertilitetsklinik mhp evt ivf eller icsi. Hold da op hvor følelserne lige pludselig galoperer mere end normalt. Blev simpelthen så ked af det. Er der nogen herinde der er i samme båd eller har været og hvor det alligevel er lykkedes, for må nok indrømme at jeg synes det virker så håbeløst.
1. Forsøg med provera og 2 tbl pergotime - intet æg og tynd slimhinde.
2. Forsøg med provera og 3 tbl pergotime - stort fint æg og tyk slimhinde, bliver dog ikke befrugtet. Får for første gang min mens. efter præcis 30 dage Smile
3. Forsøg med 3 tbl pergotime - intet æg og tynd slimhinde Sad santidig får manden konstanteret meget dårlig sædkvalitet Sad
Henvist til fertilitetsklinik mhp Evt ivf eller icsi

janeM
Kris25: Jeg kender præcis din følelse, min mand fik først konstateret lav sædkvalitet og senere fik jeg konstateret PCO. Vi går i fertilitetsbehandling, dog uden resultat endnu og så er min mand med i et ph.d. forsøg på Horsens Sygehus, hvor de forsøger at styrke kvaliteten med nogle piller. Det er dog ikke alle der får de "gode" piller, kan man først se på de prøver man afleverer. Han er ikke så langt endnu, så kender ikke resultatet men det var et forslag til dig og din partner, afhængig af hvor i landet I bor selvfølgelig Smile

Fru Viborg
Vi har oplevet nøjagtig det samme som jer. Ved vores anden insemination afleverede min mand en rigtig dårlig prøve, og klinikken mente, at vi ville få de bedste resultater med IVF/ICSI. Jeg var helt slået ud, sygemeldte mig og tudede under dynen i tre dage, for jeg kunne slet ikke forene mig med den tanke. Det tog mig også tre måneder, før jeg var klar til at tage til intromøde på klinikken i Skive, men derfra gik det rigtig fint. Jeg har lært at tage en ting ad gangen, og jeg er virkelig vokset med opgaven. Der er mange kameler at sluge undervejs, og på forunderlig vis ryger de allesammen ned. Ved vores første - og indtil nu eneste - IVF-forsøg, afleverede min mand en prøve, der var langt over det normale - helt i top. Så kvaliteten svinger rigtig meget. Han havde drukket mindre alkohol og droppet sædevarme, pc i skødet etc. Det kunne din mand jo prøve...
Konstateret PCO i maj 2009.
Gode resultater med KISS-kost i 2010, men ikke gravid.
Forsøgte først med hormonbehandling og hjemmerul:
1. forsøg april 2011: Biokemisk
2. forsøg juni 2011: Negativ

Sommerpause: Spontan gravid - SA uge 5+3

2 x mislykkede IUI (oktober/november 2011)
1 x IVF kort marts 2012: Biokemisk
1 x IVF kort oktober 2012: Biokemisk
1 x IVF kort november 2012: Overstimulering og positiv graviditetstest i december - vi skal have TVILLINGER i august Smile

Forsøm ikke den lille lykke, mens du venter på den store.

nordkvist82
Kan alt for godt sætte mig ind i de føleser du skriver. Sad

første gang min mand fik tjekket sin sædkvalitet fik vi af vide at den var letter nedsat.... men vi fik også af vide at der ikke skulle være nogen problemer med IUI-H. Frown

han fik taget en ny prøve og den viste det samme - her fik vi så af vide vi skulle tænke over reagensglas... vi valgte at gå videre med IUI-H. Sad

da dagen kom hvor jeg skulle insemineres fik vi af vide at hans sædkvalitet var dårlige så gyno mente at vi skulle videre til reagensglad. (gyno's grænes ved at inseminer var at der skulle være 3 mio sædceller pr ml i en oprenset prøve og i min mands var der kun 1,8 mio.)
jeg begyndte bare at tude, og tude hele vejen hjem ja jeg tude i flere dage, kunne slet ikke finde hoved og hale i det hele og følte bare det var et kæmpe nederlag. Cry
vi talte meget om det her hjemme og jeg fandt ud af at jeg bare slet ikke var klar til reagensglas.
det fortalte jeg hos gyno og fik af vide at hvis jeg ikke var klar til reagensglas så skulle jeg heller ikke gøre det da det er meget mere hårdt for kroppen så de mente at det var klogt jeg lyttede til mig selv

da jeg var kommet lidt ovenpå igen valgte jeg at undersøge lidt ang sædkvalitet på nette.
Jeg fandt nogen piller der hedder B-Daddy som kan købes i Matas, helsekost og apoteket.
det er et kosttilskud der indholder selen og Q10 som skulle gøre at man produkser bedre og hurtigere celler og hermed også sædceller.
de er rimelig dyre : 260 kr for en mdr.

Jeg tænkte bare: det kan vil ikke skade at han tager dem... og det er da bedre en at slet ikke at gøre noget så vi købte pillerne.
efter 14 dage kunne at tydeligt mærke han hade fået mere energi så han forsatte på pillerne.

da han hade taget dem i 1½ mdr skulle jeg insemineres igen... jeg var selvfølgelig nysgerrige så vi spurte til prøven om den var bedre.
Og det var den... denne gang var den på 4 mio pr ml. Yes

vi ved jo ikke om det er pillerne der har gjort at den er blevet bedre... er ikke selv overbevist endnu... men hvis jeg ikke er gravid denne gang og hvis kvaliteten er okay igen til næste insemination så vil jeg altså sige at de piller virker. Smile
Aug 2004: P-pille stop pga. graviditsønske.
Juli 2007: konstateret PCOS.
Juli 2007: opstarte med Metformin.
Aug 2010: PCO venlig kost i 3 mdr
Jan 2012: PCO kost igen holder det stadig
16/5-2012: opstart med pergotime
1/6-2012: 1. IUI-H = Negativ
19/6-2012: opstart med pergotime.
29/6-2012: 2. IUI-H = Negativ.
15/8-2012: opstart på pergotime.
24/8-2012: 3. IUI-H = negativ.
22/12-2012: opstart på pergotime for derefter at prøve selv pga ferie.
16/1-2013: svag positiv test.
17/1-2013: positiv digital test.
6/10-2013: fødte den smukkeste lille pige

dj84
Jeps.. har været i samme båd, og vi var også fuldstændig slået ud. Det er så hård en nyhed at få, men der er håb. Vi stoppede IUI.H med det samme, da jeg ikke så nogen grund til at "slide" på kroppen, da chancen for befrugtning var så lille. Vi var så klar til TVF, men da det var lige inden brugerbetalingen skulle træde i kraft, var det lang ventetid. Vi ville derfor tage endnu en IUI-H i ventetiden. Jeg var så "heldig" at blive overstimuleret, og vi fik lov til at få ændret forsøget til IVF, og sørme om vi ikke var heldige i 1. forsøg. Jeg troede det bar helt umuligt i 1. forsøg. Vil bare give jer et lille håb.

Her hjalp det også på mandens sædkvalitet at spise Omnimin vitaminpiller, zink, zelen og folsyre. Ja, det er rigtigt med folsyren til manden, selvom det er det kvinden spier når hun er gravid. Her gik vi fra 0,8 mio til 9 mio. Og ellers fornuftig kost og motion.
K: PCOS - vægttab på 20 kg. M: nedsat sædkvalitet. beh. sted: OUH 3x hj.rul - neg. 2x IUI-H - neg. 1. IVF - ÆO 14/9 1 æg BP. 29/9 POSITIVSmile Lillemanden kom endelig til verden 13.6.11

Anna1234
Ville bare lige sige at det var samme historie som os og desværre hjalp kostændringen ikke det mindste så vi røg direkte i ICSI på HH. Selvom det er hårdt med hormonerne og selve behandlingen, havde vi et super forløb og var heldige i 1. forsøg og venter nu en lille dreng Smile Kan GODT huske de følelser man sidder med når man får sådan en besked, men tro på at det nok skal lykkes. Held og lykke!

Fremtid12
Ved ikke nogen stadig læser denne tråd - men er i helt samme situation og mangler nogen at snakke med/høre om deres situation da vi har valgt ikke at fortælle det til nogen. Er ikke kommet igang med behandling endnu da min mand skal undersøges underligere.
Har virkelig brug for nogen positive tanker...

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
B-Daddy kosttilskud til lav sædkvalitet Kosttilskud m.m. 1 18-05-2012 12:02
nedsat stofskifte Metformin eller anden medicin 4 14-11-2011 23:42
Starter snart iui-h - nedsat sædkvalitet + pco Prøver at blive gravid 1 09-10-2011 21:51
Hvad er normal sædkvalitet? Prøver at blive gravid 5 17-09-2011 15:24
Let nedsat sædkvalitet Prøver at blive gravid 10 30-07-2011 21:49
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0