19. Oktober 2019 00:22:46
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28700322
5928 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Evt. flexjob
chrisser
Hej alle PCO tøser.

Er der nogle der har erfaring med at søge om at arbejde på nedsat tid, evt. flexjob. Går sygemeldt i øjeblikket, er i fast job, men kan ikke fortsætte med detConfused

Har mange symptomer på PCO: Hovedpine, træthed, depression, rysteture pga. mit blodsukker, intet overskud osv. Kan simpelthen ikke fungereSad

Jeg har haft det sådan i over 15 år og har først nu fået konstateret PCO. Er selvfølgelig i gang med en kostændring, har ikke fået medicin. Ved godt at det måske kan blive bedre, men vil gerne høre evt. erfaringer fra andre.

Det er bare alletiders med denne hjemmeside. Den har givet mig mere ro. Ved nu, at jeg ikke er alene og ikke er "unormal".

Håber at I har nogle guldkorn. Det er en helt ny verden for mig.

Kh.

ChrisserSmile
Redigeret af chrisser d. 29-05-2008 10:56

hemas
Shock
chrisser skrev:
Hej alle PCO tøser.

Er der nogle der har erfaring med at søge om at arbejde på nedsat tid, evt. flexjob. Går sygemeldt i øjeblikket, er i fast job, men kan ikke fortsætte med detConfused

Har mange symptomer på PCO: Hovedpine, træthed, depression, rysteture pga. mit blodsukker, intet overskud osv. Kan simpelthen ikke fungereSad

Jeg har haft det sådan i over 15 år og har først nu fået konstateret PCO. Er selvfølgelig i gang med en kostændring, har ikke fået medicin. Ved godt at det måske kan blive bedre, men vil gerne høre evt. erfaringer fra andre.

Det er bare alletiders med denne hjemmeside. Den har givet mig mere ro. Ved nu, at jeg ikke er alene og ikke er "unormal".

Håber at I har nogle guldkorn. Det er en helt ny verden for mig.

Kh.

ChrisserSmile

HeYsa Chrisser........ Grin

Du er bestemt ikke unormal.....
Jeg fik min dianose på PCO i 1994/95 og fik af vide at det var en kronisk sygdom som man intet kunne gøre ved, så efter megen tovtrækkeri på Herlev måtte jeg jo bare acceptere dette....... Confused desværre!

Så i 2004 blev det hele for meget for mig og jeg gav op og gik ned med en svær dep. og var bla. indlagt på Stolpegården i 2005, indså at jeg ikke magtede livet som "normale" mennesker gør.....

Påbegyndte min ansøgning om Flexjob i begyndelsen af 2006....
Er derefter blevet smidt rundt i systemet 2½ år Angry og er lige ved at gå ned, føler at det er en umulig kamp imod et system som ingen forståelse har for mennesker der ikke magter det normale.

Har været i arbejdsprøvning i 15 mdr. hvor de har konstateret at jeg max. magter at være funktionel i 18-20 om ugen og har været i praktik i 3 mdr. hvor de kontateret det samme, har lægeparpier fra en kendt Neropsykolog en Overlæge fra Riget og Svend Lindenberg + parpier fra Stolpegården og min praktiserendelæge og en Psykiater og det er stadig ikke nok......... Confused Confused Angry

Jeg skulle have haft svar på min ansøgning i uge 19, men der oplyste de mig om at jeg manglede flere parpier.....
Overvejede at give dem en rulle wcparpir og spørge om det var nok !! Wink

Syntes at det her har været en kanon hård kamp hvor man bliver kikket efter og tjekket efter i alle ender og kanter og gerne skubbet ud over bordkanten mere end en gang uden net eller hjælp til at komme på benene igen......
Jeg føler at jeg har opgivet og regner bestemt ikke med at det bliver til noget posetivt, Shock man skal være mere end 50 % handicappet for at kunne få Flexjob... og mit store problem er nok at jeg IKKE føler mig handicappet, jeg magter bare ikke tingene så længe som andre....

Ved ikke om du kan bruge det her til noget.....
Men hvis du har nogle spørgsmål eller bare vil snakke så finder du min mail under min profil Cool

Mvh
HeMaS Rose Hug

melinka
Hejsa, vil bare høre hvordan det går jer med jeres ansøgning til flexjob,er der sket noget nyt.
jeg tænker nemlig selv på om jeg skulle snakke med min læge om jeg også skal søge revalideringConfused

Lisette
Tænkte på, hvor mange af jer. der egentlig er enten på deltid, har flexjob eller er på førtidspension?! Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

melinka
jeg er ansat i en 30 timers stilling. men syndes nogen gange at det er hård. kan ihvertifælde ikke arbejde flere timerBlush

Lisette
Jeg arbejder lige i øjeblikket 25 timer om ugen, og kan ikke mere. Pfft
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

melinka
Hej Lisette.
er det i et flexjob, eller hvordan kan du leve af 25 timer, jeg ken næsten ikke leve af de30BlushWink

Lisette
Nu har jeg en meget billig lejlighed, ingen børn og et lavt forbrug, men ellers er det nok svært... Wink

melinka
lige et spørgsmål, er det ens egen læge der i samarbejde med ens bopæls kommune der skal godkende en til flexjobConfused
eller hvad gør man??
Redigeret af melinka d. 26-11-2008 18:16

Tanya74
Hej allesammen

Der findes en pjece fra Det Centrale Handicapråd, som hedder Flexjob, 18. udgave oktober 2008. Den kan bestilles eller downloades på www.dch.dk. Der står en masse gode ting i den.

Så vidt jeg har forstået er det kommunen alene der godkender en person til flexjob. De skal så selvfølgelig følge gældende regler på området. Kommunen har pligten til at indhente al nødvendig dokumentation, før de træffer en afgørelse, bla. udtalelse fra egen læge. Jeg mener at man selv henvender sig til sin kommune når man ønsker at søge om flexjob. Hvis du er medlem af en fagforening, ved de måske hvordan du griber det an, måske kan de hjælpe dig med at søge.

Landsforeningen af Førtidspensionister (www.foertidspensionist.dk) arbejder også for langtidssygemeldte, flexjobbere og skånejobbere. Der er lokalafdelinger i hele landet, hvor man kan henvende sig og få gode råd. Man kan finde deres kontaktoplysninger på hjemmesiden, samt oplysninger om lovgivning og div.

Til Hemas: Det lyder som om at de kører dig godt rundt i manegen. Det er en hård omgang du er igennem og det er godt nok urimeligt. Jeg kan godt forstå, at du føler du ikke magter det længere. Men hæng i, det løser sig på et tidspunkt. Sørg for at få hjælp, det er hårdt at stå alene mod systemet, når det ikke fungerer som det skal. SR-Bistand, som ligger i København (www.sr-bistand.dk), yder social og juridisk rådgivning. Så er der, som nævnt, Landsforeningen af Førtidspensionister. Det er også en god idé at have en bisidder med til møderne med kommunen.

Det var ikke så meget jeg kunne svare på, men jeg håber at I kan bruge linkene til at komme videre i jeres søgen på svar Smile.

Varme tanker
Tanya

melinka
Super Tanya. tak for det, det var da et svar man kan bruge til nogetThumbsupWinkWink

Kh mette

hemas
HeYsa Alle sammen og Tanya74 1000 TAK ;O)

Vedr. mit flexjob......... så er jeg endelig efter 3 meget lange år kommet så langt så jeg kan lugte mit flexjob og så falder hele min verden sammen.....
(Min nevø på knap 4 døde og min kære mor fik brystkræft)
Men har sagt til mig selv at når det nu hedder 2009 så SKAL jeg tage mig sammen, min sagsbehandler har endelig sendt mig videre til en jobkonsulent og jeg har fået af vide at hvis jeg nu kan bevise overfor dem at jeg kan besidde et job(praktikplads) i 3 mdr. så får jeg mit flexparpir.............

Så 2009 skal starte med praktikplads søgnig ;o)

Vi bare sige at jeres læge IKKE har noget som helst med flexjob at gøre og det er simpelthen sååååååå svært og få med alle de nye tiltag der er, hvis jeg ikke havde fejlede "andet" end PCOS så tror jeg aldrig at jeg havde fået det, ikke engang tilbudet.....

Og Tanya JA de river en rundt i næsen og hvis man syntes at man var syg og svag før så er det intet imod den tur som de slæber en rundt i, føler mig helt udsultet og er energiløs og letter dep. er der nogle der kan tage modet fra en så er det kommunen og det er DEM og dem ALENE som bevilger flexjob og på hvilket vilkår.... Din læge og alle ekspertudtagelserne de er med til og lægge et grundlag, men slet ikke nok og Alle skal arbejdeprøves idag og det er ikke bare et 3 mdr.s kursus......... nææ det kan være årelangt, kender en der har været 7 år om det og så var hun så dårlig at de endte med at give hende en pension fordi at hun var blevet så nedslidt af at blive afprøvet..

I skal vide at når man bliver afprøvet, så skal man ud der hvor man ikke kan bunde for at bevise over for dem hvor dårligt man har det.. og en gang er desværre ikke nok, det er gentagende gange (op til sagsbehandleren) og man skal afprøves i forhold til ALLE erhverv..

Det er bare så hårdt og få vendt vrangen ud af sig selv hele tiden og så samtidig blive beragtet af andre for at se ens reaktioner....

Syntes at det har været et helvede og havde jeg vist hvor hårdt det ville blive så er jeg ikke sikker at jeg var gået i gangConfused

Syntes bare i skal vide hvad det er i går ind til....

Knus
HeMaS
Redigeret af hemas d. 30-11-2008 01:04

melinka
puha Hemas,det var noget af en omgang,er kedaf at høre det med din famillie.
Jeg trode ikke at det var sådan et bøvl at få lov til at få et flex job.
syndes jeg har hørt om nogen der fået "kun"pga uligvægtig sind,som feks. depressioner( kender ensom har haft en mindre dep. og det har hun spillet rigtig meget på, hun har lige fået et fleksjob,og for mig at se har hun det fint) så jeg kan blive rasende over , at der bliver gjort forskelsbehandling, for om nogen skal i flex, så er det da dig Hemas.
Hende jeg kender fik sit inden for få mdr.Confused
Jeg mener også, jeg selv ville være berettigWink

lige et spørgsmål, din sagsbehandler ved hun overhoved, hvad pco er??

Held og lykke fra melinkaSmileFingerscrossed

mathilde
Jeg har lige været ved lægen, som anbefaler mig at vi snart får sat skub i kommunen, så jeg måske kan få et skånejob, han mener ikke at jeg foreløbigt kan varetage et fuldtidsjob .
( har aldrig haft et fuldtidsjob..)
Arbejder 20 timer om ugen som røngøringsassistent, og har været sygemeldt siden 10. februar.
Hvad er forskellen på flex og skånejob? - nogen der ved det? Confused
Andre der er i skånejob?

Mathilde
Redigeret af mathilde d. 29-04-2009 23:37

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.