19. Oktober 2019 00:27:07
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28700379
5928 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Metformin - så prøver jeg!!
Nanque
Hej alle sammen.
Jeg er nu startes med metformin. Jeg tænker derfor jeg løbende
Vil beskrive min oplevelse af at være på metformin
Fra min synsvinkel til de som ønsker at høre om det.
Jeg startede for tre dage siden og jeg har haft meget lidt kvalme
Jeg fik min menstruation dagen efter jeg startede og har ikke haft det i et halvt år så
Jeg gætter på at det betyder at det virker!
Jeg har også tabt mig på trods af det kun er 3 dage.
1'5 kilo er jeg fået ned på trods af menstruationen.
Jeg må indrømme jeg er super glad for metformin allerede nu og det håber jeg fortsætter sådan her. Mens efter en dag på
Medicin er da fremragende synes jeg og har faktisk ikke hørt om at det skulle kunne gå så hurtigt. Jeg tager kun en pille om dagen lige nu og dosis vil gå op i næste uge!
Så snart der sker mere hvilket der forhåbentlig gør, opdaterer jeg det herinde til de som er nysgerrige eller forvirret. Smile
Nanna

Nanque
30 views men ingen respons!. Jamen Håber da mit indlæg kan bruges selvom ingen svarer.
Tingene fortsætter nu som tidligere beskrevet.
Min menstruation har været lidt dramatisk og super kraftig (10 minutter pr bind) Men derudover virker det hele til at fungere Smile
Nanna

hult
Hej Nanque

Jeg synes det er rigtigt dejligt at du vil fortælle om dit forløb med Metformin, så andre der ikke har prøvet det eller skal til det kan følge dig, så håber at du fortsat vil fortælle om forløbet.

Godt at din menstruation er dukket op, men - og ikke for at være lyseslukker - det kan dog ikke være 1 Metformin pille der har gjort det, så hurtigt virker medicinen desværre ikke og slet ikke i så lav dosis. Men at menstruationen kommer er jo tegn på at der sker noget med din krop, har du også lagt kosten om, der ses det nemlig at menstruationen kan dukke op igen. Metforminen skal også nok hjælpe dig når du har fået dem i et stykke tid.

Husk dog med Metformin, langsom start og laveste dosis i starten er det allerbedste for at undgå for mange bivirkninger. Både til os og diabetespatienter anbefaler man 1 pille første uge, 2 piller anden uge osv., indtil man er nået ordineret dosis - opleves bivirkning går man ned i dosis igen og venter endnu et stykke tid med at sætte dosis op.

Held og lykke med din Metformin behandling og tak for at du deler det med os Hug

http://www.hultshome.dk
Nanque
Jeg kan ikke forklare det men min menstruation har altså været væk indtil jeg tog medicinen. 24 timer efter var den der. Min kost er ikke ændret så det kan ikke have noget med det at gøre.

2012mn
Jeg har i en periode på ca. 12 måneder ikke haft min menstruation, men den er så kommet i gang igen. Har nu haft den 2 gange med 1½ måned mellemrum. Men den er også helt vildt kraftig. Kan slet ikke være nogle steder. Jeg har fået en henvisning fra min læge til en gynækolog. Men der er så 7 måneders ventetid - nice :-( Jeg tager 3x500 mg metformin hver dag.

Rousing
mht. gynækolog, så skal du prøve i Silkeborg, jeg kom til efter 1,5 måned, og grunden til at det tog så lang tid, var fordi jeg skulle have taget nogle blodprøver Smile

rapunzel
Jeg synes det er godt at læse om metformin - hvordan er det nu hvor du har været på det et stykke tid?
Jeg er selv lige begynd på metformin - laveste dosis.

Mumitrolden
Jeg er netop også lige i dag startet op med Metformin - skal tage 1 om dagen de første 4 uger. Håber den kan hjælpe mig med at mindske min appetit og sukkertrang bare en smule.
Udover det går jeg til diætist og har super meget styr på hvad jeg må og ikke må, men kan simpelthen ikke styre det - håber Metforminen kan understøtte.

Det lyder vildt du allerede har tabt SÅ meget! men hvor er det da dejligt for dig :-)

www.hellenielsen.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke