20. August 2018 16:36:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26635922
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
7. gang var heller ikke lykkens gang
Fru Viborg
Der er sket det samme igen, nu for 4. gang: Ægget har siddet fast men har sluppet igen og mit hCG-tal er for lavt Sad Er der andre, der har oplevet det? Og hvad kan der gøres? Jeg fik et skud Pregnyl i onsdags på testdag, for der er et spinkelt håb om, at det kan booste det, så ægget sætter sig igen. Er der nogen, der har prøvet det? Og lykkedes det? Jeg har mange menstruationssmerter, men endnu ingen blødning, så vi håber men tror ikke rigtigt på det.

Jeg har aldrig fundet ud af, om jeg har kun har PCO eller også PCOS, eller om jeg er insulinresistent. Jeg har heller aldrig fået Metformin. Kan det mon hjælpe?

Nu orker vi snart ikke mere - det er ved at være for hårdt for os psykisk. Vi har et forsøg tilbage i Skive, og så må tage det hele op til revision.
Konstateret PCO i maj 2009.
Gode resultater med KISS-kost i 2010, men ikke gravid.
Forsøgte først med hormonbehandling og hjemmerul:
1. forsøg april 2011: Biokemisk
2. forsøg juni 2011: Negativ

Sommerpause: Spontan gravid - SA uge 5+3

2 x mislykkede IUI (oktober/november 2011)
1 x IVF kort marts 2012: Biokemisk
1 x IVF kort oktober 2012: Biokemisk
1 x IVF kort november 2012: Overstimulering og positiv graviditetstest i december - vi skal have TVILLINGER i august Smile

Forsøm ikke den lille lykke, mens du venter på den store.

Bitten
Hug - det er jeg ked af at høre. Pas på hinanden.

Baby_2013
Øv! Sender de bedste tanker og et stort klem! Hug

Jeg har ALDRIG før været i nærheden af en positiv graviditetstest, da jeg var i behandling i det private.
Havde selv en teori om, at mit immunforsvar simpelthen var/er for "stærkt" og "udstøder" æggene som et fremmelegme.

Læste mig frem til at ekstra ægløsningssprøjte efter ægopsætning samt behandling med prednisolon evt. kunne hjælpe ved dette problem - men det ville de ikke i Brædstrup.

Da vi kom til det private - IVF Syd Fredericia - var de straks klar på at prøve dette.
Og nu er jeg (efter 11. forsøg - det første i det private) gravid i 19. uge. Jeg ved ikke, hvad der gjorde udslaget - men jeg er lykkelig for at vi ikke opgav håbet.

Jeg ved hvor hårdt det er og hvor håbløst det hele virker lige nu - men jeg håber ikke I helt mister troen.
K: 31 år normalvægtig PCO'er - M: 31 år (er i topform)
Forsøgt at blive gravid siden juni 2009.
PCOS konstateret i maj 2010.
2xIUI, 1xkonverteret IVF, 3xkorte IVF, 1xlang IVF og 3 fryseforsøg i Brædstup - alle negative. Afsluttet i maj 2012.
Juni/juli 2012 - 1xlang IVF på privatklinik i Fredericia -POSITIV! Termin 26.03.2013
Elliot kom til verden 03.04.2013 - 3650g og 52 cm - velskab og endnu mere lækker end vi nogensinde havde drømt! <3

Newt
Åh, hvor må det være helt ubeskrivelig hårdt. Jeg føler virkelig med jer.
Jeg har selv en meget kort historie, hvad behandling angår, da det lykkedes ved første IUI, men jeg har læst meget og har flere veninder, som har længere behandlingsforløb bag sig. Jeg har ofte læst, at folk har held med at få andre øjne på, og beklageligvis er det ofte i det private, at de finder nøglen til, hvordan det lykkes. Det er min erfaring, men der er sikkert også mange gode historier fra det offentlige.
Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, om det ikke var en idé at ringe til fx Svend Lindenberg og få en snak med ham. Jeg går inde hos ham, og han er virkelig dygtig, og jeg ved, at der er flere, der kommer fra Jylland ja sågar fra udlandet for at få hjælp på CFC. Jeg ved, man kan blive scannet i Jylland og så kun skal til selve behandlingen i KBH.
Det er jo heller ikke sikkert, at det er nødvendigt ligefrem at skifte til ham, men jeg ved, at han ofte kigger folks journaler igennem for at give sit bud på, hvad der skal til.
Det var mine umiddelbare tanker, da jeg læste det. Måske du kan bruge det, og ellers er der måske andre, der har bedre bud.
Lige gyldig hvad håber jeg af hele mit hjerte, at jeres drøm må gå i opfyldelse. Held og lykke. Fingerscrossed
Nu mor til Ludvig som er født i november 2010.

Fru Viborg
Tak, hvor er I søde. Det er rart med nogen, som virkelig forstår, hvordan man har det - og ikke bare siger, at de godt kan forstå, hvordan det må være. For det ved man kun, hvis man selv har prøvet det.
Vi har bestemt os for at prøve en sidste gang i Skive, og derefter giver det jo sig selv, at vi er nødt til for alvor at tage stilling til, hvad der skal ske.
Jeg har en virkelig dårlig dag i dag og er flov over, at jeg ikke kan glæde mig over, at vores gode venner (ud af 4 (!) gravide vennepar) har været til 12-ugers scanning, som gik så fint. Jeg er panisk angst for, at det aldrig bliver vores tur til at opleve det...
Konstateret PCO i maj 2009.
Gode resultater med KISS-kost i 2010, men ikke gravid.
Forsøgte først med hormonbehandling og hjemmerul:
1. forsøg april 2011: Biokemisk
2. forsøg juni 2011: Negativ

Sommerpause: Spontan gravid - SA uge 5+3

2 x mislykkede IUI (oktober/november 2011)
1 x IVF kort marts 2012: Biokemisk
1 x IVF kort oktober 2012: Biokemisk
1 x IVF kort november 2012: Overstimulering og positiv graviditetstest i december - vi skal have TVILLINGER i august Smile

Forsøm ikke den lille lykke, mens du venter på den store.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Kan ikke tåle sødestoffer PCO Brevkasse 3 04-03-2014 08:39
Ikke PCO mere??? PCO Brevkasse 3 21-01-2014 00:08
PCO også for dem som ikke ønsker børn Støttegrupper/mød andre PCO'er 3 06-12-2013 18:02
Må ikke få metformin Metformin eller anden medicin 2 28-07-2013 21:35
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176