26. April 2019 16:46:29
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28121141
6028 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Gravid - yay yay yay!!
den fortvivlede
Hej piger!
Ih, jeg er simpelthen så glad - jeg var til nakkefoldsscanning i sidste uge og baby har det rigtig godt og alt forløber lige efter bogen. Det er simpelthen sådan en fantastisk og befriende oplevelse efter det vi har været igennem det sidste års tid Smile Smile Smile Nu skal vi være forældre til maj!

Jeg ønsker alt held og lykke til jer der prøver at blive gravide.
Knus den fortvivlede

Charlottel: hvis du læser med fik jeg aldrig spurgt lægen om Kiss kost og graviditet, jeg glemte det simpelthen da jeg havde tusind andre spørgsmål, men jeg skal til læge næste uge og så spørger jeg lige. Har du fået svar på noget?
Aug 2010: konstateret pco
Sep 2010: begyndte med pco- venlig kost
Juli 2011 - Juni 2012: 2 SA, 1 MA Cry

Aug. 2012: 1. Hjemmerul med clomifen
- GRAVID -
<3 Så det fineste hjerteblink uge 6+0 <3
NF uge 12+6: 1:10700 og alt
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3
To uger før tid kom vores lille perfekte søde datter til verden <3

chalottel
Jeg læser med Pfft
Nej jeg har ikke rigtig fået noget svar.. Det eneste jordemoder vidste var, at man nu automatisk får tilbudt glukosebelastning, når man har pco..

Og hvor er det dejligt at høre, at det gik godt til scanningen!! Jeg tæller dage ned til jeg skal til 20-ugers scanningen om et par uger Smile Stort stort tillykke!!

den fortvivlede
Herligt du læser med Smile og tak!
Jeg vil i hvert fald også lige høre min læge om den glukose belastningstest, kunne være rart at få det tjekket. Jeg har fået flyttet min tid ved lægen, så jeg skal derhen sidst på måneden i stedet.
Ih, hvor bliver det spændende med næste scanning! Vil du vide kønnet?

- GRAVID -
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3

chalottel
Det var min jordemoder som sagde at det nu var normalt at tilbyde folk med pco den også.. Så det gør du sikkert også Smile fint med sidst på måneden Smile

Ja jeg tror jeg har besluttet mig for gerne at ville vide kønnet Grin Det bliver såå spændende.. Og jeg er begyndt at kunne mærke liv Smile Fantastisk (og mærkelig) følelse Grin

den fortvivlede
Det lyder godt med glukose testen..
Jeg bor i Tyskland, og lægebeøg og jordemor besøg foregår lidt anderledes end i DK, så jeg ved ikke helt om de tilbyder testen her, men jeg har hørt om mange gravide hernede, som får taget testen uanset om de har pco eller ej. Så jeg tror næsten det kan lade sig gøre Smile

Vi vil også gerne vide kønnet. Tror slet ikke jeg kunne lade være med at vide det Smile og hvor er det dejligt du kan mærke liv. Hvornår mærkede du det første gang?

- GRAVID -
I skønneste orden Yes

chalottel
Ja det er jo nok ikke helt det samme.. Der stod vidst også på sedlen at man fik det automatisk tilbudt ved flere tilfælde - sukkersyge, overvægt, og ja, nu kan jeg ikke huske de andre Pfft

Jeg tror den næste uge inden scanningen bliver såååå lang!!
Det er kun ca en uges tid siden at jeg kunne mærke noget, som jeg var helt sikker på var liv i maven.. Ellers så tror jeg det var ca. i uge 16 at jeg begyndte at mærke et eller andet, som jeg ikke helt vidste hvad var Grin Men nu er det begyndt at være sådan, at jeg kan mærke hvor baby ligger henne når jeg trykker på maven og kan sådan følge den, når det rykker sig.. Så nu er der virkelig liv.. Til gengæld er der mest liv om aftenen sådan efter 21 tiden - Der er vidst noget der skal laves om på når han/hun kommer ud i dagens lys Grin

den fortvivlede
Ej, hvor er det bare skønt med at mærke liv Yes det lyder fantastisk! Kan godt se den der uge bliver lidt lang!
I går følte jeg faktisk en "mærkelig" ny fornemmelse i maven, kan ikke helt forklare det, men jeg bilder mig ind, at det var baby.. også selvom jeg kun er i uge 15...hihi..

Jeg var alligvel til scanning i mandags, fordi jeg pletblødte lidt søndag. Baby havde det helt fint, og blødning skyldtes muligvis irritation dernede, da jeg har været i behandling for svampeinfektion. Nu er det heldigvis stoppet. Men min læge opdagede så, at moderkagen ligger allernederst, det er vist hedder foranliggende moderkage. Det trykker helt vildt og moderkagen ligger lige op ad blæren, så det er bare rigtig trælst! Hvis ikke den flytter sig, skal jeg føde ved kejsersnit, da baby jo ellers ikke ville kunne komme ud.

Rigtig meget held og lykke med scanningen, og giv endelig en lille up date Smile

- GRAVID -
I skønneste orden Yes

chalottel
Jeg følte også allerede en ny fornemmelse efter jeg var til nakkefoldsscanning.. Den bevægelse baby lavede, som jeg så til scanning, følte jeg pludselig jeg kunne mærke, men vidste altså heller ikke om det var noget jeg bildte mig selv ind Pfft

Hvor er jeg glad for at høre at baby havde det fint.. Ja svampeinfektion døjer jeg også med nu.. Rigtig træls!

Min Mor fik kejsersnit ved hendes to mindste børn og det gik ganske fint. Hun foretrækker den naturlige måde, fordi det kan være lidt svært for hjernen og kroppen at følge med ved kejsersnit, men altså det kan jo være fuldstændig ligemeget så længe baby og dig har det godt Smile

Jeg skal nok lige skrive en opdatering på onsdag Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord