26. Juni 2019 08:57:54
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28343244
5997 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
En sund og rask dreng :)
chalottel
En lille solstrålehistorie herfra Smile

Jeg var en af de heldige, som pludselig blev gravid uden planlægning, hjælp eller noget som helst, så det har bare været ment to be at vi skulle være forældre på det her tidspunkt, midt i min uddannelse og det hele Smile

Igår var vi til scanning og den lille DRENG så rigtig fin ud, drillede sygeplejerskeren - ville ikke ligge stille længe nok til at hun kunne se hvad hun skulle. Og sikke meget liv jeg er begyndt at kunne mærke de to sidste uger. Det er helt fantastisk.

Igår blev så det rigtig virkelighed at der vokser en lille baby inde i maven - Jeg kunne mærke bevægelserne inde i maven og kunne samtidig se bevægelserne på skærmen. Det trak tårer hos lille følsomme mig Grin

Nu er der bare at vente vente vente vente til april, synes pludselig der er meget meget længe til Grin

Esther
Først vil jeg sige stort tillykke Smile
Nu kan jeg så fortælle dig, at jeg også lige er blevet gravid uden planlægning, midt i min uddannelse, baby ser sund og rask ud, har kunne mærke meget liv de sidste par uger, OG skal føde til april! Det er altså lidt vildt, det var jo som at læse min egen historie! Har lige læst dit indlæg op for min mand, som synes at det er meget surealistisk. Det er altså ret pudsigt Shock Vi føler også at det er ment to be Grin

chalottel
Uhh, hvor er det næsten uhyggeligt Grin Også stort stort tillykke til jer Smile
Det kan være det også skulle være ment-to-be at vi skulle lære hinanden at kende Grin

Baby_2013
Ihhhh tillykke til Jer begge...

Fra én som også venter en lille søn - dog med ret meget planlægning bag! Wink
K: 31 år normalvægtig PCO'er - M: 31 år (er i topform)
Forsøgt at blive gravid siden juni 2009.
PCOS konstateret i maj 2010.
2xIUI, 1xkonverteret IVF, 3xkorte IVF, 1xlang IVF og 3 fryseforsøg i Brædstup - alle negative. Afsluttet i maj 2012.
Juni/juli 2012 - 1xlang IVF på privatklinik i Fredericia -POSITIV! Termin 26.03.2013
Elliot kom til verden 03.04.2013 - 3650g og 52 cm - velskab og endnu mere lækker end vi nogensinde havde drømt! <3

chalottel
Også tillykke til dig Baby_2013.. Dejligt det er lykkedes for jer!!!

den fortvivlede
Hej Charlotel!
Ih, stort tillykke med det, hvor er det dejligt det hele er som det skal være Smile havde du egentlig nogen fornemmelse af kønnet inden scanningen?

Jeg var ved lægen i dag, og alt er også som det skal være, det er lidt for tidligt at se kønnet endnu, men det bliver sandsynligvis en pige Smile Jeg fik spurgt vedr. kosten og hun sagde, at de måler blodsukkeret mm. hver gang, og at mit ligger rigtig fint. Hvis det ændrer sig skal jeg til glukosebelastningstest. Jeg spurgte også mht. til frugtsukker og hun sagde, at det ikke gjorde noget jeg spiser mange frugter og at frugter er bedre end chokolade.
Aug 2010: konstateret pco
Sep 2010: begyndte med pco- venlig kost
Juli 2011 - Juni 2012: 2 SA, 1 MA Cry

Aug. 2012: 1. Hjemmerul med clomifen
- GRAVID -
<3 Så det fineste hjerteblink uge 6+0 <3
NF uge 12+6: 1:10700 og alt
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3
To uger før tid kom vores lille perfekte søde datter til verden <3

chalottel
Jeg havde på fornemmelsen at det var en pige. Men det var det ikke Pfft Men altså der er stort overtal af drenge i både min og kærestens familie, så selvfølgelig bliver det en dreng Pfft Det var fantastisk til scanningen Smile Dejligt at se lille baby Smile

Hvor er jeg glad for at høre det hele går som det skal. Ja puha, jeg skal passe på med chokoladen.. Men lyder fint de også checker blodsukkeret - Tror jeg faktisk også de gjorde ved mig sidst, men det er længe siden jeg har været til lægen sidst Smile Men tilgengæld checker de det vidst også ved alle de urinprøver man nu skal lave Smile
Så vil jeg nok spise lidt mere frugt (bare svært når der her på arbejdet står frugter og chokolade lige ved siden af hinanden Pfft)

Hvor langt er du henne efterhånden? Jeg synes det er lidt vildt at jeg nu er over halvvejs..

den fortvivlede
Ja, den er ret sjov den der fornemmelse af køn.. Synes jeg kender mange der har fornemmet rigtigt. Jeg var sten sikker på, at det bliver en dreng, men til scanning i mandags mente lægen at det måske er en pige... Hun kunne ikke se det helt præcist, så hun ville ikke give et konkret bud. Er nu 16+5 og skal til scanning igen om 15 dage, så håber jeg kønnet er helt tydeligt Smile det er så spændende! Størstedelen af familie og vennekreds har fået piger, så det skal nok også passe hvis vi får en. Ih hvor jeg glæder mig, nu må det godt blive maj Smile

Og chokoladen.. Min mand fik en pakke Anton Berg chokolade fra arbejdet i går.. Ih, hvor er det svært ikke at åbne den NU.. Men vil prøve at gemme den til jul..
Måske lidt ambitiøst.

Tillykke med du er over halvvejs, dejligt! Giv endelig en update når du har været til flere scanninger Smile

- GRAVID -
I skønneste orden Yes
MD- scanning uge 20+5: Alt fortsat i skønneste orden og vi venter en dejlig lille pige <3

chalottel
Jeg er den eneste i både min og kærestens vennekreds som nu skal have børn, så det er lidt af en udfordring. Smile

Jeg skal desværre ikke til flere scanninger - Man bliver kun tilbudt 2 her i Danmark.. Så nu skal jeg desværre ikke se baby før han kommer til verdenen og jeg synes der er meget meget lang tid til.. Ellers skal man betale sig fra det, hvis jeg vil have flere..

Baby_2013
Har købt en ekstra scanning her mellem jul og nytår, hvor jeg vil være i uge 27.
Vi bruger det som en julegave til farmor og farfar, at de skal med ind og hilse på bettemanden - og så får vi jo også selv noget ud af det... Wink
K: 31 år normalvægtig PCO'er - M: 31 år (er i topform)
Forsøgt at blive gravid siden juni 2009.
PCOS konstateret i maj 2010.
2xIUI, 1xkonverteret IVF, 3xkorte IVF, 1xlang IVF og 3 fryseforsøg i Brædstup - alle negative. Afsluttet i maj 2012.
Juni/juli 2012 - 1xlang IVF på privatklinik i Fredericia -POSITIV! Termin 26.03.2013
Elliot kom til verden 03.04.2013 - 3650g og 52 cm - velskab og endnu mere lækker end vi nogensinde havde drømt! <3

den fortvivlede
Nå for søren.. ja, to scanninger er godt nok ikke særlig meget. Jeg bliver scannet en gang om måneden og senere i graviditeten bliver det to gange om måneden.

- GRAVID -
I skønneste orden Yes

chalottel
Jeg synes godt nok også de sidste 20 uger er lang tid ikke at skulle se lille baby Sad Vi overvejer også at købe os til en, og hold da op, hvor var den en god idé Baby_2013 - det tror jeg da lige jeg vil hjem og foreslå Grin
Jeg tror også andre bliver tilbudt flere gange - dem der skal holdes lidt øje med, men eftersom jeg blev gravid uden noget hjælp hører jeg med til gruppen, som bliver tilbudt to gange.. Så i virkeligheden er jeg jo meget glad for det ;p

Glæder mig til at høre om de bedre kan se næste gang om det er en pige du venter dig Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Har en dreng på 3 men har nu PCOS mon jeg kan få en mere? Prøver at blive gravid 2 26-09-2013 21:38
Har fået en dejlig dreng Har fået Barn/Børn 9 04-01-2013 12:50
NY BOG: Spis dig rask - udgives 23. oktober 2012 Bøger 4 22-10-2012 11:29
Nyt håb, et tværfagligt samarbejde for optimering af sund fertilitet på naturlig vis. Alternativ behandling 1 12-06-2012 17:15
verdens dejligste dreng hedder Aksel... Har fået Barn/Børn 1 10-06-2012 21:46
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176