20. Juli 2017 18:26:34
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 23199576
5771 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
PCO – IKKE PCO
Helle Koed
Tjaaa... er lige i vildrede!
Først havde jeg en voldsom blødning som gav et hint om at jeg har PCO, så fik jeg taget blodprøver 2 gange, og de er kommet tilbage nu og der er ingen tegn på PCO. Ingen førhøjet mandlig kønshormon, ingen insulinres. og alt det andet ser også tip top ud! Det er jo positivt, men min reaktion var: HVAD ER DER SÅ GALT MED MIG???
Nu skal jeg til gyn. og have scannet mine æggestokke!
Jeg fatter ikke en meter.
Hvorfor havde jeg SÅ den voldsomme blødning og hvorfor bliver jeg så ikke gravid?
Og nu gik jeg og troede at jeg havde svært ved at tabe mig pga. PCO, men det er det jo så ikke!!!! Det er bare mig der skal tage mig sammen... HULK SNØFT SUK...

Som skerevet i andet indliæg, så går jeg til zoneterapeut og hun tror jeg bliver gravid inden for de næste 3 uger. Jeg har SÅ svært ved at tro det, men selvfølgelig prøver vi!

Der er lang ventetid til gyn. har først en tid d. 15 august. (midt i vores ferie) Sad
Det er hos Børlum i Horsens! - nogen der kender ham?

Er der andre, som først har får at vide, som jeg, at det sikkert var PCO, og så at det ikke er???

God weekend derude! Smile
Konstateret PCO i 2006 - efter 4 år blev jeg endelig gravid og Magnus kom til verden d. 22. sep. 2009
Hug
Skriver også her:
http://omgivelser...gspot.com/[/small]

www.kreativeomgivelser.dk
Sinnanna
Hejsa,
Jeg kan godt forstå du er forvirret, men du skal da være super, over lykkelig for at du IKKE har PCO...det var da en fantastisk nyhed!

hult
Ja, man bliver forvirret over alle de forskellige beskeder! Hug

Vent og se hvad gynækologen siger, det er jo dem der er mest vant til at "rode" med dette. Kan jo også være at du er en af de mere heldige der kun har PCO, altså kun i æggestokkene, at du ikke har fået den "fulde pakke" som mange af os slås med.

Kan godt forstå du er forvirret lige nu, det er lige som at stå i et vadested og man kan ikke komme op på nogen af bredene lige nu.

Held og lykke Rose
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
pia0507
Hej Helle

Jeg går også inde ved børlum...

Pogge
Hej!
Din historie lyder fuldstændig som min...
Jeg fik også foretaget en masse blodprøver, fordi min læge mente det kunne være PCO, der var skyld i min meget uregelmæssige cyklus og dermed også barnløshed. Men blodprøverne var alle indenfor normalområdet, nogle tal var i den forkerte ende af skalaen, men stadig indenfor normalen. Jeg blev henvist til en klinik og gyn mente ikke der var tale om PCO. Det lykkes mig såmændt også at blive gravid lige inden vi skulle starte i fert.behandling (som desværre endte i spontan abort). Vi skal nu starte i behandling til august (pga sommerferien!!!) og vi er meget spændte!

Selvom mine blodprøver ikke var helt klare mht. PCO og min fert.læge sagde, at han ikke mente at det var PCO, så har jeg alligevel en fornemmlese af, at der nok alligevel kan være noget om det -det er bare en mavefornemmelse jeg har.... kan ikke forklare det. Jeg vejer også for meget og jeg er sikker på, at det ville hjælpe mig en hel del at tabe mig, det er bare meget svært, som du sikkert ved.

Det er det der er så forbandet ved PCO! Man kan nævne en masse fællestræk, som ofte viser sig hos dem, der har det, men man ved i bund og grund ikke ret meget om det, og rigtig mange kvinder (inkl. mig selv) bevæger sig lige på grænsen, hvor der er meget, der taler for at det er PCO, men når de så bliver testet, så er der alligevel ingen helt klare svar. DET ER MEGET FRUSTRERENDE!!!!Sad

Puha, det belv et langt indlæg... Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej. Jeg forstår ihvertfald godt dine tanker og frustrationer.
Pøj pøj med det heleFingerscrossed
Knus PoggeHug

as
Den voldsomme blødning kan også ha´ været en spontan abort....

Helle Koed
Tak for alle jeres svar - selvom det ikke er noget jeg ønsker for nogen (at have PCO eller anden form for sygdom) så er det rart at man ikke er alene i verden!

Det værste frustrtion har lagt sig og jeg synes at se lysere på tingene. Men den sidder der stadig: Hvad mon der SÅ er i vejen!?
Det må vi se til den tid og håbe på det bedste! Smile

AS: Jeg tog graviditetstest både hjemme og hos lægen - ingen tegn på graviditet!

Pia0507: Synes du om ham, og går tingene som du håber? Smile

Pogge: Jeg ønsker det alt muligt held og lykke... Smile Måske jeg ikke helt forstår: hvad behnadling skal du have til august?

RIGTIG GOD SOMMER!! Smile
Konstateret PCO i 2006 - efter 4 år blev jeg endelig gravid og Magnus kom til verden d. 22. sep. 2009
Hug
Skriver også her:

isa
Til Helle Koed og Pogge,

har I overvejet, eller er I blevet tjekket for, om I har endometriose? Det kan give de samme problemer med fertiliteten, der er også nogle fællestræk angående symptomer, men det kan ikke påvises via blodprøver.
Man kan få en idé om det ved at tage en scanning, men det kan først endelig påvises ved en kikkertundersøgelse gennem navlen.
Jeg har både endometriose og PCO og jeg kan ikke altid adskille hvilke af mine gener der hører til hvad...

Bare en tanke...
Isa

Pogge
Helle Koed skrev:
Pogge: Jeg ønsker det alt muligt held og lykke... Smile Måske jeg ikke helt forstår: hvad behnadling skal du have til august?

RIGTIG GOD SOMMER!! Smile

Hej igenSmile

Tak skal du haveHug

Vi skal have IUI-H, så jeg skal begynde på hormonbehandling.

Knus Pogge

pia0507
Helle Koed skrev:

Pia0507: Synes du om ham, og går tingene som du håber?

Hej Helle...

Syntes han er en rigtig rar mand at være inde ved.
jeg fik perlutex for at få gang i min mens, da jeg aldrig har haft ret meget af det, og den kom som den skulle og jeg blev vildt glad. så skulle jeg spise pergotime som så skal stimulere mine æggestokke til at produksere æg, skal ind og scannes d. 1 juli kl 9,45. så er spændt på hvad det viser...

Hvorlænge er det siden du fik konstateret pco??
og hvad har du været igennem???
Jeg er en ung overvægtig pige på 28 som fik konstateret pco i marts 2008..
Har været til forsamtale på fertilitetsklinikken i brædstrup og har fået at vide at jeg skal smide ca 30 kg. startede i starten af maj ved diætisten på horsens sygehus og har til dags dato 5/7-2010 tabt mig 5 kg og har fået min mens for første gang i ca 4 år, så nu håber vi at vi kan blive gravid på naturligvis

Helle Koed
Jeg har en tid d. 15. August til scanning. Jeg ha fået taget blodprøver a 2 omgange hos min læge pga. mistanke om PCO. Men de viser ingen tegn på PCO, så er lidt i vildrede om hvad det ka være. Alle bud er lige gode for mig! Smile

Jeg synes at jeg har syptomer på PCO - overvægt, øget hårvækst, uren hud. Træthed og sukkertrang f.eks synes jeg er svær at sige, for om jeg er mere træt end normalt eller har mere
sukkertrang end andre ved jeg ikke!

Så nu må vi se hvad Børlum siger... Wink
Hug
Skriver også her:

Lulumarie
Det kan evt være at der ikke er gennemgang i æggelederne..
Det får man tjekket ved en scanning hvor der blir sprøjtet noget væske ind samtidig og derved kan man se om det løber som det skal, så at sige!!!

Men det er da en kanon nyhed at du ikke har pco... Smile

Hvis du vejer for meget, kan det osse være du "bare" skal tabe dig, og så kommer det måske af sig selv...

Lisette
Det er ikke for at være negativ, men selvom du ikke har NOGEN beviselige tegn på pco overhovedet (blodprøver, poly-cyster), så KAN det godt være pco!!
Jeg gik selv i et par år og havde ALLE symptomerne på pco, men der var ikke noget at se.
Jeg var blevet skannet et par år tidligere da jeg ikke fik menstruation, og det viste tegn på pco: for mange cyster i den ene æggestok.
Nu er der så intet tilbage og gik og var frustreret da ingen kunne finde ud af, hvad det så var!

MEN så kom jeg til Svend Lindenberg, og han sagde, jeg sagtens kunne have pco, det passede perfekt med symptomerne, og pco ændrer sig, så man nogle gange godt kan være uden cyster! Derudover kunne han se på blodprøverne, selvom de var "normale", at der var bestemte tegn på pco...
Nu er jeg i behandling m. Metformin og p-piller, og det er begyndt at hjælpe, selvom jeg kun har taget det i 1 md.

Du skulle få en henvisning til Svend, han er den absolut eneste i DK, som kan diagnosticere pco-piger der ikke viser nogen tegn på pco...
Redigeret af Lisette d. 26-06-2008 14:27

Helle Koed
OK interessant Lisette. Men PUHA han må have travlt hvis hver 7. kvinde har PCO... Shock
Men kender godt til ham og ja han er SUPER dygtig. Jeg er spændt på hvad Børlum siger... Smile

Lulumarie - selvfølgelig kan det "bare" være at jeg skal tabe mig, og er i fuld gang, det erbare skide svært og tager rigtig lang tid Smile
Hug
Skriver også her:

Lisette
Ja, jeg tænker også på, hvor mange forskellige kvinder Svend egentlig ser!... Håber du snart får vished om det enten er pco eller ikke, for det er så frustrende ikke at vide noget! Og folk tror man er hypokonder... Hug
Redigeret af Lisette d. 27-06-2008 15:10

Mary
Jeg synes Stigsby diæten er god - Hvad enten man har PCO eller ej, så kan den kun gavne. Sukker trætter alle ligegyldigt om man er insulinresistent eller ej og brød, pasta og ris gavner heller ikke meget.

Hvad enten du har PCO eller ej, så kan det være at det også kunne hjælpe på vægten?

Jeg har selv taget lidt på af den, men har osse altid været meget tynd, hvilket jeg kan forstå er atypisk for PCO - Har tilgengæld haft masser af uren hud i ansigtet og på ryggen, hårvækst på maven, og været ked af det og hysterisk..

Efter jeg har været på diæt i 2 år, er min hud blevet pæn, hårvæksten er aftaget, og jeg bliver kun ked af det når jeg har fået sukker.

Havde man dog bare vidst dét da jeg var teenager og i 20'erne, så havde jeg ikke haft så mange ar i ansigtet og på sjælen... *suk*

pia0507
Var ved gyn i dag homon behandlingen har ikke hjulpet, skal i gang med at stikke mig selv med homoner i uge 33
Jeg er en ung overvægtig pige på 28 som fik konstateret pco i marts 2008..
Har været til forsamtale på fertilitetsklinikken i brædstrup og har fået at vide at jeg skal smide ca 30 kg. startede i starten af maj ved diætisten på horsens sygehus og har til dags dato 5/7-2010 tabt mig 5 kg og har fået min mens for første gang i ca 4 år, så nu håber vi at vi kan blive gravid på naturligvis

Helle Koed
Mary: Nej jeg tror heller ikke det er nemt "selvoom" du er tynd :-( Det er jo kun én bivirkning ved PCO og alle de andre er der jo stadig!

Men flot at du har holdt diæten i 2 år og du begynder at se bedring! Smile

Pia0507 Atter engang: PØJ PØJ... Håber VIRKELIG at det virker!!! Hug
Hug
Skriver også her:

Helle Koed
Så kom der en afklaring: Jeg HAR PCO, der er ingen tvivl og det var også hvad scanningen viste!
Heldigvis så det ikke ud til at være så slemt, men skal til endnu en scanning, så må v se hvad resultatet af den bliver!

Nu er jeg kommet på Metformin, og det går ok... Smile

Jeg er optimistisk, men det kan jeg også sagtens, for i morges rundede min vægt 120 kg. et tal der har været længe under vejs! Smile

Rigtig god aften til jer alle!: )
Hug
Skriver også her:

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Kan ikke tåle sødestoffer PCO Brevkasse 3 04-03-2014 08:39
Ikke PCO mere??? PCO Brevkasse 3 21-01-2014 00:08
PCO også for dem som ikke ønsker børn Støttegrupper/mød andre PCO'er 3 06-12-2013 18:02
Må ikke få metformin Metformin eller anden medicin 2 28-07-2013 21:35
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176