29. November 2020 21:08:26
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30586174
5828 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Sover MEGET !
Funder01
Hej alle sammen Smile

Jeg er sygmeldt fortiden så går bare hjemme. jeg fik for 5 år siden afvide at jeg har PCO og nu hvor jeg tænker over det har jeg de sidste 5 år haft behov for at sove til middag. da jeg studerede gik jeg direkte i seng da jeg kom hjem, da jeg simpelthen var helt tabt for energi.

det er de sidste år bestemt ikke blevet bedre!! jeg sover mellem 10-12 timer i døgnet. helst 9 timer om natten og så et par timer i løbet af dagen og så er det stadig INGEN problem at sove om natten trods lang middagslur.

føler faktisk aldrig jeg er helt udhvilet, hvis jeg ikke satte mit vækker ur når jeg sover til middag tror jeg snildt jeg kunne sove længere tid.

er der andre der oplevet det samme, med ekstrem træthed? nogen der har nogle gode tips til hvordan man for lidt mere energi?

Mvh simone Smile

camilla_frederiksen
Jeg har også døjet med træthed i mange år (dog ikke helt så slemt som dig), men det ændrede sig gevaldigt da jeg blev diagnosticeret for et år siden, jeg begyndte på Victoza, KISS kost og masser af motion... Efter 4 måneder smed jeg min antidepressive medicin og jeg har aldrig haft det bedre...

Funder01
Jeg for også antidepressiv medicin, det kunne godt være jeg skulle prøve at dyrke noget motion og ligge min kost om ? hvad er KISS kosten? Smile

Hyben
Kan klart anbefale kiss-kost og motion!!! Jeg har også siden jeg var teenager sovet enormt meget. Helst 9 timer om natten og så var det nødvendigt med 2-4 timers middagslur MINDST to gange i ugen - bare for at jeg hang nogenlunde sammen. Derudover var jeg næsten hver dag nødt til at holde ind og sove 10-20 minutter på vej hjem fra arbejde, for ikke at falde i søvn bag rattet! Jeg begyndte på Kiss-kost 1. April og har fået 2 middagslure siden da og har kun været nødt til at sove i bilen 1 gang!!

Derudover hjælper det også rigtig meget på mit humør, der ellers slet ikke er til at holde ud (med mindre jeg er på p-piller, men det dur jo ikke når man gerne vil være gravid). Jeg har lige været på en uges ferie, hvor jeg tiilod mig at synde - og det kunne mærkes med det samme! Træthed, hovedpine og voldsomme humørsvingninger. Så er det dejligt at komme hjem til kiss-kosten igen!

Held og lykke med det! Det er ikke så svært når man først lige kommer i gang! :-)

camilla_frederiksen
Jeg vil anbefale dig at købe eller låne Majbritts fremragende bog "Spis dig i balance", der er både gode forklaringer og en masse lækre opskrifter.
Der er også Spis dig rask af Bjarne og endelig Spis dig gravid hvis du går i de tanker....
På pcoliv kan du købe adgang til opskrift databasen, det koster 99 kr som er en engangs udgift. Oversigten herude i højre side der hedder oversigt over PCO-kosten er en fin rettesnor som er god at læne sig op ad i starten...

Funder01
Tak for jeres svar Smile jeg har nu købt bogen "spis dig gravid" og meldt mig ind i pcoliv nu håber jeg at jeg kommer til at se nogen ændringer. TakSmile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
meget syg af metformin:/ Metformin eller anden medicin 4 27-11-2013 20:53
Hvor meget påvirker kaffe huden(urenhud) og fertiliteten når man har pco PCO Brevkasse 4 31-10-2013 14:38
Trist pga. meget uren hud . høj talgproduktion PCO Brevkasse 5 13-10-2013 19:24
For meget fedt? PCO Brevkasse 3 17-09-2013 13:34
Hvor meget har metformin forbedret cyklus? Metformin eller anden medicin 1 13-09-2013 12:08
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke