07. December 2021 09:38:18
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 32553252
5791 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Nu diagnosticeret.. :)
Anjamor
Som jeg havde regnet med.

Min gynækolog var bare en kæmpe nar for at sige det rent ud :/ han var så arrogant og selvom han var hurtig til at give mig diagnosen hvor jeg i hvert fald tænker at overvægten godt kan være et symptom i forhold til insulinresistensen. Så snakkede han om hvordan han "Pizza med masser af det der usunde ost og slik" "Når man får en kæreste så sætter man sig tit i sofaen med en skål slik hver aften". Han var så frygtelig nedladende.

Mens han scannede mig fortalte han absolut INGEN ting, der måtte jeg spørge mens jeg var ved at blive vist ud. Så spurgte jeg ang. metformin fordi har været på kur/kostomlægning så utroligt mange gange men bliver pludselig slået om kuld af enten voldsom voldsom træthed eller en ubeskrivelig sukkertrang. Det sagde han ikke være et slankemiddel, og jeg vil jo ligesom bare have normaliseret mine tal så jeg kan blive fertil igen! Han gik ud fra jeg nærmest kun var der for at tabe mig for syns skyld Sad Bare fordi han kunne se jeg er tyk (BMI 31). Så jeg fik besked på at gå hjem og tabe mig for at se om det ikke ville bedre mine symptomer. Uden andet råd end at stoppe med at spise slik og forarbejdet mad og så lige kommentaren "Man må jo gerne spise sig mæt i grøntsager".

Hvordan filan håndtere jeg det? Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg virkelig godt kunne tænke mig at prøve metformin for at hjælpe lidt til, for jeg har jo forsøgt at tabe mig rigtig rigtig mange gange og hvis det kunne stabiliserer mit energiniveau og humøret lidt så føler jeg bare det ville gå lidt nemmere. Nu ved jeg ikke engang om jeg kan gå til egen læge mere eller om alt skal gå igennem den store idiot nu Sad

camilla_frederiksen
Spiser du efter KISS? jeg får Victoza og ikke metformin og jo den hjælper da, men jeg er stadig sikker på at 70-80 pct af det jeg har tabt er takket være KISS kosten og de utallige timer jeg er i fitness centeret....
Ikke det du gerne ville hører I know, men man kan hjælpe sig selv rigtig meget...
Hvis du meget gerne vil i behandling så synes jeg du skal få en henvisning til en læge eller gynækolog med speciale i PCO, jeg går selv inde hos Svend Lindenberg, og det er råt for usødet, men han ved hvad han snakker om... Jeg har tabt 50 kg siden september sidste år

Anjamor
Nej spiser ikke efter KISS endnu, men er ved at sætte mig ind i det så jeg kan starte fra det nye år af. Der er såment ikke noget jeg ikke vil høre, så længe det er sagt på en ordentlig måde Smile

Jeg ved godt man kan gøre utrolig meget selv, og den er jeg helt med på, og vil også gerne. Jeg vil som sagt bare gerne have lidt hjælp i starten. Men tager til egen læge og får en snak om hvad vi gør. Hvis det kan følge lidt op på mig, kan jeg da måske også klare mig uden nogen former for medicin. Men efter mange år som overvægtig og utallige forsøg på at lægge kosten om, så ville det godt nok være en hjælp hvis der var noget der kunne holde trangen lidt stangen. Men jeg forstår godt hvad du mener Smile

camilla_frederiksen
Jeg kender godt håbløsheden, tror jeg har været på over 100 forskellige kure og kostomlægninger uden resultat og jeg havde næsten opgivet alt håb så for mig var min PCO-diagnose ikke dødsstødet, men en ny mulighed, bare det at der blev sat et navn på og at det ikke var mig der var for doven når jeg ikke så nogle fremskridt...har faktisk prøvet at tage 400 gram på efter 2 uger hvor jeg kun levede af NUPO. Da jeg startede på KISS gik jeg ind 100 pct og startede med en kold tyrker hvor jeg i de første 2-3 uger intet sødt spiste, heller ikke sødemiddel for at vænne kroppen fra sukkertrangen og den første uge havde jeg kvalme og hovedpine ligesom narkomaner der ikke får deres stoffer. Virkelig en hård omgang men jeg begyndte også rigtig hurtigt at tabe mig. Jeg spiser 100 pct KISS med undtagelse af når vi er på ferie (der er det nok 95 pct) men jeg reagere også meget kraftigt når jeg snyder og kan blive decideret syg så det er sjældent kvælerne værd at spise kage, slik osv.
Jeg vil anbefale dig at købe/låne nogle gode bøger med KISS opskrifter når de starter, min favorit er Spis dig i balance af PCOForums egen Majbritt, rigtig gode opskrifter og tingene er forklaret på en god måde. Efterhånden bruger jeg også almindelige, Palæo og LCHF opskrifter som jeg omskriver så det passer med min KISS kost... Held og lykke med det hele og jeg håber du hurtigt ser resultater :-)

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176